همانطور که امکان تبدیل فایل‌های پاورپوینت به ورد وجود دارد، شما قادر خواهید بود تا سند وردی که درست کرده‌اید را به پاورپوینت پرزنتیشن تغییر دهید تا خیلی راحت آن را برای دیگران نمایش دهید. به همین سادگی شما اسلایدهایی خواهید داشت که پیش‌تر در ورد آماده کرده‌اید و نیازی به هیچ کار اضافه نخواهید داشت.

برای این کار نیاز به هیچ برنامه‌ی خاصی نخواهید داشت و تنها با ورد، کار به انجام می‌رسد.

پیش‌نیاز‌ها برای تبدیل فایل ورد به پاورپوینت پرزنتیشن

در نظر داشته باشید که ویژگی که ما در این مطلب از آن استفاده می‌کنیم، در نسخه‌ی 2021 ورد گنجانده شده است و شما حتما باید از نسخه‌ی به روز شده برای این کار استفاده کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که در حال حاضر تنها متن به پاورپوینت پرزنتیشن منتقل خواهد شد و اگر در ورد عکسی دارید، آن‌ها را باید به صورت جداگانه به کار اضافه کنید.

همچنین این را نیز مد نظر داشته باشید که فایل شما باید ساختاری استاندارد داشته باشد. متاسفانه ساختار به هم ریخته در فایل نهایی پاورپوینت پرزنتیشن به خوبی نمایش داده نخواهد شد. در مجموع این ابزار هنوز جای کار دارد و هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد.

آموزش تبدیل فایل‌های ورد به پاورپوینت پرزنتیشن

حالا که برای کار آماده هستید، Microsoft Office online را باز کرده و وارد اکانت خود شوید. حالا فایل ورد خود را باز کنید. حتما باید پاورپوینت را نیز در برگه‌ای دیگر یا پنجره‌ای متفاوت باز داشته باشید.

به مسیر File > Export رفته و گزینه‌ی Export to PowerPoint Presentation را انتخاب کنید.

حالا می‌بینید که پنجره‌ای به صورت پاپ‌آپ به شما نمایش داده می‌شود که یک سری تمپلیت در آن وجود دارد. تمی که مد نظر دارید را انتخاب کنید و روی Export کلیک کنید. در ادامه این امکان را دارید که تم را در برگه‌ی پاورپوینت تغییر دهید.

بعد از چند لحظه، شما یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید کار تبدیل به اتمام رسیده است. برای نمایش فایل در پاورپوینت روی Open Presentation کلیک کنید.

در پاورپوینت، می‌بینید که فایل ورد شما به پاورپوینت بدل شده است. اگر می‌خواهید عکسی در آن وارد کنید یا این که تغییری در ظاهر یا بخش‌های مختلفش بدهید، در این مرحله باید آن را انجام دهید و در نهایت خروجی را بگیرید.

فایل تبدیل شده به صورت خودکار روی OneDrive ذخیره خواهد شد و شما بعد از انجام تغییرات باید دوباره آن را ذخیره کنید. نام فایل نیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که اسم فایل ورد بود، تنها با این تفاوت که حالا با فرمت پاورپوینت پرزنتیشن ذخیره شده است.  می‌توانید روی اسم فایل در بالای صفحه کلیک کنید و نام آن را تغییر دهید.

این را در نظر داشته باشید که همه چیز این فایل را می‌توانید از نو تغییر دهید، پس در واقع نوشته‌های فایل ورد شما به شکلی مناسب به فایل جدید منتقل شده است. اما یکی از مشکلات اساسی در روش ذکر شده این است که در حال حاضر تنها برای نوشته‌های انگلیسی کار خواهد کرد و شما نمی‌توانید سندهایی که به فارسی کار کرد‌ه‌اید را به صورت خودکار به پاورپوینت تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *