تصاویر و ویدیوهای جذابی را در صفحه خود قرار دهید و از این طریق کاربران را جذب کنید. همان‌طور که می‌دانید ارزش یک عکس به‌اندازه هزار کلمه است. قدرت تصاویر در خریدهای اینترنتی بسیار زیاد است، بنابراین از ایده‌های خلاقانه و تبلیغات غیرمستقیم برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. به سایز و حجم تصاویر خود نیز توجه کنید. از فیلترها و ویرایش‌های مناسب استفاده کنید. باوجوداینکه تصاویر نقش مهمی در جلب نظر کاربران دارند، توضیحات تصاویر نیز باید بتوانند کاربران را تشویق کنند. توجه داشته باشید که نوشته‌ها نباید طولانی باشند. برای توضیحات طولانی از وبلاگ یا فیس‌بوک استفاده کنید.

پاسخگویی در کامنت های اینستاگرامی

زمانی که کاربران برای پست‌ شما کامنت می‌گذارند، توقع دارند که پاسخ آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بدهید. پاسخ‌گویی مناسب باعث ایجاد اعتماد و رضایت مشتریان می‌شود و روابط بهتری بین شما و مشتریان برقرار خواهد کرد.

استوری اینستاگرامی

از قابلیت کاربردی اینستاگرام یعنی استوری نیز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، یک روز از کسب‌وکار خود را در قالب عکس یا ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای در Story قرار دهید، یا طریقه استفاده از محصولات خود را به نمایش بگذارید. این کار باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با کسب‌وکار شما می‌شود. با توجه به اینکه اینستاگرام از الگوریتم‌های خاصی برای نمایش پست‌ها به مخاطبان استفاده می‌کند و ممکن است بسیاری از آن‌ها پست‌های شما را در اوایل صفحه خود تماشا نکنند، Story بستر قدرتمندتری برای ارتباط روزانه با مخاطبان است.

هشتگ‌های اینستاگرامی

برای افزایش تعداد فالوئرهای خود در اینستاگرام ، از هشتگ‌ها استفاده کنید. بسیاری از افراد برای پیدا کردن عکس موردنظر خود، از هشتگ‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید هشتگ‌هایی که برای جست‌وجو بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند را در پست‌های خود قرار دهید. درصورتی‌که حس می‌کنید هشتگ‌هایی که در کپشن می‌نویسید باعث طولانی شدن کپشن می‌شود، می‌توانید هشتگ‌ها را در کامنت‌ها بنویسید.

مسابقات اینستاگرامی

بودجه‌ای را برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی اختصاص دهید. به‌عنوان‌مثال، از مخاطبین خود بخواهید زیر یک پست به‌خصوص، ۳ نفر از دوستانشان را تگ کنند و از بین افرادی که این کار را کرده‌اند، قرعه‌کشی کنید. از این طریق علاوه برجذب مخاطبین جدید، مشتریان قبلی خود را نیز به فعالیت وادار می‌کنید. همچنین، از پیشنهادهای ویژه مانند تخفیف‌ها برای تشویق مشتریان به خرید، استفاده کنید.

اسپانسرینگ اینستاگرام یا Sponsored Ads

امکان قرار دادن لینک عکس محصولات به صفحه وب‌سایت، ویژگی جدیدی است که اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدش منتشر کرده است و به تبلیغ‌دهندگان امکان خرید این امکان را می‌دهد. تعداد محدودی از برندها از این ویژگی بهره می‌برند. اگر برای اجرای کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به کمک نیاز دارید، تپسل باتجربه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای برندهای بزرگی مثل ایرانسل، می‌تواند به شما در این امر یاری دهد. کافی است با تپسل تماس بگیرید و نیاز SMM خود را مطرح کنید تا از مشاوره کارشناسان آن استفاده کنید.

استفاده از اینفلوئنسر ها

افرادی که در اینستاگرام دارای دنبال‌کنندگان (فالوئرها) زیادی هستند، اینفلوئنسر نامیده می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که تبلیغات انجام‌شده توسط این افراد بیشتر موردتوجه مردم قرار می‌گیرد و مانند سایر روش‌های تبلیغات آزاردهنده نیستند. این پست‌ها اغلب به شیوه‌ای خلاقانه و گاهی با زبانی طنزگونه انتشار می‌یابند. روش انجام آن به این صورت است که با پرداخت پول به این افراد، آن‌ها یک پست تبلیغاتی از کسب‌وکار شما در اینستاگرام خود قرار می‌دهند و آدرس اینستاگرام شما را در نوشته خود ذکر می‌کنند (mention) یا در عکس تگ می‌کنند. البته روش‌های استفاده از این راهکار پرمخاطب امروز در بازار ایران، به این توضیح کوتاه محدود نمی‌شود.

شبکه اجتماعی توییتر

علت اصلی استفاده از توییتر، توانایی آن برای انتشار گسترده و سریع پست‌ها است. هرچه کاربران بیشتری پست‌های شما را به اشتراک بگذارند و محتوای شما را Retweet کنند، دنبال‌کنندگان (فالوئرها) بیشتری به دست خواهید آورد. یکی از راه‌های افزایش فالوئرها، پیشنهادهای ویژه و ارائه تخفیف در ازای Retweet کردن است. هشتگ‌ها نقش بسیار مهمی را در دیده شدن پست‌ها ایفا می‌کنند، بنابراین سعی کنید از هشتگ‌های مناسب و به‌روز برای پست‌های خود استفاده کنید.

بودن، شخصی‌سازی و کوتاه بودن، نکاتی است که برای انتشار پست‌ها باید در نظر بگیرید. فرکانس انتشار می‌تواند چندین پست در روز باشد. استفاده از Buffer در مدیریت این پلتفرم به شما کمک می‌کند. (در ادامه این جلسه به معرفی این ابزار خواهیم پرداخت.) توئیتر هم مانند اینستاگرام، امکان ارائه آمار و ارقام مهم در مورد هر پست را به شما می‌دهد، کافی است در قسمت تنظیمات اکانت خود، استفاده از آنالیتیکس را فعال کنید.

شبکه اجتماعی لینکدین

درصورتی‌که کسب‌وکار شما درزمینهٔ B2B است، این پلتفرم برای شما بسیار مفید خواهد بود. ساده‌ترین راه برای ارتباط با متخصصان هر صنعتی، لینکدین است. این پلتفرم به شما اجازه هدفمند کردن تبلیغات بر اساس عنوان شغلی، نوع صنعت و … را می‌دهد. تبلیغات در لینکدین در دو دسته اصلی قابل اجرا است. می‌توانید از تبلیغات بنری استفاده کنید و یا مانند اینستاگرام، تبلیغات را به‌عنوان یک پست محتوایی در Feed کاربر به نمایش بگذارید. اگرچه قیمت تبلیغات در این شبکه برای کسب‌وکارهای ایرانی کمی بالاست (شروع قیمت از ۲ دلار است) ولی هدفمندی دقیق این پلتفرم برای انتخاب مخاطب، برای هر کسب‌وکار B2B وسوسه‌انگیز است.

تقریباً همه افراد و شرکت‌ها باید از این پلتفرم برای آغاز کسب‌وکار، جذب و ارتباط با مشتری استفاده کنند. مرتبط به این موضوع توجه داشته باشید که لینکدین جایی برای فروش محصولات به‌صورت مستقیم نیست، بلکه محل مناسبی برای معرفی و تبلیغات محتوایی است. به‌عنوان‌مثال، اگر کار شما فروش محصولات آرایشی بهداشتی است، در لینکدین به‌جای قرار دادن عکس محصولات و شماره تماستان، بهتر است به معرفی و مقایسه کیفیت و قیمت محصولات بپردازید. در لینکدین باید خود را از سمت بازاریاب خارج کرده و خود را در جایگاه یک متخصص یا کارشناس قرار دهید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *