سرویس‌های استریم آنقدر زیاد شده‌اند که خیلی از نام‌های تازه وارد بدون این که دیده شوند، شکست خورده و از یادها می‌روند. کمپانی‌های بزرگ با هزاران برنامه اختصاصی به فعالیت می‌پردازند و جا را برای شرکت‌های کوچک‌تر تنگ می‌کنند. اما هستند تلویزیون‌هایی مثل Pluto که با ایده‌ای متفاوت وارد بازار شده و می‌توانند در آینده موفق باشند.

ایده اصلی تلویزیون‌ Pluto ایجاد یک کانال شبیه به تلویزیون‌ Sling یا سرویس تلویزیون‌ یوتیوب یا چیزهایی شبیه آن است. شما وارد یکی از کانال‌های آن شده و هر چیزی که در حال پخش است را تماشا می‌کنید. البته تفاوت‌های اساسی بین این سرویس‌ها وجود دارد که مهم‌ترینشان بحث هزینه‌ی استفاده بوده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

Pluto را چه کسی در اختیار دارد؟

Pluto در ابتدا به صورت یک وبسایت و با چیزی حدود 100 کانال تلویزیون‌ی شروع به کار کرد. این کانال‌ها را یوزرها درست کرده بودند و چیزی شبیه به یوتیوب بود که این کاربران، برنامه‌های خود را روی آن استریم می‌کردند. تولید کنندگان محتوای محبوبی هچون Funny or Die یا RocketJump در این سایت کانال‌های اختصاصی و محبوبی داشته و دارند.

این سرویس در ادامه گسترش پیدا کرد و محتوای بیشتری ارائه داد و در نهایت برای پلت‌فرم‌های دیگر همچون تلویزیون‌ اپل، تلویزیون‌ فایر، تلویزیون‌ گوگل و روکو نیز ارائه شد. در اکتبر سال 2017 Pluto به رقم 15 میلیون کاربر رسید و دو سال بعد شرکت ویاکام آن را به قیمت 340 میلیون دلار خریداری کرد.

آیا Pluto واقعا رایگان است؟

بله. احتمالا بهترین چیز درباره Pluto‌ این است که به صورت کامل رایگان بوده و حتی برای استفاده از آن، نیاز نیست اکانتی خریداری کنید. البته بهتر است اکانت اضافه کنید تا از امکانات شخصی سازی این سرویس استفاده کنید. مثل خیلی از تلویزیون‌های سنتی، Pluto از طریق تبلیغات درآمدزایی می‌کند.

نکته منفی بزرگ برای Pluto‌ هم همین تبلیغات است. برای کاربران امروزی که به تماشای تبلیغات در کانال‌های استریم پولی عادت ندارند، دیدن این تبلیغات در میان محتوایی که تماشا می‌کنند، آزار دهنده خواهد بود در صورتی که این تبلیغات اصلا زیادی نیست.

کانال‌هایی که بر روی Pluto فعال هستند

Pluto رایگان است اما آیا همه‌ی چیزهایی که می‌خواهید ببینید را در آن‌جا پیدا خواهی کرد؟ در ماه مِی سال 2022، تعداد کانال‌های “زنده” این سرویس به 250 مورد رسید. زنده البته به معنای واقعی کلمه و سنتی برنامه‌های تلویزیونی نه چون خیلی از برنامه‌هایی که بر روی این کانال‌ها پخش می‌شود، از پیش ضبط شده و تنها در آن زمان استریم می‌شوند.

این کانال‌ها که تنوع خوبی دارند بر اساس محتوایی که پخش می‌کنند، دسته بندی می‌شوند. پیشنهادی، فیلم، ورزش، طنز، کودکان، برنامه‌های کلاسیک و … از جمله دسته بندی‌های آن هستند. در زیر برخی از کانال‌های این سرویس را مشاهده می‌کنید.

جدا از این کانال‌ها، Pluto چیزی بیش از هزار فیلم و سریال دارد که می‌توانید هر زمان که خواستید آن را اجرا کرده و ببینید.

چطور Pluto را تماشا کنیم

همانطور که گفتیم، فارغ از این که بر روی کدام پلت‌فرم به تماشای Pluto می‌پردازید، حتی نیاز نیست که برای این کار اکانت بسازید. البته یک سری گزینه‌های بیشتر برای آن‌ها که به عضویت کاملا رایگان Pluto در می‌آیند، وجود دارد.

اپلیکیشن‌های Pluto نیز برای پلت‌فرم‌های متنوعی این روزها ارائه شده‌اند. قبلا در مورد تلویزیون‌های مختلف گفتیم اما در حال حاضر شما می‌توانید از طریق وب، نرم‌افزار PC، گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، انواع تلوزیون‌های هوشمند، روکو و … به تماشای برنامه‌های Pluto‌ بپردازید. کافی است بر روی هر کدام از این دستگاه‌ها، برنامه‌ی Pluto را دانلود کرده و آن را اجرا کنید یا از روی مرورگر، وبسایت Pluto‌ را باز کنید. پر واضح است که برای این کار تنها به یک اینترنت پرسرعت احتیاج دارید.

نکات پایانی درباره Pluto

یکی از ایراداتی که می‌توان به پخش کننده Pluto‌ گرفت، نبود امکان تغییر کیفیت تصویر است و این مهم به صورت خودکار از روی برنامه تنظیم می‌شود. همچنین با توجه به موقعیت مکانی، اگر دوبله‌ای برای فیلم‌ها و سریال‌های این سرویس وجود داشت، بدون در نظر گرفتن سلیقه‌ی شما، زبان مورد نظر پخش شده و امکان تغییر آن را هم ندارید.

بر خلاف بسیاری از سرویس‌های رایگان این چنینی، فیلم‌های موجود در Pluto تنها عناوین خیلی قدیمی را شامل نشده و فیلم‌های خوبی از سال‌های اخیر در لیست دیده می‌شوند و همچنین سریال‌های قوی و پر طرفداری نیز به صورت کامل در آن‌‌جا وجود دارند. در مجموع Pluto اگر چه رایگان است، اما یک سرویس استریم عالی به حساب می‌آید و از همین رو هم این قدر پرطرفدار شده.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *