پابلیک یا عمومی نگه داشتن پروفایل اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند دنبال کننده‌های زیادی داشته باشند، یک امر کلیدی محسوب می‌شود. با این حال همین امر باعث می‌شود که بخش کامنت‌ها یا نظرات شما باز مانده و مملو از اسپم یا حتی نظرات آزار دهنده شود. به همین خاطر بد نیست در کنار عمومی بودن اکانت، بخش نظرات پست‌ها را محدود کرده و کنترل کنیم، چه کسانی می‌توانند، زیر نظرات شما کامنت بگذارند.

برای انجام این کار، ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید و  و به پروفایل بروید. برای این کار کافی است روی عکس پروفایل خود در گوشه‌ی سمت راست برنامه لمس کنید.

در بالای صفحه روی آیکون منو که در عکس زیر مشخص شده است لمس کنید و سپس از Settings گزینه‌ی Privacy را انتخاب نمایید.

حالا به منوی Comments بروید که در عکس زیر مشخص شده است.

در این جا باید Allow Comments From را انتخاب کنید تا مشخص نمایید چه گروه از کاربران می‌توانند زیر عکس‌ها و ویدیوهای شما نظر بگذارند.

به صورت پیش فرض اگر شما اکانت پابلیک یا عمومی داشته باشید، می‌بینید که گزینه‌ی Everyone برای شما روشن است که به این معنی خواهد بود که همه می‌توانند برای شما نظر بگذارند. شما می‌توانید گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید. دومین گزینه به معنی این است که هر کس که شما را فالو کرده یا شما او را فالو می‌کنید، می‌تواند برای شما کامنت بگذارد. گزینه‌ی سوال به معنی کسانی است که شما را فالو کرده‌اند و گزینه‌ی آخر یعنی هر کس که شما آن‌ها را فالو کرده‌اید، می‌توانند برایتان نظر بگذارند.

غیر از این‌ها، شما می‌توانید تنظیم کنید که چه کسانی فارغ از این گروه‌بندی‌ها، به طور کلی نتوانند برای شما نظر بگذارند. به این منظور باید نظرات را برای آن‌ها مسدود کنید. دوباره به منوی Comments باز گشته و این بار Block Comments From را انتخاب کنید.

در این جا می‌توانید کاربر مورد نظر خود را جستجو کرده و کلید Block را در مقابل اسمش بزنید. هر موقع که خواستید کاربر مورد نظر را از حالت مسدود شدن خارج کنید، کافی است به همین لیست بازگشته و این بار روی Unblock در جلوی اسمش، لمس نمایید.

اما اگر می‌خواهید نظر کسی را بخوانید، اما نمی‌خواهید دیگران نظر گذاشته شده زیر پست‌های شما را ببینند، می‌توانید از یک ابزار دیگر در اینستاگرام به نام Restricted Comment استفاده کنید. در این حالت، کاربر مورد اگر برای شما نظری بگذارد، تنها شما و او می‌توانید نظر را ببینید و دیگران آن را نمی‌بینند.

برای این کار به پروفایل رفته و دوباره روی آیکون منوی تنظیمات لمس کنید.

Restrict را انتخاب نمایید.

و حالا مثل همان کاری که برای مسدود سازی انجام می‌دادید، این بار هم یوزر مورد نظر را جستجو کرده و او را محدود کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *