بخش‌های مهمی در تولید محتوا وجود دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کیفیت مقاله، نوع نگارش، طولا محتوا، کلمات کلیدی، تصاویر و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از نکات سئو در زمینه تولید محتوا بپردازیم که با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید محتوای سئوشده تولید کنید.

عنوان صفحه خود را در تگ H1 قرار دهید!

تگ‌های H به ۶ بخش تقسیم‌بندی می‌شوند که تگ H1 مهم‌ترین آن و تگ H6 کم‌اهمیت‌ترین آن را شامل می‌شود. محتوایی که در سایت شما ارسال می‌شود دارای یک عنوان است که آن عنوان به کاربر محوریت محتوای شما را نشان می‌دهد و باید متای بخش عنوان به گونه‌ای باشد که به موتورهای جستجو بگوید که محوریت این محتوا بر چه اساسی است! بنابراین شما باید عنوان محتوای خود را در تگ H1 قرار دهید تا موتورهای جستجو محتوای شما را به بهترین شکل ممکن با همان عنوان نمایش دهند. در مقالات قبلی به بررسی نحوه انتخاب یک عنوان بهینه پرداختیم که می‌توانید برای تولید یک محتوای بهینه آن را مطالعه کنید. در انتخاب عنوان یک مقاله استفاده از برخی از کلمات نظیر بهترین، رایگان، هدیه و… می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند و سبب افزایش نرخ کلیک شود! البته توجه داشته باشید به عنوان یک رسانه و تولیدکننده محتوا موظف هستید با کاربران خود صادق باشید و نباید استفاده از چنین کلماتی بدون صحت و صداقت صورت بگیرد!

  • توجه: در هنگام استفاده از تگ H1 در بخش عنوان لازم است تا تنها از یک تگ H1 استفاده کنید و در صورت استفاده دو یا چندباره از این تگ متن آن کاملا یکسان باشد! استفاده از چندین تگ H1 که محتوای آنها متفاوت باشد سبب می‌شود تا موتورهای جستجو سایت شما را در نتایج اول نمایش ندهند؛ در واقع این‌کار به معنای عدم رعایت قوانین و استانداردهای گوگل است و گوگل نیز برای سایت شما ارزش زیادی قائل نخواهد بود.

استفاده از تگ‌های H برای زیرعنوان‌های یک محتوا

در محتوای سایت شما علاوه بر عنوان اصلی که محوریت کلی محتوا را نشان می‌دهد، باید از عنوان‌های دیگری نیز استفاده کنید. عنوان‌های دیگر یا همان زیرعنوان‌ها به کاربر کمک می‌کند تا بدانید هر پاراگراف شامل چه مواردی می‌شود تا بتواند بهتر آن پاراگراف را درک کند. از طرف دیگر باید در انتخاب و استفاده از تگ H دقت زیادی کنید! به عنوان مثال شما تنها یک‌بار می‌توانید از تگ H1 استفاده کنید و تگ‌های دیگر نیز بر همین اساس محدودیت‌هایی دارند!

به عنوان مثال نباید از تگ H2 و H3 بیشتر از ۵بار استفاده کرد؛ تگ‌های دیگر محدودیت خاصی نخواهند داشت و البته اهمیت آنها نیز بسیار کمتر از تگ‌های H2 و H1 است. در کدهای HTML سایت شما برای تگ‌های مختلف سایزهای مختلفی به صورت پیش‌فرض تعریف شده است که البته با استفاده از CSS می‌توانید سایز و رنگ مربوط به تگ‌های H خود را تغییر دهید. پیشنهاد ما این است که بر اساس تایپوگرافی کلی سایت خود تگ‌های H را تغییر دهید تا ظاهر بهتری را برای کاربران به نمایش بگذارد.

استفاده از URL بهینه‌ی مطالب برای گوگل

آدرس مطالب شما یک مورد بسیار مهم برای موتورهای جستجو است که با استفاده از آن گوگل به رتبه‌بندی محتوای شما در میان نتایج جستجو می‌پردازد. استفاده از URL بهینه به معنای نشان دادن کلیات محتوا نظیر کلمات کلیدی یا عنوان محتوا در این بخش است تا بتوانید به گوگل نشان دهید این محتوا بر چه اساسی است. در بخش آدرس محتوا سعی کنید کلمات کلیدی و دسته آن محتوا را قرار دهید. نکته بسیار مهم این است که از URL طولانی و نامفهوم جلوگیری کنید؛ زیر گوگل چنین آدرس‌هایی را نمی‌تواند تشخیص دهید و مبنایی برای استفاده از آن وجود ندارد. بهترین حالت این است که از ۳ تا ۵ کلمه فارسی یا انگلیسی در بخش URL استفاده کنید و در آن کلمه کلیدی خود را درج کنید تا گوگل به محتوای شما لبخند رضایت نشان دهد.

استفاده از متای توضیحات (Meta Description) در مطالب سایت

متای توضیحات به موتورهای جستجو خلاصه توضیحات یک محتوا را نشان می‌دهد و باید آن را در کدهای صفحه خود درج کنید. با استفاده از افزونه‌های سئو به راحتی می‌توانید این تگ را در صفحه خود درج کنید و در دسترس گوگل قرار دهید. این بخش پس از عنوان مهم‌ترین بخشی است که نرخ کلیک شما را افزایش می‌دهد. استفاده از کلمات دل‌گرم‌کننده مهم‌ترین عاملی است که به افزایش نرخ کلیک سایت شما کمک می‌کند.

اینترنت یک بستر بسیار مناسب برای کسب‌ درآمد به روش‌های مختلف است که درصد بسیار بالایی از روش‌های کسب‌ درآمد از فضای آنلاین وابسته به تولید محتوا است. تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و آنها با خواندن آن ترغیب به تهیه محصول شما شوند! محتوا انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها محتوای متنی، تصویری و ویدیویی است که هریک از آنها برای بهینه‌بودن نیازمند رعایت برخی از نکات در زمینه سئو و بهینه‌سازی دارند. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید رعایت کنید پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *