استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکار یک ابزار ضروری و مهم به شمار می‌آیند و با استفاده از چنین ابزاری می‌توانید دنبال‌کنندگان بیشتری برای کسب‌وکار خود از طریق شبکه‌های اجتماعی جذب کنید. یکی از این شبکه‌ها، شبکه اجتماعی توییتر است که کاربران زیادی در این شبکه حرفه‌ای درحال فعالیت هستند. در مقاله قبلی به بررسی برخی از راه‌های افزایش دنبال‌کنندگان در توییتر پرداختیم و در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی برخی دیگر از روش‌های مرتبط با افزایش فالورهای شبکه‌اجتماعی توییتر بپردازیم.

  • لینک‌دهی صفحه توییتر خود به صفحات فعال خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر

اگر از آن جمله از کاربرانی هستید که قصد استفاده از شبکه‌اجتماعی توییتر را دارید، حتما از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز استفاده می‌کنید! از دیگر شبکه‌های موثر در بازاریابی و توسعه کسب‌وکار آنلاین می‌توان به فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و… اشاره کرد که از جمله شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و فعال در میان کاربران است. بنابراین اگر در شبکه‌های دیگر نیز فعال هستید، پیشنهاد می‌کنیم لینک یا آیدی توییتر خود را در بخشی از صفحات خود درج کنید تا کاربران فعال شما در این شبکه‌ها بتوانند شما را در توییتر نیز دنبال کنند. همچنین اگر از ابزار ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید از آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی در پایین یا بخش خاصی از محتوای ایمیل خود استفاده کنید تا کاربران بتوانند شما را در توییتر و سایر صفحات خود دنبال کنند! هرکاربر معمولا با یک یا دو شبکه‌اجتماعی بیشتر ارتباط می‌گیرد و در آن فعال‌تر است. بنابراین اگر بتوانید صفحات خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف راه‌اندازی کنید، توانسته‌اید تا درصد زیادی از کاربران و مخاطبان سایت خود را به صفحات خود در  شبکه‌های اجتماعی جذب کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی نیز به شما اجازه اتصال صفحات خود در شبکه‌های مختلف به یکدیگر را می‌دهند و می‌توانید از این طریق صفحات خود را به کاربران نمایش دهید.

  • تدوین استراتژی برای انتشار منظم محتوا در توییتر

با انتشار محتوای منظم در صفحه توییتر خود می‌توانید کاربران و دنبال‌کنندگان خود را تا چند برابر افزایش دهید؛ البته محتوا باید باکیفیت باشد و برای دنبال‌کنندگان شما مفید واقع شود! در کنار کیفیت اگر بتوانید محتوای خود را در زمان‌های مشخص منتشر کنید کاربران شما می‌توانند در نهایت محتوای منتشر شده را در زمان مشخص انتشار مشاهده کنند؛ به طور مثال می‌توانید یک ساعت از یک روز خاص هفته را به انتشار یک محتوای مشخص اختصاص دهید! مثلا اگر سایت شما درباره سئو و بهینه‌سازی سایت است می‌توانید در یک روز خاص هفته فاکتورهای سئو را برای کاربران خود مورد آنالیز قرار دهید تا آنها بتوانند در اوقات فراغت خود نیز برای افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو به مطالبی را یاد بگیرند. همچنین می‌توانید از ابزارهای کمکی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. چنین ابزارهایی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید انتشار محتوای موردنظر خود را به صورت منظم انجام دهید و بتوانید از هشتگ‌های مناسب بر اساس تعداد بازدید و محبوبیت در میان کاربران استفاده کنید. یکی از این ابزارها، سایت twittimer است که می‌توانید انتشار مطالب خود را بر اساس زمان‌های معین و به صورت منظم انتشار دهید. همچنین جالب است بدانید این سایت به شما در ارسال محتوا در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک و لینکدین نیز کمک می‌کند و در دیجیتال مارکتینگ و افزایش دنبال‌کنندگان صفحات شما بسیار موثر خواهد بود.

یکی دیگر از مسائلی که در این زمینه اهمیت دارد، مسئله ریتوییت کردن محتوای قدیمی خود است! با ریتوییت کردن محتوای قدیمی خود می‌توانید بر محبوبیت آن بیفزایید اما یک مسئله بسیار حیاتی وجود دارد؛ هیچ‌ کاربری وجود ندارد از اسپم و خواندن محتوای تکراری خوشش بیاید اما گاهی صاحبان کسب‌وکارها با انتشار محتوای تکراری به این کار دست می‌زنند و سبب بروز احساس ناخوشایند در کاربران و دنبال‌کنندگان صفحه خود می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید مطالب خود را ریتوییت کنید، باید تعداد آن زیاد نباشد و بیشتر از سه الی چهار بار آن را ریتوییت نکنید!

  • ایجاد ارتباط با سایر کاربران و صفحات توییتر

در توییتر قابلیت‌های جذاب و گوناگونی تعبیه شده است که به شما کمک می‌:ند تا بتوانید با کاربران دیگر تعامل بیشتری داشته باشید؛ یکی از ابزار اشاره‌کردن به دیگر یا Mention است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید به کاربران خود و صفحات تجاری دیگر اشاره کنید تا کاربران دنبال‌کننده مطالب شما بتوانند به آن صفحات نیز دسترسی داشته باشند. اگر مدیریت چند صفحه تجاری را بر عهده دارید و می‌خواهید به پیشرفت تمامی آنها کمک کنید، می‌توانید در صفحات خود یک یا چند صفحه را منشن کنید و با اینکار کاربران خود را دعوت کنید تا از صفحات تجاری دیگر بازدید کنند؛ جالب است بدانید اگر صفحه تجاری دیگر شما به نوعی بتوانند به کاربران دیگر کمک کنند، می‌توانید روی دنبال‌شدن صفحه دیگر خود توسط کاربران صفحه فعلی خود حساب ویژه‌ای باز کنید! حال اگر دو کسب‌وکار شما فعالیت‌های مشترکی داشته و به هم مرتبط باشند، این شانس برای شما افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین می‌توانید از دوستان خود بخواهید توییت‌های شما را ریتوییت کنند و با اینکار به افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود کمک کنید و شما نیز با انتشار محتوای دیگر صفحات به افزایش تعامل دوطرفه یاری رسانید.

نتیجه‌گیری: استفاده از شبکه اجتماعی توییتر برای افزایش دنبال‌کنندگان کسب‌وکار تجاری خود از جمله مواردی است که افراد و کسب‌وکارهای گوناگون از آن استفاده می‌کنند.راه‌های زیادی برای افزایش دنبال‌کنندگان یک صفحه تجاری وجود دارد که می‌توانید از آن برای افزایش مخاطبین خود استفاده کنید. در این مقاله و مقاله قبلی به بررسی برخی از روش‌های افزایش دنبال‌کنندگان صفحه توییتر پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *