با اینکه قابلیت “پیشنهاد فالو” (Follow Suggestions) می‌تواند برای پیدا کردن اکانت‌های مورد علاقه یا حتی دوستان مشترک به کمکتان بیاید اما برای بعضی‌ها این مورد آزار دهنده بوده و دوست دارند از این بخش راحت شوند.

فارغ از این که چرا با قسمت پیشنهاد فالو مشکل دارید و نمی‌خواهید این گزینه‌ها را ببینید، روشی برای این کار وجود دارد و ما این روش را در مقاله‌ی امروز برایتان شرح خواهیم داد، پس در ادامه همراه ما باشید.

چرا اینستاگرام اکانت‌های مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهد؟

منفعت شبکه‌های اجتماعی در این است که ما را هر چه بیشتر درگیر خود کنند. هر چه بیشتر ما در این شبکه‌ها فعالیت کنیم، فرصت بیشتری برای نمایش تبلیغات به ما خواهند داشت و در نهایت پول بیشتری هم به دست می‌آورند. به همین دلیل است که بخش پیشنهاد فالو یا حتی بخش اکسپلور در اینستاگرام وجود دارد تا شما را با افراد بیشتر و صفحات متنوع‌تری آشنا کند و شما با دنبال کردن آن‌ها، مدت زمان بیشتری را در این شبکه‌ها سر خواهید کرد و در استوری‌ها و ریلزهاو پست‌ها می‌گردید و در این بین تبلیغات بیشتری نیز مشاهده می‌کنید.

گزینه‌ی پیشنهاد فالو ممکن است افرادی را به شما معرفی کند که مطالب جالبی منتشر می‌کنند یا دوستانی را در آن‌جا بیابید که اکانتشان را نداشته‌اید. اما از طرفی ممکن است افرادی از گذشته‌ی خود را در آن‌جا مشاهده کنید که جایشان در همان گذشته است و دیدنشان خاطرات خوشی را برایتان زنده نخواهد کرد. این مواقع است که شما به دنبال غیر فعال کردن گزینه‌ی پیشنهاد فالو می‌روید.

چطور اکانتی خاص را از این بخش حذف کنیم

شما می‌توانید به جای این که کل بخش پیشنهاد فالو را غیر فعال کنید، از نمایش اکانتی خاص در آن جلوگیری نمایید. برای این کار کافی است در همان محل پیشنهادها، اکانت مورد نظر را پیدا کنید درست در کنار Because you follow [Account Name] گزینه‌ی X را بزنید. با همین کار، از این پس اکانت مورد نظر را در پیشنهادها نخواهید دید.

چطور نوتیفیکیشن‌ها برای فالو کردن دوستان را غیر فعال کنید

در بخش نوتیفیکیشن‌ها هم پیشنهاد‌هایی برای فالو کردن می‌بینید که بعضا خیلی آزار دهنده هستند. اما این بخش را نیز می‌توان غیر فعال کرد تا دیگر پیشنهادها در آنجا به نمایش در نیایند.

برای این کار به اینستاگرام بروید و روی عکس پروفایل بزنید. سپس روی آیکون همبرگری یا همان سه خط سمت راست بزنید.

Settings را بزنید و سپس Notifications را انتخاب نمایید.

Following and Followers را انتخاب کرده و در زیر عبارت Account Suggestions روی Off بزنید تا آن را غیر فعال کنید.

پاک کردن اکانت سینک شده

اینستاگرام گاهی پیشنهادها را از روی اکانت‌های سینک شده انجام می‌دهد. عموما این کار بر اساس شماره تلفن‌هایی است که در گوشی خود ذخیره کرده‌اید. برای این که اکانتی خاص را از حالت سینک خارج کنید یا ببینید لیست این اکانت‌‌ها به چه صورت است، اینستاگرام را بر روی مرورگر باز کنید.

به صفه پروفایل رفته و به Settings بروید. Edit Profile را بزنید و از بخش Manage Contacts اکانت‌های سینک شده را مشاهده نمایید. اگر می‌خواهید، همه‌ی آن‌ها را یک‌جا پاک کنید، ابتدا Delete All را زده و سپس برای تایید، دوباره روی Delete  کلیک کنید.

البته در نظر داشته باشید که این کار، باعث نمی‌شود که اینستاگرام دوباره مخاطبین شما را به لیست اضافه نکند، اما خوشبختانه روشی برای جلوگیری از این کار نیز وجود دارد.

جلوگیری از اضافه کردن مخاطبین به وسیله‌ی اینستاگرام

برای این کار دوباره باید از مسیر گفته شده به Settings بروید.

این بار  Account را انتخاب کنید.

بخش Connect Contacts جایی است که مخاطبین گوشی شما به اینستاگرامتان متصل می‌شوند، آن را قطع کنید تا مشکلتان حل شود.

اینستاگرام را به فضایی امن برای خودتان بدل کنید

تنظیمات مختلفی برای شخصی سازی فضای اینستاگرام، پیشنهادها، حریم شخصی و موارد این چنینی وجود دارند. بهتر است تمامی این موارد را مرور کنید و اینستاگرام را به فضایی امن و مورد نظر برای خودتان بدل کنید. با این کار استرس‌های حضور در شبکه‌های اجتماعی را به حداقل می‌رسانید و در نهایت از بودن در این فضا، لذت بیشتری خواهید برد. این قابلیت‌ها عموما در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز وجود دارند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *