در یکی از مقالاتی که در سایت منتشر کرده‌ایم، به بررسی سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو ، عوامل موثر در آن و فاکتورهای اساسی الگوریتم‌های گوگل پرداختیم. قوانین گوگل هر ساله بروزرسانی می‌شوند اما برخی از نکات آن از ابتدا تا کنون حائز اهمیت بوده‌اند که در این مقاله و مقالات دیگر به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در این مقاله نیز به بررسی تعدادی دیگر از فاکتورهای اصلی الگوریتم‌های گوگل خواهیم پرداخت که امیدواریم مفید واقع شود.

در سئو موارد زیادی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید؛ رعایت برخی از موارد مربوط به چیزهایی است که در سایت استفاده می‌کنید! اما برخی دیگر از فاکتورها مربوط به صفحات و مطالب ایجاد شده در سایت است که باید استانداردهای آن را رعایت کنید. در مقاله قبل و در بخش اول این مجموعه عوامل موثر سئو از دید موتور جستجو را بررسی کردیم . در این مقاله می‌خواهیم مواردی را که در صفحات سایت باید رعایت کنید را بررسی کنیم.

کلمه‌کلیدی را در عنوان مقاله یا برگه خود استفاده کنید

حتما تاکنون مطالبی را درباره اهمیت کلمات کلیدی مورد استفاده در سایت خوانده یا شنیده‌اید! کلمات کلیدی در گذشته اهمیت بسیار زیادی داشتند و بسیاری از افراد با استفاده از کلمات کلیدی و استفاده مکرر از آن رتبه‌های بسیار خوبی می‌گرفتند؛ امروزه اگرچه این موارد به گفته گوگل اهمیت کمتری دارند، اما استفاده صحیح و بهینه از آن می‌تواند رتبه سایت شما را دچار تغییر تحول بسیار خوبی کند. اگر مقاله‌ای را حول محور یک کلمه‌کلیدی خاص نگارش می‌کنید، سعی کنید از کلمه کلیدی خود در متن آن برگه یا مقاله استفاده کنید؛ علاوه بر این پیشنهاد می‌شود کلمه کلیدی موردنظر شما در ابتدا عنوان قرار بگیرد تا از حداکثر تاثیر ممکن در این بخش بهره‌مند شوید.

کلمه‌کلیدی را در محتوای برگه یا مقاله خود استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم است و دلیل مهم بودن آن نیز کاملا واضح است، این است که شما باید در مقالات خود به اندازه کافی ( نه زیاد و نه کم) از کلمات کلیدی استفاده کنید. تعداد استفاده از کلمات کلیدی نیز کاملا بستگی به تعداد کلمات و طول متن شما دارد که در صورت استفاده از افزونه‌های سئو می‌توانید چگالی یا تراکم کلمات کلیدی تعیین شده را مشاهده کنید. در این بخش نیز پیشنهاد می‌شود در پاراگراف و خط اول مقاله خود از کلمه کلیدی استفاده کنید؛ همچنین در صورت امکان اولین کلمه محتوای شما کلمه کلیدی را شامل شود.

استفاده از کلمه کلیدی در تگ‌های H1 و H2

در یکی از مقالات گذشته که در سایت منتشر شد، سعی کردیم به بررسی تگ‌های H و اهمیت آنها در نوشتن مقالات سایت بپردازیم. اگر درباره تگ‌های H اطلاعات زیادی ندارید، ابتدا مقاله ” استفاده از تگ‌های Heading در مطالب سایت ” را مطالعه کنید. بر اساس این مقاله تگ‌های H1 و H2 اهمیت زیادی دارند و بسیاری از سایت‌ها عنوان سایت یا مقالات خود را با استفاده از تگ H1 نمایش می‌دهند که امری بسیار پسندیده است. حال اگر شما نیز چنین کاری را می‌کنید، با استفاده از درج کلمه کلیدی در عنوان مقاله خود این کار را عملا انجام داده‌اید! اما اگر از تگ‌های H1 و H2 در بخشی از صفحه خود استفاده نکرده‌اید، در محتوای مقاله خود از آن استفاده کنید و کلمه‌ کلیدی خود را نیز در آن قرار دهید.

استفاده از کلمه کلیدی در انتهای متن

یکی دیگر از مواردی که متخصصان سئو حائز اهمیت می‌دانند، استفاده از کلمات کلیدی مورد استفاده در مقاله در انتهای متن است! یعنی در جایی که قرار است متن شما به پایان برسد، در همان پاراگراف یکبار از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید تا بتوانید از تاثیر این مورد نیز بهره‌مند شوید.

طولانی بودن یک مقاله در عین دوری از اضافه‌نویسی

یکی از مواردی که در نتایج سئو بسیار مهم است، طول مقاله‌ای است که شما اقدام به نگارش آن می‌کنید! اگر یک نگاه کوچکی به نتایج گوگل بیندازید، قطعا متوجه می‌شوید که مقالات طولانی‌تر نسبت به مقالات کوتاه رتبه‌های بهتری را دارند. شما نیز سعی کنید برای مقالات خود متنی طولانی بنویسید که البته باید دقت کنید این طولانی بودن باعث خستگی و سر رفتن حوصله کاربران نشود؛ زیرا شما مقالات خود را در مرحله اول برای کاربران و جلب رضایت آنها می‌نویسید و پس از آن رتبه گوگل مهم می‌شود. به عبارت ساده‌تر سعی کنید از اسپم نوشتن در متن مقالات خود جلوگیری کنید تا با اینکار بتوانید علاوه بر رضایت کاربران، رضایت گوگل را نیز جلب کنید.

روشن‌سازی معنای کلمه‌کلیدی در صورت داشتن معانی متعدد برای کاربران

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن دقت کنید، روشن‌سازی معنای کلمه کلیدی است و این امر هنگامی باید صورت پذیرد که کلمه کلیدی شما دارای معنای متعددی باشد. به طور مثال کلمه apple هم نام میوه و هم نام برند شرکتی بزرگ است که در صورت نوشتن این واژه در متن خود باید برای کاربران در یک پاراگراف مقصود خود از این کلمه را توضیح دهید تا به اشتباه معنای دیگر این کلمه را درنظر نگیرند.

همچنین اگر فکر می‌کنید معنی کلمه کلیدی شما نیازی به توضیح چندخطی ندارد و انجام آن سبب گزافه‌گویی می‌شود، کافی است با استفاده از پرانتز معنای اصلی آن را بنویسد. با اینکار علاوه بر آنکه منظور خود را به کاربران رسانده‌اید، یکی از فاکتورهای مهم گوگل که تشخیص کلمات از روی کلمات مرتبط با آن است را رعایت کرده‌اید.

اگر به رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل فکر می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تمامی قوانین گوگل را دقیق و بدون هیچ کم‌وکاستی اجرا کنید تا پس از مدتی نتیجه این دقت‌ها و زحمات خود را ببینید. ما در ادامه این مطلب عوامل موثر در سئو را به شما آموزش می دهیم .

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *