استفاده از شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی به کاربران و فعالان حوزه تجارت آنلاین می‌کند تا بتوانند کسب‌وکار خود را در زمانی کم به درصد رشد و فروش بالایی برسانند. اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی تصاویر به یکی از ابزارهای مهم برای فعالان حوزه بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است که با استفاده از آن می‌توانند محصولات خود را به سایت کاربران معرفی کنند. اینستاگرام و سایت هریک مزایا و البته معایبی دارند که در کسب‌وکارهای مختلف یشنهادات مختلفی به چشم می‌خورد و باید به تمامی نکات ذکر شده توجه کرد!

پرداخت آنلاین هزینه محصول توسط کاربران به صورت خودکار

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مدیریت کسب‌وکارهای آنلاین مهم است، این است که بتوانید بیشتر وظایف را اتوماتیک‌سازی کنید! در کسب‌وکار اینستاگرامی شما باید شماره کارت خود را به صورت دستی به کاربر بدهید، کاربر پس از پرداخت شماره تراکنش را به شما بدهد و شما آن را چک کنید! پس از آن باید محصول را برای کاربران ارسال کنید و مشکلات زیادی در این مسیر برای شما وجود دارد. اگر شما فروشگاه خود را بر پایه سایت راه‌اندازی کنید، کاربران به راحتی وارد سایت می‌شوند و پس از مشاهده هزینه محصول آن را سفارش می‌دهد و پرداخت می‌کند. در این مراحل سیستم به صورت خودکار اطلاعات شخصی و پستی کاربر را دریافت می‌کند و پس از آن با راحتی می‌توانید محصول موردنظر کاربر را بسته‌بندی و برای آنها ارسال کنید. این مراحل همگی توسط سیستم صورت می‌گیرند و تنها وظیفه شما پست کردن محصول برای کاربر است و دیگر نیازی به انجام امور اضافه نخواهید داشت.

درگاه‌های پرداخت به دو صورت مستقیم  و واسط در دسترس هستند که برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم باید سایت شما نماد اعتماد داشته باشد و اگر بخواهید از درگاه واسط استفاده کنید، کافی است به یکی از سایت‌های درگاه واسط مراجعه، ثبت‌نام و سپس درگاه خود را دریافت و به سایت متصل کنید. در پنل فروشگاه شما اطلاعات کاربر، زمان و تاریخ پرداخت، نوع محصول، رنگ محصول، اندازه محصول و… همگی از کاربر دریافت می‌شود و در پنل مدیریتی شما قابل دسترسی است.

البته جالب است بدانید اینستاگرام اخیرا قابلیت پرداخت هزینه محصول توسط کاربران در همان صفحه کسب‌وکار اینستاگرامی را راه‌اندازی کرده است اما هم‌چنان کاربران ایرانی از استفاده‌ آن محروم هستند! بنابراین هم‌چنان سختی پرداخت وجود دارد و لازم است تا با راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

خطر فیلترینگ کسب‌وکار آنلاین شما کمتر است!

سایت‌های ایرانی با سایت ساماندهی مورد کنترل قرار می‌گیرند و در صورت داشتن محتوا نامناسب و خلاف قوانین سایت ساماندهی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال می‌شود. در صورتی که کاربر ان مطلب یا محصول را حذف نکند، آن صفحه از سایت با فیلترینگ مواجه می‌شود! گاهی این فیلترینگ گریبان‌گیر تمامی صفحات سایت به صورت کامل می‌شود که دلیل آن محتوای نامناسب تمامی بخش‌های سایت از نظر سایت ساماندهی است. البته منظور ما از فیلترینگ اینستاگرام، فیلترشدن صفحه شما نیست! فیلترینگ اینستاگرام در صورتی که رخ بدهید، تمامی کاربران ایرانی قادر به دسترسی به اینستاگرام نیستند و این یعنی جامعه مصرف‌کننده محصولات کسب‌وکار شما از بین خواهد رفت.

در واقع اگر شما کسب‌وکار خود را بر روی اینستاگرام راه‌اندازی کنید، با فیلترینگ اینستاگرام کسب‌وکار شما شکست می‌خورد و چاره‌ای برای آن نیست؛ حال فرض کنید سایت شما فیلتر شود! در اینصورت با مکاتبه با پشتیبان سایت ساماندهی به راحتی می‌توانید دلیل این امر را متوجه شوید و اقدام به رفع فیلتر سایت خود کنید. بنابراین خطر فیلترینگ برای هر دو وجود دارد اما خطر فیلترینگ سایت در صورت محتوای قانونی بسیار کم خواهد بود! از طرف دیگر فیلترینگ سایت قابل رفع است اما اگر اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا فیلتر شود، کاربران ایرانی نمی‌توانند به آن دسترس پیدا کنند و در نهایت محصولات شما توسط آنها سفارش داده نمی‌شود و عملا کسب‌وکار با شکست مواجه خواه شد.

در این مقاله به بررسی راه‌اندازی کسب‌وکار در بستر اینترنت و اینستاگرام پرداختیم و با استفاده از آن می‌توانید تصمیم بهتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بگیرید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *