این روزها همه درباره سختی بازی Elden Ring صحبت می‌کنند اما خیلی قبل‌تر از این بازی و دیگر بازی‌های Dark Souls، عناوین بسیار سختی ساخته شده بودند که اعصابی فولادین برای به اتمام رساندنشان نیاز بود. لیست امروز ما هم دقیقا به چنین بازی‌های اختصاص دارد. عناوین سختی که البته کیفیت لازم را هم داشتند و در کنار محتوای استثنایی و بسیار خوب خود، شما را به چالشی سخت دعوت می‌کردند.

  1. Contra

قبل از این که به بازی‌های نسل جدید بپردازیم، ابتدا باید از بازی بسیار معروف Contra اسم ببریم. این بازی برای اولین بار برای SNES ارائه شد و بعدها نسخه‌های بازسازی شده‌ای از آن نیز برای کنسول‌های نسل بعد و کنسول‌های دستی ارائه شد. این بازی در ظاهر آسان به نظر می‌آید اما برای یک لحظه هم شما را راحت نگذاشته و از همان ابتدا تا انتها به شدت سخت است و کوچک‌ترین اشتباه شما را به ابتدای بازی برخواهد گرداند.

Contra

  1. Devil May Cry 3

بازی‌های به اصطلاح “هک اند اسلش” عموما بازی‌های سختی نیستند و نهایتا اگر آن‌ها را روی درجه سختی بالا بازی کنید، چالش برانگیز می‌شوند. Devil May Cry 3 اما ماجرای دیگری داشت و به کل با بازی‌های قبل و حتی بعد این سری نیز متفاوت بود. بازی با دانته و استفاده از قابلیت‌های او مثل همیشه دلپذیر و لذت بخش است اما بعد از مدتی تازه متوجه سختی بازی خواهید شد و بارها به وسیله‌ی دشمنان مختلف کشته شه و بازی را از سیو پوینت شروع می‌کنید.

Devil May Cry 3

  1. Ghosts ‘n Goblins

شاید باورتان نشود اما این بازی را می‌توان در یک ساعت هم تمام کرد اما مطمئن باشید بدون تمرین‌های شبانه روزی، چنین چیزی غیر ممکن است. در واقع هفته‌ها طول می‌کشد تا بتوانید بالاخره این عنوان عجیب را به پایان برسانید. Ghosts ‘n Goblins بازی جذاب و منحصر به فردی است اما ساختار تغییر حرکت دشمنان و همچینین ظاهر شدن دوباره و دوباره‌ی آن‌ها در بازی، آن را به یک چالش فوق‌العاده سخت بدل می‌کند. اگر در Elden Ring یا بازی‌های سخت مدرن، شما زمانی برای بهبود کاراکتر خود یا تغییراتی در آن دارید، Ghosts ‘n Goblins به هیچ وجه به شما امان نمی‌دهد که لحظه‌ای به چیز دیگری غیر از زنده ماندن فکر کنید.

Ghosts ‘n Goblins

  1. Elden Ring یا دیگر بازی‌های Soulsborne

کمپانی سازنده بازی Elden Ring‌ قبلا بازی‌های دیگری مثل Dark Souls، Bloodborne و … را ارائه کرده بود که همگی عناوینی بسیار سخت هستند. جالب این که آن‌ها اعلام کرده‌اند به ساخت بازی‌های این چنینی ادامه خواهند داد و خب با فروش میلیونی هر کدام از این عناوین، احتمالا کار درستی می‌کنند.  Elden Ring‌ خیلی شبیه به دیگر بازی‌های این مجموعه بوده و فقط یک عنوان سخت نیست، بلکه از نظر ظاهری چشم نواز بوده، داستانی فوق‌العاده دارد و روی جزییات آن به شکلی باور نکردنی کار شده است. این بازی به واقع یک شاهکار بوده که البته برای به پایان رساندنش واقعا کار سختی پیش رو دارید.

Elden Ring

  1. Cuphead

نگذارید ظاهر کارتونی Cuphead شما را گول بزند. وقتی اولین بار از این بازی رونمایی شد، همه گول ظاهر خاص آن که شبیه به کارتون‌های قدیمی بود را خوردند اما Cuphead شبیه هیولایی بود که با اجرایش، ناگهان از بند باز شده و با هر اشتباهی شما را مجازات می‌کند. اما این بازی نیز از آن دسته عناوین هنرمندانه‌ای است که ساختاری منحصر به فرد پشت سختی خود داشته و طراحی هنری آن نیز زیبا، منحصر به فرد و متنوع است به نوعی که هر مرحله کاملا از مراحل دیگر متمایز خواهد بود.

Cuphead

  1. I Wanna Be The Guy

این بازی در سال 2007 ارائه شده بود و عملا برای این طراحی گشته تا صبر و البته مهارت شما را بسنجد. بر خلاف بسیاری از بازی‌ها که داستان یا اجرای هنری جذابی دارند، I Wanna Be The Guy تنها روی طراحی مراحلش استوار است. این که شما می‌دانید که مرحله‌ای که در آن هستید، قابل رد شدن است اما به هر دری می‌زنید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بعضی اوقات از مرز سختی به عذاب آور نزدیک می‌شود. هر چک پوینت در این بازی مثل آبی در بیابان بوده و ارزش زیادی دارد. برای رد کردن هر مرحله از I Wanna Be The Guy‌ باید بارها ببازید تا هر گوشه از آن مرحله و هر چیزی که سد راحتان می‌شود را بشناسید.

I Wanna Be The Guy

  1. Super Meat Boy

بر خلاف ظاهرش، Super Meat Boy‌ بازی نسبتا جدیدی به حساب می‌آید و طرفداران بی‌شماری دارد. این بازی هم چیزی شبیه به I Wanna Be The Guy بوده و بخش زیادی از محبوبیتش را به طراحی مراحی جذابش مدیون است. طراحی خاص کاراکتر اصلی و مراحل، انجام این بازی سخت را تا حدی لذت بخش می‌کند اما مرگ‌های وحشیانه بازی، دقیقا همانقدر که باید بدون بخشش بوده و چالشی بی‌نهایت سخت را برایتان به همراه خواهند داشت.

Super Meat Boy

  1. Ninja Gaiden

مکانیک مبارزات Ninja Gaiden سریع، لذت بخش و شدیدا خشونت بار است و البته با توجه به حجم دشمنان و هوش مصنوعی آن‌ها، اشتباهات شما به سرعت مجازات شده و خیلی سریع دوباره از چک پوینت باید به بازی برگردید. این سختی با یک شیب نسبتا تند در طول بازی پیش می‌رود و همین طور بر تعداد و قابلیت‌های دشمنان اضافه می‌شود. Ninja Gaiden بازی بسیار پرطرفداری است و همین چالش‌های سختش باعث شده تا این طرفداران پرشور را داشته باشد.

Ninja Gaiden

  1. Returnal

Returnal یکی از موفق‌ترین بازی‌های بسیار سخت در میان بازی‌های مدرن به حساب می‌آمد. اولین بازی بزرگ شرکت بازی سازی Hosuemarque که توانست فروش بسیار بالایی را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد. طراحی بصری بازی فوق‌العاده زیباست و طراحی مراحل نیز به شکلی هنرمندانه انجام شده است. متاسفانه آمارهای این بازی نشان می‌‌دهد، اگر چه که Returnal فروش بسیار بالایی را کسب کرد اما به خاطر غول‌های آخر و مراحل سختی که داشت، خیلی‌هایی که آن را خریداری کردند در نهایت آن را تمام نکردند.

Returnal

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *