توییچ کار ‌خود را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های استریم ویدیو نزد طرفداران بازی‌های کامیپیوتری شد. البته این سرویس کارآمد، حالا برای خود سریال دارد، برنامه‌های زنده‌ی زیادی رویش اجرا می‌شود و هنرمندان مختلفی در زمینه موسیقی نیز در آن‌جا به اجرا می‌پردازند.

در ادامه ما پستی تدارک دیدیم تا کسایی که با توییچ آشنایی ندارند را تا حد زیادی آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

توییچ چقدر طرفدار دارد؟

توییچ در حال حاضر با آمار بیش از ۲ میلیون استریمر در ماه که ۱۷ هزار نفر از آن‌ها از طریق استریم‌های خود و همکاری با توییچ درآمدزایی می‌کنند، یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های استریم در دنیا محسوب می‌شود. این درآمدزایی‌ها شامل تبلیغات‌ مختلف و کاربران پولی برای استریمرهاست و درآمدهای جانبی را شامل می‌شود. البته سال ۲۰۱۴ آمازون توییچ را خریداری کرد و سرمایه گذاری ارزنده‌ای برای این سرویس در نظر گرفت.

کجا می‌توانید توییچ را تماشا کنید؟

تقریبا روی هر دستگاهی که مانیتور داشته باشد، می‌توانید این سرویس را تماشا کنید. از وبسایت رسمی و هر مرورگری که می‌خواهید تا از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص iOS، اندروید، Xbox 360، Xbox One، پلی استیشن ۳ و ۴، آمازون فار، گوگل کروم کست، روکو، انویدیا شیلد و … . شما می‌توانید بدون این که عضو این سرویس شوید نیز بیشتر استریم‌ها را تماشا کنید اما برای امکاناتی همچون ساخت لیست، دنبال کردن نفرات و تقریبا هر کار دیگر غیر از تماشای ویدیو، باید در آن عضو شوید.

پیدا کردن استریمرهای توییچ برای تماشای ویدیوهایشان

توییچ استریمر‌های زیادی را در صفحه اول به شما معرفی می‌کند. اما یکی از راه‌های خوب برای پیدا کردن استریمرهای مختلف، رفتن به دسته بندی و استفاده از لیست برترین‌هاست. همچنین اگر به دنبال استریم‌های مخصوص بازی هستید، می‌توانید از روی اسامی بازی‌ها نیز استریمرهای مخصوص را پیدا کنید. همچنین نباید فراموش کنید که بسیاری از استریمرهای معروف توییچ روی توییتر فعالیت زیادی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را روی هشتگ‌های مختلف بازی‌ها پیدا کنید.

توییچ بیشتر از استریم‌های مربوط به بازی در اختیارتان می‌گذارد

شاید توییچ به واسطه‌ی استریم‌های مربوط به بازی‌های کامپیوتری تا این حد پرطرفدار شده است، اما به مرور جنبه‌های دیگری نیز از طرف استریمرهای این سرویس پوشش داده و به طبع آن، کاربران مختلفی نیز پایشان به توییچ باز شد. یکی از امکانات توییچ که بسیار پرطرفدار است و غیر گیمرها از آن استفاده می‌کنند، IRL نام دارد. این سرویس به استریمرها اجازه می‌دهد تا با بازدیدکنندگان خود به صورت زنده گفتگو کنند. انیماتورها، سازندگان بازی‌های کامپیوتری، کاسپلیرها و طراحان گرافیک نیز این روزها فعالیت زیادی روی توییچ دارند.

آیا توییچ یک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود؟

شاید در ابتدا توییچ چنین سرویسی نبود، اما به مرور با اضافه شدن امکانات مختلف، حالا آن را می‌توان یک شبکه اجتماعی به حساب آورد. جایی که کاربران می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند، پیغام خصوصی بفرستند، هر استریم یک چت روم اختصاصی دارد و تایم لاینی همچون توییتر برای هر کاربر در نظر گرفته شده است. با توجه به این‌ که تمامی این امکانات در قابل اپلیکیشن موبایل هم در دسترس است، توییچ کاملا وارد رقابت با شبکه‌های اجتماعی شده است و از طرف دیگر با سایت‌های پرطرفدار ویدیویی مثل یوتیوب رقابت می‌کند

استریمرها واقعا از طریق توییچ درآمد دارند؟

جواب کوتاه این سوال، بله است. البته نه تمام کسانی که استریم می‌کنند آنقدر درآمد دارند که کار خود را ول کنند، اما هستند استریمرهای زیادی که شغلشان ساخت ویدیو برای مخاطبان است و از این طریق درآمد خوبی دارند. چند طریق برای درآمدزایی روی توییچ وجود دارد که روش مستقیم آن گرفتن کاربران پولی برای نمایش بعضی ویدیوها، تبلیغات توییچ و البته گرفتن اسپانسر است. برای این کار مسلما ابتدا باید دنبال کنندگان زیادی داشته باشید.

TwitchCon چیست؟

TwitchCon یک گردهمایی طرفداران و استریمرهای توییچ است که هر ساله ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار می‌شود. این گردهمایی با هزینه‌ی خود توییچ برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۷ جمعیتی نزدیک به ۴۰ هزار نفر در آن شرکت کرده بوده‌اند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *