اپل به عنوان یکی از کمپانی‌های مشهور در جهان در زمینه ساخت دستگاه‌های هوشمند، سیستم عامل و سخت‌افزارهای مخصوص به خود، هر ساله محصولات بی‌نظیری را به بازار وارد می‌کند. یکی از کاراترین و بهترین محصولات معرفی شده در سال ۲۰۲۱، آیپد پرو یکی از بهترین تبلت‌های موجود بود که از فناوری مینی LED در صفحه ‌نمایش ۱۲.۹ اینچی خود استفاده کرده و در این مدت کوتاه بسیار پر طرفدار بوده است.

مشخصات کلی آیپد پروی ۲۰۲۱ – Apple iPad Pro 2021

به جرات می‌تواند آیپد را یکی از دستگاه‌های عالی و سودمند اپل شمرد. این تبلت حرفه‌ای، امسال در دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ با پردازنده ۵ نانومتری  M1 و مجهز به 5G به کاربران معرفی شد. لازم به ذکر است که اپل G5 را برای اولین بار پس از آیفون ۱۲ در آیپد پروی سال ۲۰۲۱ قرار داده است. M1 که یک CPU هشت هسته‌ای و یک GPU هشت هسته‌ای دارد و از سیستم‌عامل iPadOS  بهره می‌برد نیز یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های این شرکت است که در این دستگاه از آن استفاده شده است. به همین دلیل آیپد پرو برای انجام کارهای تخصصی‌تری که نیازمند دستگاه قدرتمندی هستند مانند ویرایش ویدیو و طراحی مناسب است و عملکرد فوق العاده‌ای دارد.در ادامه به باقی مشخصات آیپد پرو می‌پردازیم.

طراحی آیپد پرو

اپل از لحاظ طراحی در سال ۲۰۲۱ تغییر چندانی به مدل‌ جدید آیپد پرو نداده است. از نظر تغییرات جزیی می‌توان به ابعاد شاسی آن اشاره کرد که در حدود نیم میلی‌متر ضخیم‌تر از مدل قبلی و ۴۱ گرم سنگین‌تر است. در این آیپد از صفحه نمایش XDR استفاده شده و دارای قاب آلومینیومی است. آیپد چهار بلندگو واقع در بالای دستگاه و پایین آن دارد. همچنین بخش پایینی دستگاه دارای درگاه USB-C با پشتیبانی تاندربولت Thunderbolt و USB4 است. به این معنی که سرعت انتقال اطلاعات تا چهار برابر افزایش می‌یابد. آیپد پروی جدید یک قلم مغناطیسی دارد که به کنار آن می‌چسبد و لبه سمت راست آیپد برای شارژ این قلم اپل طراحی شده است. آیپدهای سال ۲۰۲۱ در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری به بازار آمده است.

نمایشگر آیپد پرو

در سال ۲۰۲۱ یکی از ویژگی‌های متمایز آیپد پرو نسبت به نسخه‌های متوسط و بزرگ آیپد پروی سال گذشته، اندازه ۱۲.۹ اینچی آن است که قیمت آن را در حدود ۱۰۰ دلار بیشتر کرده است. این آیپدها با صفحه نمایش XDR مبتنی بر فناوری نور با پس زمینه مینی LED است که می‌تواند رنگ‌های بیشتری را روی صفحه نمایش دهد. این صفحه نمایش را Liquid Retina XDR می‌نامند. وضوح تصویر در این صفحه نمایش ۲۰۴۸*۲۷۳۲ با تعداد ده هزارLED  کوچک و حدود ۲۵۰۰ ناحیه‌ نوردهی که نسبت کنتراست آن یک به  یک میلیون است، در رقابت سختی با تبلت‌های مشابه اندرویدی همانند Samsung Galaxy Tab S7 Plus قرار گرفته است.

دوربین آیپد پرو

یکی دیگر از قابلیت‌های آیپد پروی جدید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی این دستگاه است که کارایی خوبی برای عکاسی تفریحی دارد. همچنین یک دوربین سوپر واید ۱۰ مگاپیکسلی نیز برای تشخیص عمق تصویر دارد که در حالت عمودی استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این دوربین، Center Stage است که برای تماس‌های ویدیویی بسیار کاربردی است و صورت شما را تشخیص داده و در مرکز تصویر قرار می‌دهد.

باتری آیپد پرو

از گذشته آیپد یکی از بهترین محصولات اپل بوده که شارژ باتری بسیار طولانی و خوبی داشته است. در سال جدید، آیپد پرو می‌تواند مدتی در حدو ۱۰ ساعت کار کند. اما شارژر ۱۸ واتی آن به نسبت تبلت‌های هم رده خود زمان بیشتری را صرف شارژ خود می‌کند.

قیمت آیپد پرو

در مدل‌های آیپد پروی ۲۰۲۱، قیمت آیپد ۱۱ اینچی از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود. قیمت پایه آیپدهای ۱۲.۹ اینچی هم از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود و با توجه به حافظه آنها مبلغ بیشتری دریافت می‌شود. به طور مثال آیپد پروی مدل 5G با 2 ترابایت فضای ذخیره سازی با مبلغ ۲۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد. مدل‌های جدید آیپد پرو در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری و با حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و همچنین یک و دو ترابایتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *