موتورهای جستجو نقش بسیار مهمی در مدیریت کسب و کار اینترنتی دارند! در واقع موتورهای جستجو منبع بسیار خوبی برای جذب ترافیک و مشتریان کسب و کارتان هستند و نسبت به تبلیغات اینترنتی هزینه بسیار کمتری برای شما خواهند داشت. رپورتاژ آگهی یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در بهبود رتبه سایت در گوگل است! حتماً می دانید که هر چقدر رتبه سایت در گوگل بالاتر باشد، کاربران زیادی وارد سایت شما می شوند و اگر بتوانید در حوزه کاری خود به رتبه اول گوگل برسید، بیش از 70 درصد کاربران وارد سایت شما می شوند. یکی از سوالات و دغدغه هایی که کاربران دارند، این است که محتوای رپورتاژ را خودمان تولید کنیم یا به افراد متخصص در این حوزه بسپاریم؟ در این مقاله می خواهیم به صورت مفصل به بررسی این موضوع بپردازیم تا راحت تر در مورد این موضوع تصمیم گیری کنید.

تولید محتوای رپورتاژ آگهی چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا بهتر است با مفهوم تولید محتوای ریپورتاژ آگهی آشنا شوید. رپورتاژ آگهی به معنای انتشار یک مطلب ارزشمند در سایت های دیگر است تا با استفاده از آن بتوانید کسب و کارتان را به کاربران آن سایت معرفی کنید! البته هدف مهمتری که باعث می شود تا کسب و کارها رپورتاژ آگهی خریداری کنند، این است که در رپورتاژ آگهی شما می توانید تعداد مشخص لینک به صورت فالو درج کنید و این مسئله می تواند به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک زیادی کند. خرید رپورتاژ آگهی به نوعی لینک سازی خارجی محسوب می شود اما گوگل آن را به عنوان لینک سازی طبیعی می داند! در واقع بر خلاف بسیاری از لینک های انبوه که گوگل خیلی زود متوجه غیرقانونی و خریدنی بودن آن می شود، رپورتاژ آگهی کاملاً طبیعی است و اگر تولید محتوای ریپورتاژ شما درست باشد، با جریمه گوگل مواجه نخواهید شد.

چگونه تولید محتوای رپورتاژ آگهی انجام دهیم؟

در حال حاضر بسیاری از رسانه های ایرانی در ازای پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی شما را منتشر می کنند و برای همیشه در سایت آن ها مانند پست های دیگر آن رسانه باقی خواهد ماند. نکته ای که در تولید محتوای ریپورتاژ آگهی اهمیت زیادی دارد، این است که باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که متناسب با مخاطبان هدف آن رسانه باشد! در واقع باید ویژگی های مخاطبان آن رسانه را بشناسید و سپس دست به تولید محتوای رپورتاژ آگهی بزنید.

تولید محتوای رپورتاژ آگهی را چه کسی انجام دهد؟

تا اینجا با مفهوم رپورتاژ آگهی و اهمیت آن برای کسب و کارهای اینترنتی آشنا شدید اما برای انتشار ریپورتاژ آگهی، به محتوای رپورتاژ آگهی نیاز دارید! بهتر است چه کسی تولید محتوای رپورتاژ آگهی شما را انجام دهد؟ برای این کار خودتان می توانید دست به کار شوید اما گاهی اوقات متخصص تولید محتوا این کار را بهتر انجام می دهد! در واقع تولید محتوا توسط خودتان یا توسط متخصص تولید محتوا مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این بخش به بررسی آن می پردازیم:

تولید محتوای رپورتاژ توسط خودتان!

اولین راه برای تولید محتوای ریپورتاژ آگهی این است که خودتان دست به نوشتن شوید و کلمات را در کنار هم قرار دهید. در واقع در این روش، شما باید اطلاعات خوبی در مورد کسب و کارتان، محصول، هدف نهایی از انتشار ریپورتاژ آگهی و ساختار کلی محتوا داشته باشید. کسی غیر از تیم کسب و کارتان شما را کمک نخواهد کرد و همه چیز دست خودتان است. در این روش باید حتماً از قوانین انتشار ریپورتاژ آگهی در رسانه موردنظر اطلاع داشته باشید باشید تا فرآیند انتشار ریپورتاژ آگهی سرعت بیشتری پیدا کند. تولید محتوای رپورتاژ توسط خودتان مزایا و معایبی دارد که در این بخش به بررسی 4 مورد از آن ها می پردازیم:

  • آگاهی بیشتر از کسب و کار

اگر مدیر یک کسب و کار اینترنتی هستید یا مدتی است در یک کسب و کار اینترنتی به عنوان کارمند فعالیت دارید، چه کسی بهتر از خودتان در مورد کسب و کارتان می داند؟ قطعاً هیچ‌کس! هیچ فرد یا گروهی اندازه خودتان، برند شما را نمی شناسد و شاید نتواند به بهترین شکل ممکن آن را ارائه کند. شما نقاط قوت و ضعف کسب و کارتان را می دانید و می توانید به خوبی از نقاط قوت خود در محتوای رپورتاژ آگهی استفاده کنید! همچنین نقاط ضعف را می دانید و می توانید خیلی صادقانه و نحوی که کاربر نا امید نشود، آن را مطرح کنید. البته در محتوای ریپورتاژ آگهی بهتر است نقاط ضعف را کنار بگذارید اما اگر در بخش نظرات سایت، کاربران آن را مطرح کرده اند به صورت کاملاً صمیمانه در مورد تلاش خود برای بهبود آن مشکل توضیح دهید. کاربران آن را می خوانند و از صداقت شما لذت خواهند بود!

اطلاعات لازم برای تولید رپورتاژ آگهی

بنابراین اولین دلیل برای آن که تولید محتوای ریپورتاژ آگهی را خودتان انجام دهید، این است که هیچ کسی اندازه شما برند و کسب و کارتان را نمی شناسد و به راحتی می توانید یک محتوای بی نظیر و حرفه ای تولید کنید.

  • آگاهی بیشتر از محصولات و خدمات

هر کسب و کاری محصولات یا خدمات خاص خود را دارد که با کمک آن درآمد کسب می کند! هر چقدر هم که کاربران با محصولات یا خدمات شما آشنا باشند، اما خودتان اطلاعات بیشتری در مورد آن دارید. در واقع شما محصول یا خدمات خود را به خوبی می شناسید و می دانید که این محصول چقدر می تواند نیاز کاربران را برطرف کند. در واقع شما، نقاط ضعف و قوت محصول خود را می دانید و به راحتی می توانید محصول خود را معرفی کنید. اگر خودتان تولید محتوای ریپورتاژ آگهی را انجام دهید، به راحتی می توانید محصول خود را به گونه ای که کاربران عاشق محصول یا خدمات شما شوند، ارائه کنید.

البته فراموش نکنید که این موضوع کاملاً بستگی به هدف ریپورتاژ آگهی دارد! اگر هدف شما تبلیغات باشد، این مسئله اهمیت زیادی پیدا می کند اما اگر هدفتان برندسازی و بهبود رتبه گوگل است، اهمیت این مسئله تا حدی کمتر می شود. اگر هدف شما برندسازی است، سعی کنید محتوای آموزشی ارزشمندی به کاربران ارائه کنید که برای خواندن آموزش های دیگر، وارد سایت شما شوند. سپس می توانید به کمک بازاریابی محتوا، آن ها را به مشتریان کسب و کار اینترنتی خود تبدیل کنید.

  • شناخت بهتر از مخاطبان هدف

هر کسب و کاری مخاطبان هدف خود را دارد و مخاطبان هدف هر کسب و کاری، ویژگی های خاص خود را دارند! برای مثال مخاطبان یک سایت سیاسی را با مخاطبان یک سایت آموزش برنامه نویسی مقایسه کنید؛ مخاطبان سایت اول افرادی هستند که به دنبال سیاست و اخبار سیاسی هستند و شاید اصلاً به دیدن آموزش علاقه ای نداشته باشند. در حالی که مخاطبان دسته دوم افرادی هستند که به دنبال آموزش برنامه نویسی هستند. بنابراین مخاطبان هر کسب و کاری فرق می کند و باید حتماً آن ها را بشناسید.

اگر مدیر یک کسب و کار هستید، در طی مدت زمان می توانید متوجه ویژگی های مخاطبان کسب و کارتان شوید و بدانید که آن ها به چه چیزی نیاز دارند. سپس می توانید یک محتوای ریپورتاژ آگهی کاربردی برای مخاطبان هدف خود که احتمالاً در رسانه موردنظر برای انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارند، بنویسید و آن ها را به کسب و کار خود هدایت کنید. بنابراین، هیچ فردی اندازه خود شما که مدیر یا مسئول کسب و کاری هستید، از ویژگی های مخاطبان هدف آگاه نیست و نمی تواند یک محتوای رپورتاژ آگهی مناسب برای جذب ترافیک و کاربران بنویسد.

  • نگارش ضعیف در صورت نداشتن تخصص و مهارت کافی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در روش تولید محتوای ریپورتاژ آگهی توسط خودتان وجود دارد، این است که شاید نتوانید محتوا را آن طور که باید، ارائه کنید. اگر مدیر کسب و کاری هستید، شاید واقعاً دست به نوشتن شما خوب نباشد؛ در این صورت نباید برای نوشتن رپورتاژ آگهی توسط خودتان اصرار کنید. نگارش ضعیف مسئله ای است که باعث می شود تا کاربران رسانه میزبان، محتوای شما را نخوانند و در صورتی که آن ها محتوا را نخوانند، نمی توانند به کاربران یا مشتریان کسب و کارتان تبدیل شوند.

تولید محتوا نیازمند مهارت و تخصص است؛ بنابراین هر کسی نمی تواند از پس آن بر بیاید. اگر می خواهید خودتان دست به تولید محتوا بزنید، حتماً باید مهارت و تخصص لازم را کسب کنید و این کار در چند ساعت امکان پذیر نیست. ممکن است نیازمند چندین ماه تمرین باشد تا قلم شما کاملاً آماده تولید محتوا شود.

پس اگر توانایی نوشتن محتوا را دارید، خودتان دست به کار شوید؛ اگر نه، در پایان این مقاله راه کار بسیار خوبی ارائه می کنیم تا بتوانید رپورتاژ آگهی مناسب بنویسید. اگر مهارت و تخصص کافی در زمینه تولید محتوا ندارید، هرگز دست به تولید محتوای رپورتاژ آگهی برای انتشار در رسانه میزبان نزنید! این کار باعث می شود تا کاربران رفتار خوبی با محتوای شما نداشته باشند و آن محتوا برای کاربران کاملاً بی ارزش باشد. بنابراین یا این مهارت را یاد بگیرید، یا آن را به دست متخصص تولید محتوا بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تولید محتوای رپورتاژ توسط متخصص محتوا

اگر کسب و کاری دارید، حتماً تا کنون نام متخصص تولید محتوا به گوشتان خورده است! این دسته از متخصصان در زمینه تولید محتوا به شما کمک می کنند که البته برای نوشتن ریپورتاژ آگهی، نیازمند متخصص تولید محتوای متنی هستید. بنابراین راه کار دوم برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی کمک گرفتن از متخصص تولید محتوا است تا یک محتوای حرفه ای و کاربرپسند دریافت کنید. برون سپاری تولید محتوای رپورتاژ آگهی و انجام آن توسط متخصصان، مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این بخش می خواهیم همه آن ها را در 5 مورد بررسی کنیم:

  • تولید محتوای تخصصی و حرفه ای

اولین ویژگی متخصصان محتوا این است که محتوا را به صورت کاملاً حرفه ای تولید می کنند! در واقع این دسته از افراد تجربه زیادی در تولید محتوا دارند و می توانند یک محتوای کاربردی و جذاب به شما تحویل دهند. تنها چیزی که متخصص محتوا برای نوشتن رپورتاژ آگهی به آن نیاز دارد، دانستن هدف شما از رپورتاژ آگهی و اطلاعات دقیق در مورد آن چیزی که می خواهید در ریپورتاژ آگهی درج شود، خواهد بود. کافی است اطلاعات مفید و دقیقی به متخصص محتوا ارائه کنید تا در نهایت یک محتوای ارزشمند، کاربردی و حرفه ای دریافت کنید. شاید بتوان مهم ترین دلیل برای سپردن تولید محتوای رپورتاژ آگهی به دست متخصص محتوا را، تولید محتوای تخصصی و حرفه ای دانست.

تولید محتوای رپورتاژ چگونه است؟

این مسئله باعث می شود تا بتوانید نظر کاربرانی که در رسانه میزبان محتوای شما را می خوانند، جلب کنید و به راحتی بتوانید آن ها را با بازاریابی درست به مشتریان همیشگی کسب و کار خود تبدیل کنید.

  • ارائه بهتر محتوا

متخصص محتوا تجربه زیادی در زمینه تولید محتوا دارد! بسیاری از متخصصان محتوا در حوزه های مختلفی هم فعالیت داشته اند و به خوبی می دانند که چگونه باید محتوا را ارائه کنید. پیش از آن که دست به تولید محتوا بزنند، به شما مشاوره محتوا می دهند تا بهترین راه کار ارائه محتوا را بدانید. به عنوان مثال، برای ارائه برخی موضوعات بهتر است از ویدیو یا اینفوگرافیک استفاده شود؛ این موضوع را متخصص تولید محتوا به شما می گوید و شما می توانید بر اساس استراتژی خود برای آن تصمیم گیری کنید. البته ارائه بهتر به این معنی نیست که متخصص محتوا نسبت به شما اطلاعات بیشتری از محصولات یا خدمات شما دارد؛ بلکه به این معنی است که می تواند اطلاعات خود را بهتر و با قلم جذاب و روان تری ارائه کند.

بنابراین اگر قرار است از متخصص تولید محتوا برای این کار استفاده کنید، به این موضوع دقت داشته باشید که اطلاعات لازم را شما باید در اختیار متخصص محتوا قرار دهید و آن متخصص، تنها باید از قدرت قلم خود برای ارائه آن محتوا استفاده کند! هیچ گاه کسب اطلاعات را بر عهده متخصص محتوا قرار ندهید؛ زیرا ممکن است آن اطلاعاتی که شما می خواهید به کاربران ارائه کنید را کاملاً کنار گذاشته و اطلاعات دیگری به مخاطبان شما ارائه کند.

  • معرفی بهتر محصولات و خدمات

هر کسب و کاری محصولات و خدمات خاص خود را دارد و با استفاده از آن ها کسب درآمد می کند! فراموش نکنید که کیفیت محتوای معرفی محصول و خدمات هم دقیقاً به اندازه کیفیت محصول شما مهم است. به عبارت دیگر، اگر یک محصول کاربردی و ارزشمند داشته باشید اما نتوانید آن را به خوبی ارائه کنید، هیچ گاه نمی توانید آن طور که محصول یا خدمات شما شایسته فروش است، بفروشید! پس فراموش نکنید که معرفی محصولات یا خدمات دقیقاً به اندازه کیفیت محصول شما مهم است و باید به خوبی ارائه شود. متخصصان تولید محتوا در این حوزه تجربه زیادی دارند و می توانند به شما در زمینه تولید محتوای کاربردی و ارزشمند کمک زیادی کنند. البته باز هم لازم است تا اطلاعات مفید و کاربردی به این افراد ارائه کنید تا آن را با قلم روان خود، در قالب محتوای متنی ارائه کنند.

معرفی محصولات و خدمات با تولید محتوای رپورتاژ آگهی

اگر هدف شما از انتشار ریپورتاژ آگهی تبلیغات است، بهترین محصولات خود را انتخاب کرده و در مورد آن، به تولیدکننده محتوای رپورتاژ آگهی خود بگویید. سپس از آن فرد بخواهید که این اطلاعات را با قلمی شیوا، جذاب و روان به کاربران ارائه کند تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

  • استفاده از جملات بهتر برای جلب نظر کاربران

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، بخش بزرگی از تصمیم گیری کاربر برای خرید محصولات و خدمات شما به احساسات او باز می‌گردد! در واقع کاربر برای آن که محصول یا خدمات شما را مورد استفاده قرار دهد، ابتدا باید احساس نیاز به آن پیدا کند. اصلاً خودتان را جای کاربر قرار دهید؛ چند درصد از خریدهای شما زمانی صورت گرفته است که به آن نیاز داشته اید؟ قطعاً درصد بالایی از خریدهای شما زمانی اتفاق افتاده که احساس نیاز به آن محصول یا خدمات پیدا کرده اید.

کلمات و جملات به قدری قدرتمند هستند که می توانند نظر کاربر را برای خرید محصولات یا خدمات کسب و کار شما جلب کنند! حال فرض کنید قرار است محتوای ریپورتاژ آگهی شما را صدها هزار نفر ببینند؛ اگر محتوای قدرتمندی داشته باشید، نرخ تبدیل بسیار بالایی را تجربه می کنید اما اگر محتوای شما ضعیف باشد، شاید یک نفر هم از شما خرید نکند. بنابراین یکی دیگر از مهم ترین مزایای سپردن تولید محتوای رپورتاژ آگهی به متخصص محتوا، این است که بهتر می داند از کدام کلمات و جملات برای جلب نظر و احساسات کاربران استفاده کند.

  • هزینه داشتن تولید محتوا توسط متخصص محتوا

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ها و شاید عیب های تولید محتوای رپورتاژ آگهی توسط متخصص محتوا، هزینه داشتن آن است! البته این نوع هزینه کردن را می توان نوعی سرمایه گذاری دانست؛ اما لازم است یک تولیدکننده محتوای قدرتمند و حرفه‌ای پیدا کنید. هر متخصص محتوا با توجه به توانایی و تجربه خود مبلغی برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی دریافت می کند! برای آن که بتوانید با توانایی و قدرت نوشتن تولیدکنندگان مختلف آشنا شوید، بهتر است چند نمونه محتوای تولید شده توسط آن ها را گرفته و مطالعه کنید. هر کدام از آن ها که نگارش بهتر و روان تری داشت و همچنین توانسته بود ارائه خوبی داشته باشد و از تصاویر مناسبی استفاده کند، آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تولید محتوای هر رپورتاژ تنها یک بار صورت می گیرد؛ بنابراین کیفیت را فدای هزینه پرداختی نکنید و حتماً از یک تولیدکننده محتوای حرفه ای کمک بگیرید.

5 موردی که در بالا بررسی کردیم، از مزایا و معایب برون سپاری تولید محتوای رپورتاژ آگهی است و اهمیت بسیار بالایی دارد! اما اکنون که هر کدام از روش های تولید محتوا مزایا و معایب خاص خود را دارند، چه کاری انجام دهیم؟ در بخش بعدی همراه ما باشید تا یک راه کار بسیار عالی ارائه کنیم و شما هم بتوانید یک محتوای رپورتاژ آگهی بسیار حرفه ای داشته باشید و نرخ تبدیل بالایی را تجربه کنید.

بهترین راه کار برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی چیست؟

تا اینجای مقاله با تولید محتوای رپورتاژ آگهی، مزایا و معایب هر یک از روش های تولید آن آشنا شدید! حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که اکنون بهتر است از کدام روش برای تولید محتوای ریپورتاژ آگهی استفاده کنیم. در این بخش به صورت کامل پاسخ سوال خود را خواهید گرفت! پیش از آن که بخواهید در این مورد تصمیم بگیرید، بهتر است از خودتان بپرسید که هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؛ اگر هدف افزایش رتبه سایت در گوگل است، یک محتوای معمولی هم کارتان را می اندازد اما اگر با پتانسیل تبلیغاتی رپورتاژ آگهی آشنا باشید، هیچ گاه آن را از دست نخواهید داد و حتماً این هدف را هم دنبال می کنید. برای آن که بهترین نتیجه را از رپورتاژ آگهی با هدف تبلیغات و افزایش رتبه گوگل بگیرید، ابتدا باید مخاطبان هدف، محصولات و خدمات خود را به خوبی بررسی کنید. قطعاً هیچ کسی از اندازه خود شما از کسب و کارش اطلاع ندارد و این موارد را باید خودتان مشخص کنید.

بهترین راه برای تولید رپورتاژ آگهی

اگر تخصص کافی در زمینه تولید محتوا ندارید، هدف خود از انتشار رپورتاژ آگهی و ویژگی مخاطبان هدف خود را در اختیار تولیدکننده محتوا قرار دهید. سپس از او بخواهید با توجه به این موارد، یک محتوای ارزشمند برای شما بنویسد. همچنین فراموش نکنید که بخشی از رپورتاژ آگهی (حدود 70 درصد آن) باید محتوای آموزشی و کاربردی باشد تا نظر کاربران را جلب کند! این مورد را هم شما بهتر می دانید؛ موضوعی که برای کاربران ارزشمند و کاربردی است در اختیار متخصص محتوای خود قرار داده و از او بخواهید یک محتوای جذاب و ارزشمند تولید کند. این کار، بهترین راه حل برای تولید محتوای ریپورتاژ آگهی کاربردی و ارزشمند است که اگر تخصصی در زمینه تولید محتوا ندارید، پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

یکی از سوالات بسیار مهم کاربران هنگام انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه های مختلف، این است که تولید محتوا را خودمان انجام دهیم یا به دست افراد دیگر بسپاریم! در این مقاله به بررسی کامل این سوال و ابعاد مختلف آن پرداختیم تا بهترین راه کار را متناسب با اهداف کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *