هنگام راه اندازی سایت یکی از مسائلی که با آن روبرو می شوید، هزینه سایت است. ما در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله هم به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

درج اطلاعات مربوط به محصولات و صفحات سایت

وارد کردن اطلاعات مربوط به صفحات و محصولات سایت یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت اینترنتی است! هر صفحه در سایت، دارای محتوای خاصی است و نوشتن این اطلاعات به عهده شما خواهد بود؛ البته شما می توانید با پرداخت هزینه، تولید محتوای این صفحات را هم به عهده شرکت طراحی سایت بگذارید که در این صورت محتوای بهینه هم تحویل خواهید گرفت! زیرا معمولاً تیم های طراحی سایت، افراد متخصص برای تولید محتوا دارند و می توانند محتوای بهینه برای شما تولید کنند. همچنین ممکن است شما تعداد زیادی محصول داشته باشید که شاید وارد کردن آن ها زمان بر است. در این صورت تیم طراحی حجم کار را بررسی و به شما قیمت نهایی را اعلام می کند.

هر چقدر میزان محتوای صفحات و محصولات شما بیشتر باشد، هزینه بیشتری از شما دریافت می کنند. همچنین در نظر بگیرید که اگر توانایی پرداخت هزینه طراحی سایت اینترنتی و درج محتوا را ندارید، می توانید خودتان هم آن را یاد بگیرید! در این صورت می توانید با وارد کردن محتوای سایت، در هزینه طراحی سایت صرفه جویی کنید.

سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل

هر کاربری برای آن که بتواند محتوای موردنظر خود را پیدا کند، از گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می کند! بنابراین موتورهای جستجو یکی از منابع عالی برای جذب کاربران و افزایش ترافیک هستند. به عبارت ساده تر، می توانید مخاطبان محتوا و محصولات خود را از طریق گوگل جذب کنید و به سایت خود بکشانید. به همین دلیل است که داشتن یک سایت بدون سئو و بهینه سازی ارزش زیادی ندارد و این کار مانند انبار کردن محتوای بدون بازدیدکننده است. در نتیجه اگر می خواهید محتوای سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید، باید سایت خود را سئو کنید. یکی از موارد تاثیرگذار در برآورد هزینه طراحی سایت اینترنتی تاثیر گذار است، سئو و بهینه سازی سایت است. پیشنهاد می کنیم هنگام برآورد هزینه طراحی سایت اینترنتی هزینه سئو را هم مطلع شوید تا پس از تامین بودجه هر دوی آن ها، سایت خود را طراحی کنید. زیرا طراحی سایت بدون سئو ارزشی ندارد و باید برای هر دوی آن ها هزینه کنید.

سئو کلاه سفید: سئو کلاه سفید یکی از انواع سئو است که در آن قوانین سئو هم رعایت شود. اگر می‌خواهید در نتایج اول گوگل ماندگار و پر‌قدرت باشید راهی جز انتخاب سئو کلاه سفید ندارید اما اگر می خواهید یک شبه به رتبه های بالا برسید، این راه کار را فراموش کنید. به بیان دیگر بازدهی سئو کلاه سفید طولانی مدت است اما چون تمام قوانین گوگل را بدرستی رعایت می‌کنید، گوگل به شما اعتماد می‌کند و درنتیجه برای مدت بسیار طولانی هم در صفحه اول می مانید! حتی اگر سئو بودن سایت خود را برای همیشه رعایت کنید، همیشه صفحه یک گوگل باقی خواهید ماند.

سئو کلاه سیاه چیست؟ در این نوع سئو قوانین گوگل را زیرپا می گذاریم و برای مدت زمان کوتاهی به صفحه اول می رسیم! اما زمان زیادی طول نمی کشد که گوگل متوجه شود و شما را از صفحه اول گوگل حذف کند! حتی شما را در حدی جریمه می کند که شاید دیگر نتوانید به صفحه اول گوگل برسید. در واقع این روش نوعی فریب دادن مستقیم گوگل و زیر پا گذاشتن خط قرمزهای آن است.

سئو خاکستری چیست؟ سئو خاکستری به معنای استفاده از راه کارهای سئو کلاه سفید و سیاه به صورت هم زمان برای افزایش رتبه سایت در گوگل است! اکثر سئو کاران این روش را پیشنهاد می کنند اما برای استفاده از این روش باید شناخت کافی از مسیرها و روش‌های انجام کار داشته باشید. در این روش هم احتمال جریمه شدن وجود دارد اما نه به اندازه سئو کلاه سیاه! بنابراین لازم است که با احتیاط این کار را انجام دهید.

افزایش امنیت سایت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم هزینه طراحی سایت، امنیت آن است. اگر سایت شما امنیت نداشته باشد، اطلاعات سایت و کاربران شما در خطر است و قطعاً هیچ کسب و کاری دوست ندارد اطلاعات کاربرانش در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد. اگر از سیستم مدیریت محتوای آماده استفاده می کنید، باید روی مسئله امنیت سخت گیری کنید و سعی کنید امنیت سایت خود راتا حد ممکن افزایش دهید. معمولاً سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی از امنیت بیشتری برخوردارند! این مسئله به معنی امنیت خیلی پایین سیستم های آماده نیست! بلکه سیستم های مدیریت محتوای آماده هم پلاگین های مختلفی برای تامین امنیت سایت دارند؛ به عنوان مثال وردپرس پلاگین های مختلفی دارد که می توانید راه های نفوذ به سایت را بگیرید. باز هم پیشنهاد می کنیم این کار را به افراد فعال در حوزه امنیت سایت بسپارید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

پشتیبانی فنی و تکنیکال سایت

نیروی پشتیبان به شما کمک می کند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، به راحتی بتوانید آن را رفع کنید! بنابراین پس از طراحی سایت شما باید به فکر استخدام یک نفر برای پشتیبانی سایت باشید! البته خودتان هم می توانید در دوره های آموزشی مختلف آن را یاد بگیرید. برخی از سیستم های سایت ساز و فروشگاه ساز دارای پشتیبانی رایگان هستند که به راحتی می توانید مشکلات سایت خود را برطرف کنید. اما در صورت استفاده از سیتسم های مدیریت محتوای رایگان باید یک تیم برای پشتیبانی فنی سایت خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری

یکی از دغدغه های کاربران هنگام نیاز به سایت، برآورد هزینه طراحی سایت اینترنتی است که باید ببینند با بودجه آن ها سازگار است یا خیر! در این مقاله به بررسی فاکتور های مهم که در برآورد هزینه طراحی سایت اینترنتی تاثیر گذار هستند، پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *