در ویدیوهای یوتیوب همیشه باید یک مورد جذاب برای ارائه داشته باشید؛ ارائه داستان برای کاربران کمک می‌کند تا بتوانید آن‌ها را برای دیدن تمام ویدیو تشویق کنید.هر چقدر مدت زمان مشاهده ویدیو توسط کاربران بیشتر باشد، ویدیوهای شما در میان نتایج جستجوی یوتیوب رتبه بهتری می‌گیرد و کاربران شما افزایش پیدا می‌کنند. مهم‌ترین هدف در تولید ویدیو، افزایش بازدید یوتیوب است که باید ابتدای آن را بر اساس نظر خود جذاب‌تر تولید کنید. کاربران برای رسیدن به هدفی (مثل یاد گرفتن چیزی که در عنوان ویدیو به آن اشاره شده است!) ویدیو را مشاهده می‌کنند اما اگر در ابتدای ویدیو حس کنند که به هدفشان نمی‌رسند، آن را نمی‌بینند. پیشنهاد می‌کنم در ابتدای ویدیو از ارائه داستان و پیوند دادن آن با ویدیوی اصلی استفاده کنید تا کاربران ویدیو را تا پایان آن مشاهده کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۵ راه‌کار ارزشمند و حرفه‌ای برای یوتیوب بپردازیم که با استفاده از آن قادر به افزایش بازدید یوتیوب خود خواهید بود.

در هفته چند بار ویدئو منتشر کنید!

دلیل دنبال‌شدن شما توسط کاربران چیست؟ قطعاً ویدیوها و به طور کلی محتوای کانال شما! هربار که کاربران وارد کانال شما می‌شوند، به دنبال این هستند که ویدیوهای جدید و حرفه‌ای ببینند؛ بنابراین شما باید هفته‌ای چندین بار ویدیو در کانال یوتیوب خود منتشر کنید تا بتوانید نظر کاربران خود را جلب کنید. بر اساس گزارش‌های یوتیوب کانال‌هایی که به طور منظم، هفته‌ای یکبار ویدیو منتشر می‌کنند بازدهی و عملکرد بهتری نسبت به سایر کانال‌ها دارند. اگر تازه در یوتیوب شروع به فعالیت کرده‌اید و قصد افزایش مخاطب دارید، بهتر است هفته‌ای چندین بار (مثلاً ۳ بار در هفته) به صورت منظم منتشر کنید! این مسئله بر اساس الگوریتم‌های گوگل کمک زیادی به شما می‌کند و می‌توانید به افزایش بازدید یوتیوب و کانال خود کمک کنید.اگر موضوع صفحه شما تخصصی است، موضوعات شما مشابه هستند و تنها محتوا فرق می‌کند؛ بنابراین می‌توانید رتبۀ ویدیوهای خود را در یوتیوب افزایش دهید. اگر کاربران از عملکرد شما راضی باشند، تعداد بازدید ویدیوها، زمان مشاهده‌ی ویدیو توسط کاربران و میزان اشتراک‌گذاری ویدیو توسط کاربران افزایش زیادی پیدا می‌کند.

تولید ویدیو در زمان کوتاه و جزییات شناخته‌شده برای کاربران کانال یوتیوب

شاید تولید یک فیلم حرفه‌ای با کیفیت بسیار بالا برای کاربران جذاب باشد، اما نمی‌تواند منجر به افزایش بازدید یوتیوب شود! تولید یک فیلم کوتاه و حرفه‌ای که بیش از ۶ ماه طول بکشد، از نظر کاربران جذاب است اما برند شما هیچ‌گاه در ذهن کاربران ماندگار نمی‌شود؛ ویدیوهای شما باید در زمان مشخصی در اختیار کاربران قرار بگیرند و نباید فاصله میان دو ویدیو از یک هفته‌ بیشتر شود. مثلاً اگر هفته‌ای یک‌بار ویدیو منتشر می‌کنید، کافی است به آن را در یک روز و حتی ساعت مشخص منتشر کنید! فرض کنید مدیریت یک برنامه جالب منتشر می‌کنید و هر هفته یک قسمت از آن باید منتشر شود؛ مثلاً به کاربران بگویید می‌توانند ویدیو را سه‌شنبه و ساعت ۹ شب ببینند. سعی کنید ساده‌ترین و سریع‌ترین روش تدوین فیلم را انتخاب کنید تا بتوانید به موقع آن را در اختیار کاربران قرار دهید. اگر محتوای آموزشی تولید می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم یک استدیوی خانگی برای تولید ویدیو تهیه کنید؛ کافی است از یک پارچه رنگی و دوربین موبایل خود جهت ضبط ویدیو استفاده کنید. همچنین اگر مدیریت یک کسب‌وکار بزرگ را برعهده دارید، می‌‌توانید یک تیم تدوین ویدیو استخدام کنید تا به شما در زمینه تولید فیلم‌های باکیفیت در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کنند. یوتیوب به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند تا بتوانند ویدیوهای خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند و اگر این ویدیو به خدمات یا محصولات آن کسب‌وکار مربوط شود، به افزایش فروش کمک زیادی می‌کند.

پیش از آموزش، نتیجه کار را به کاربران نمایش دهید!

بسیاری از کانال‌های یوتیوب به کاربران چیزی یاد می‌دهند اما برخی از آن‌ها موفق هستند و برخی دیگر کمتر به موفقیت دست پیدا می‌کنند. اگر مدیریت یک کانال آموزشی را در اختیار دارید، حتماً قرار است به کاربران چیزی یاد بدهید! اگر نتیجه کار قابل نمایش است، در ابتدای ویدیو و پیش از شروع آموزش، نتیجه کار را به کاربران نمایش دهید. مثلاً اگر یک آرایش‌گر هستید و می‌خواهید نحوه اصلاح مو را به کاربران نمایش دهید، ابتدا نتیجه کار (تصویر نهایی پس از اصلاح) را به کاربران نشان دهید و سپس شروع به آموزش کنید. این روش به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند نتیجه نهایی را ببینند و اگر آن را دوست داشته باشند، تمام ویدیو را می‌بینند. این کار به افزایش بازدید ویدیو کمک زیادی می‌کند .

از یک عنوان کوتاه در ابتدای ویدئو استفاده کنید!

کاربران معمولاً حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند و ترجیح می‌دهند محتوای کوتاه اما مفید بخوانند! استفاده از عنوان‌های بلند کمک زیادی به شما نمی‌کند و تعداد زیادی از کاربران خود را از دست می‌دهید؛ اما اگر از عنوان کوتاه، جذاب و حرفه‌ای به کاربران استفاده کنید، کاربران ویدیوی شما را می‌بینند. اگر کانال شما مربوط به یک کسب‌وکار است یا نامی برای آن انتخاب کرده‌اید، نام یا لوگوی خود را در آن قرار دهید! مثلاً اگر به عنوان یک فرد به کاربران چیزی یاد می‌دهید، نام و عکس خود را به صورت کاملاً ساده به کاربران نشان دهید. هربار که کاربران حتی ابتدای ویدیوی شما را مشاهده کنند، نام شما را می‌خوانند و تصویر شما در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.

استفاده از ابزار صفحات پایانی (End screens) در پایان ویدیو

یکی از ابزارهای بسیار جالب و حرفه‌ای یوتیوب، ابزار End screens است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در پایان ویدیو، عملکرد موردنظرتان را در اختیار کاربران قرار دهید! مثلاً می‌توانید لینک سایت خود را قرار دهید یا از کاربران بخواهید ادامه این ویدیو را در یک صفحه دیگر مشاهده کنند. این موراد به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تعامل صفحه خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید و به افزایش بازدید یوتیوب خود کمک کنید.

همچنین به جای استفاده از این ابزار، می‌توانید لوگوی خود را در پایان ویدیو به کاربران نمایش دهید تا به برندسازی کسب‌وکار خود کمک کنید. در حالت کلی ابزار End screens کمک زیادی به افزایش زمان مشاهده ویدیو توسط کاربران می‌کند؛ زیرا با پایان یک ویدئو از کاربران می‌خواهید کار دیگری (مثل دیدن یک ویدیوی پیشنهادی) انجام دهند اما اگر از کاربران چنین درخواستی نداشته باشید، صفحه شما را ترک می‌کنند. هر چقدر که به کاربران اطلاعات مفید بدهید، بازدید آن‌ها از کانال یوتیوب شما بیشتر می‌شود و در نهایت به افزایش بازدید یوتیوب و کانال خود کمک زیادی می‌شود. اگر قصد درج لینک در این بخش دارید، پیشنهاد می‌کنم تنها از یک لینک استفاده نکنید؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد که درج یک لینک تنها جنبه تبلیغاتی دارد و کاربران بر روی آن کلیک نمی‌کنند. چندین لینک مانند مشاهده ویدیوی پیشنهادی، دریافت هدیه، دریافت کد تخفیف، ثبت‌نام در سایت و… درج کنید و در یکی از لینک‌ها از کاربران بخواهید به سایت شما مراجعه کنند! به این صورت ترافیک دریافتی شما بسیار بیشتر می‌شود و به راحتی می‌توانید به افزایش بازدید یوتیوب خود کمک کنید.

حذف مواردی که باعث حواس‌پرتی کاربران می‌شوند!

حتماً شما هم تاکنون ویدیوهایی که باعث حواس‌پرستی و خستگی می‌شوند را دیده‌اید؛ مثلاً برخی ویدیوها توقف طولانی دارند که کاربران را خسته می‌کنند. برخی موارد نظیر توقف طولانی، حرکت‌های اضافی بدن، کلمات سنگین و جملات نامفهوم از جمله مواردی هستند که احتمال دیده نشدن ویدیو توسط کاربران را افزایش می‌دهد. سعی کنید فیلم‌ها را کاملاً مفهوم، خلاصه و سریع در اختیار کاربران قرار دهید تا علاوه بر صرفه‌جویی در وقت کاربران بتواند برای آن‌ها مفید واقع شود.

در این مقاله به بررسی برخی موارد از ویدئو مارکتینگ حرفه‌ای به کمک یوتیوب پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل آن می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *