تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که به جای پخش ویدیوی زنده، یک ویدیوی از پیش ضبط شده را به عنوان پخش زنده روی اینستاگرام خود بگذارید؟ البته به طور کلی این کار به شما پیشنهاد نمی‌شود چون اعتماد بین شما و کاربران را از بین می‌برد، اما اگر به هر دلیلی خواستید این کار را انجام دهید، روش‌هایی برای انجام آن وجود دارد.

در این نوشته ما به صورت قدم به قدم انجام این کار را پیش می‌بریم تا هیچ مشکلی برای انجام آن نداشته باشید.

برای انجام این کار ما از دو متد استفاده می‌کنیم که هر کدام با یک ابزار جانبی انجام می‌شود. یکی  InstaTV و دیگری استفاده از Video Client به همراه یک سرویس استریم است. باید در نظر داشته باشید که روش اول حتما پولی است و در روش دوم با کمی محدودیت می‌توانید کار را به صورت رایگان انجام دهید.

استفاده از InstaTV.io

InstaTV یک کلاینت مستقل است که بعد از این که شما در آن با اکانت خود ورود کردید، می‌توانید بسیاری از کارها را به وسیله‌ی همان برنامه و بدون نیز به اینستاگرام یا جای دیگری انجام دهید. البته این ابزار کارهای بیشتری از تنها پخش ویدیوهای از پیش ضبط شده روی لایو انجام می‌دهد. برای شروع به سراغ این لینک بروید و برنامه را برای سیستم عامل مورد نظر خود دانلود کنید. در حال حاضر InstaTV برای ویندوز، مک و لینوکس ارائه شده و کار ساخت نسخه‌های اندروید و iOS آن نیز در حال انجام است.

وقتی برنامه را اجرا می‌کنید، باید اکانت خود را با پسورد وارد کنید. نگران نباشید این برنامه معروف و مورد اطمینان است و اطلاعات شما در جایی امن نگهداری می‌شود.

بعد از وارد کردن اطلاعات دکمه Login را بزنید.

حالا به برگه Media Files رفته و روی دکمه Add Media بزنید.

در برگه Upload Files، ویدیو خود را کشیده و در این پنجره رها کنید تا فایل آپلود شود.

حالا می‌توانید تنظیمات انتظار ویدیو را تغییر دهید.

در نهایت یک پیغام Started به نمایش در می‌آید و لایو شما آغاز شده به طول ویدیو شما پخش می‌شود. این روش ساده‌ترین روش انجام کار است و هر کاربری به راحتی می‌تواند آن را انجام دهد.

استفاده از Yellow Duck TV و یک انکودر استریمینگ

مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

ابتدا فایل نصبی مربوط به Yellow Duck TV را از این آدرس دانلود و نصب کنید. این برنامه تنها برای مک و ویندوز ارائه شده است.

مراحل نصب را با همان تنظیمات پیش فرض جلو بروید تا به مرحله ورود به اینستاگرام برسید. با اطلاعات اینستاگرام خود وارد شوید. نگران نباشید، این برنامه نیز جایی امن برای اطلاعات اکانت شماست.

در مرحله بعد می‌بنید که یک کد به عنوان Stream Key  و یک لینک به شما داده می‌شود. این کد و لینک تنها دو دقیقه اعتبار دارد، پس بعد از ورود باید به سرعت کار را پیش ببرید. بهتر است مراحل بعدی را از قبل انجام داده باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

یک اکانت در سرویس‌های انکدور استریم همچون One Stream، Belive، Stageten یا … بسازید. ما در آموزش امروز از One Stream استفاده می‌کنیم که تا یک شبکه اجتماعی و با محدودیت‌هایی کار را می‌توان با آن رایگان انجام داد. محدودیت‌های این سرویس به گونه‌ای است که برای گذاشتن لایو اینستاگرام به مشکل نخورید.

حالا روی اینستاگرام کلیک کنید و اطلاعات مربوط به اینستاگرام را وارد نمایید. بعد از این که کد استریم را وارد کردید، دیگر آن محدودیت دو دقیقه‌ای حل می‌شود.

حالا که پروفایل خود را دیدید، یک ویدیو آپلود کنید.

بعد از این که اطلاعات را پر کردید، می‌توانید شروع استریم را با آیکون پلی در بالای تصویر آغاز کنید.

اگر شما هم روش راحت و رایگانی می‌شناسید، حتما با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

Join the Conversation

6 Comments

  1. برنامه اینستا تی وی کاملا پولیه، برنامه وان استریم هم فقط اجازه پخش 5 دقیقه از لایو رو میده، الکی خودتونو با این راه حلهای نشدنی خسته نکنید

  2. آقا اوکی بود خوب بود انجام شد تونستم راحت لایو رو اوکی کنم مشکل اینجاست یه لوگو بزرگ از وان استریم میندازه رو تصویر ،سایت دیگه ای هست که اینجور نکنه؟*

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *