یکی از امکانات جدیدی که فیسبوک و اینستاگرام به این شبکه‌های اجتماعی اضافه کرده‌اند، امکان پنهان کردن تعداد لایک‌ها برای پست‌هایی است که روی اکانت خود منتشر کرده‌اید. انجام این کار بسیار ساده است و ما آن را به شما آموزش خواهیم داد.

اما چرا فیسبوک چنین گزینه‌ای را برای کاربرانش در نظر گرفته است؟ در سال‌های اخیر مقالات بسیاری منتشر شده که نشان می‌دهد، خیلی از کاربران برای داشتن لایک‌های بیشتر دچار آسیب‌های روحی شده‌اند و به نوعی این تعداد لایک‌ها تاثیری منفی در روند زندگی‌شان داشته است. پس این گزینه که بتوانید تعداد لایک‌ها را پنهان کنید، به نوعی برای خیلی‌ها خاطر جمعی و اعتماد به نفس به همراه خواهد آورد.

اما با توجه به این که این گزنیه کاملا انتخابی است، به شما بستگی دارد که بخواهید آن را برای پست‌های خود فعال کنید یا خیر، پس با هم آموزش فعال سازی پنهان کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام و فیسبوک را ببینیم:

آموزش پنهان کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام

برای این کار باید به سراغ اپلیکیشن موبایل بروید. روی عکس پروفایل خود لمس کنید.

در صفحه‌ی پروفایل خود روی سه خط بالای صفحه بزنید.

حالا Settings را انتخاب نمایید تا به تنظیمات اینستاگرام بروید.

در این بخش باید Privacy را انتخاب کنید.

و به Posts بروید. اگر این گزینه را در لیست خود ندارید، یعنی یا اینستاگرام شما نسخه‌ی قدیمی است و باید به روز شود یا این که هنوز امکان مورد نظر برای شما ارائه نشده است. البته در حال حاضر این گزینه برای اکثر کاربران در دسترس قرار گرفته است.

حالا گزینه‌ی Hide Like and View Counts را مشاهده خواهید کرد که باید آن را روشن کنید.

حالا اگر به پست‌های خود بروید، می‌بینید که دیگر تعداد لایک‌ها و همچنین تعداد دیده شدن ویدیوها زیر پست نمایش داده نمی‌شود.

اما همچنین اینستاگرام به شما این امکان را داده تا تنها تعداد لایک‌ها برای یک پست را هم ببندید. برای اینکار باید پست مورد نظر را باز کنید و روی سه نقطه بالای آن بزنید.

حالا گزینه‌ی Hide Like Count را می‌بینید که باید آن را انتخاب کنید.

حالا اگر به پست‌ خود برگردید، تعداد لایک‌ها را نمی‌بینید، اما باقی پست‌ها هنوز این گزینه را دارند.

در نظر داشته باشید که هنوز خود شما می‌توانید ببینید که پستتان چقدر لایک خورده است.

اگر بخواهید دوباره نمایش لایک‌ها را برای پست خود فعال کنید، کافی است دوباره مسیر قبلی را رفته و این بار روی Unhide Like Count بزنید.

آموزش پنهان کردن تعداد لایک‌ها در فیسبوک

کاربران فیسبوک نیز می‌توانند با رفتن به مسیر Settings & Privacy > Settings گزینه‌ی News Feed Settings را انتخاب کنند. در این بخش روی Reaction Counts بزنید.

در این جا می‌توانید با روشن کردن گزینه‌ی On Your Post نمایش تعداد لایک‌ها را در فیسبوک را نیز ببندید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *