دنیا هر روز رنگ جدیدی به خود می‌گیرد. این روزها بازار شبکه‌های اجتماعی داغ است. تبلیغات به عنوان یکی از این کسب و کارهای اینترنتی بر بستر شبکه‌های اجتماعی است. به همین دلیل اگر شما بخواهید در این شبکه‌ها دیده شوید، باید بر مخاطب خود تاثیر بگذارید و برای این کار قبل از هر چیز باید مخاطب خود را بشناسید. اقداماتی در این زمینه انجام داده و بستری برای تولید محتوا آماده کنید. لازم است نسبت به کاری که انجام می‌دهیم یا شخصیت‌سازی مناسب خودمان، محتوای متناسبی را با کاربران به اشتراک بگذرانیم تا بهتر دیده شویم.

با توجه به اینکه روزانه تعداد بیشتری از افراد به شبکه‌های اجتماعی می‌پیوندند و کسب و کار خود را شروع می‌کنند، چگونه می‌توان در میان همه برندها، محصولات و خدمات مشابه دیده و محبوب شد؟ یکی از راهکارهای موثر در این کار، استفاده از ابزارها برای بیشتر و بهتر دیده شدن محصولتان و تشویق مخاطبان به برقراری ارتباط با شما است. ایجاد تعامل با مخاطب حس مثبتی در ذهن مشتری به وجود می‌آورد. اعتماد و بالا رفتن محبوبیت یک برند یا شخصیت در میان مخاطبان، به صورت غیر مستقیم در بالا بردن فروش نقش دارد.

مخاطبان خود را بشناسید

شناخت مخاطب حرف اول را در محبوبیت شما می‌زند. هر برند برای ارائه خدمات یا محصولاتش، به نوعی نگرش تجاری و استراتژی فروش نیازمند است. در چنین استراتژی فروش گروهی آن محصول به عنوان بازار هدف در نظر گرفته می‌شود. ویژگی‌های مختلفی از جمله سلیقه‌، بازه سنی، جنسیت کاربران در بازار هدف اهیمت زیادی در تیم ایده‌پردازی تبلیغات خواهد داشت. با در نظر گرفتن این موارد لازم است که در مسیر تولید محتوای مناسب، با ویژگی‌های مورد پسند بازار هدف گام برداریم و محتوایی تولید کنیم که باب طبع مخاطب باشد تا او با علاقه به دنبال محتوای جدید و به روز شما باشد و با دیدن آن لبخندی بر روی صورتش بنشیند. این بخشی از کار شماست که چنین محتوای جذاب و لذت‌بخشی را به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار دهید.

راه‌های محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی

راه محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی راهی رمزآلود و پیچ در پیچ است. لازم است برای رسیدن به این مرحله چند تکنیک ساده را با دقت به کار ببرید تا به هدفتان برسید. قبل از هر چیز تقویم محتوایی برای خود ایجاد کنید تا موضوع، نوع و تاریخ انتشار محتوای خود را بر روی آن مشخص کرده باشید. تصاویر مناسب، جالب و تاثیرگذاری را منتشر کنید. معمولا مخاطبان به عکس‌ها واکنش سریع‌تر و بهتری نشان می‌دهند. هر چند کپشن‌نویسی هم مهم است اما نوشتن متن مناسب در درجه دوم قرار می‌گیرد چرا که مخاطبان خاص‌تری که حوصله بیشتری دارند را جذب می‌کند. به هیچ وجه تصاویر یکسان یا تکراری پست نکنید. سعی کنید که کپی نباشد. اما اگر خواستید یکی از محصولاتتان بیشتر دیده شود، در انتخاب پست و چگونگی انتشار آن دقت کنید. گاهی با انتشار محتوای تکراری به دسته‌ای از افراد که پست قبلی محصول شما را ندیده‌اند، شانس دوباره‌ای می‌دهید. تیترها هم مهم هستند. در نوشتن عنوان یا یک توضیح کوتاه، نهایت دقت خود را به کار ببرید. تیتر جذاب در لحظه مخاطب را شکار می‌کند. برای این کار از سبک مورد پسند در شبکه‌های اجتماعی پیروی کنید. کاربران فعال آن شبکه را بشناسید و با آنها تعامل مثبت برقرار کنید.

در صورتی که برندی دارید که می‌خواهید بر روی آن تمرکز کنید، هویت برند خود را در قالب محتواهای متنوع بیان کنید. استفاده درست از استراتژی‌های هشتگ‌گذاری بسیار مهم است تا کاربران بیشتری را به سمت پیج شما هدایت کند. بهترین زمان انتشار پست را پیدا کرده و سعی کنید پست‌های خود را به صورت منظم و در زمان درستی منتشر کنید. برای این کار از ابزارها کمک بگیرید. از قابلیت انتشار پست در استوری برای یادآوری پست‌های با ارزش گذشته استفاده کنید. در صفحات اینستاگرام کاربران محبوب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری خود را تبلیغ کنید. آگاهی‌سازی کنید تا برند شما را بیشتر بشناسند و در این حالت، کاربران به صورت تصاعدی به سمت پیج شما هدایت خواهند شد. پس کمی صبور باشید. متن‌ها را خوانا بنویسید اما طوری که خواننده را کنجکاو کند تا بقیه پست‌های شما را هم ببیند. حتما به کامنت‌ها و واکنش‌های مخاطبان خود پاسخ دهید.

شهرت همیشه به مانند پلی برای دستیابی به آرزوها، به دست آوردن قدرت و روابط اجتماعی بهتر قلمداد می‌شده است. این روزها هم به دلیل رشد روز افزون کاربران اینترنتی در فضای آنلاین، افراد بیشتری به مشهور شدن در فضای مجازی تمایل پیدا کرده‌اند. این فرصتی برای شماست تا بتوانید با دیده شدن خود یا محصولتان به هدف برسید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *