امروز کسب‌وکارهای سنتی جای خود را به کسب‌وکارهای آنلاین داده‌اند و این موضوع سبب‌شده است تا مفاهیم جدید در حوزه‌های وب نظیر دیجیتال مارکتینگ پیدا شود. البته این موضوع به این معنا نیست که کسب‌وکارهای سنتی دیگر جایگاهی در دنیای کسب‌وکار ندارند اما حقیقت این است که کسب‌وکارهایی که تنها بر روی روش قدیمی و سنتی تمرکز کرده‌اند، با مخاطبان کمتری روبرو هستند و در سال‌های آینده ممکن است با شکست مواجه شوند. بهترین راه‌کار این است که در کنار کسب‌وکار سنتی خود اقدام به راه‌اندازی سایت و کسب‌وکار آنلاین خود در همان حوزه فعالیتی سنتی خود کنید. یکی از مشکلات و سوالاتی که کاربران مختلف با آن روبرو هستند این است که از چه روش‌هایی می‌توان کسب‌وکار آنلاین خود را بهبود بخشید و بیشتر دیده شد؟ در این مقاله قصد داریم به روش‌هایی بپردازیم که توسط آن قادر به دیده‌شدن توسط مشتریان و کاربران حوزه فعالیتی خود خواهید بود!

حفظ اعتبار برند تجاری خود در فضای آنلاین اینترنت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که تمامی کسب‌وکارها اعم از آنلاین و سنتی برای آن ارزش زیادی قائل هستند، افزایش اعتبار و حفظ اعتبار فعلی است. در فضای آنلاین اعتماد کاربران نسبت به دنیای واقعی بسیار سخت‌تر اتفاق می‌افتد و اگر اعتباری را در میان رقیبان خود کسب‌ کرده‌اید، نباید آن را از دست بدهید! زیرا کسب اعتبار یک کسب‌وکار تازه‎‌کار نسبت به کسب‌وکاری که حس بی‌اعتمادی در کاربران ایجاد کرده‌ است، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

امروز تعداد کاربران ایران نیز مانند تمام جهان بسیار زیادی است و در واقع شما با داشتن یک کسب‌وکار آنلاین تعداد بسیار بیشتری از کاربران را در دسترس دارید و می‌توانید محصولات خود را به کاربران بسیار بیشتری نمایش دهید؛ نمایش و ارائه محصولات به کاربران بیشتر به معنای افزایش درآمد و فروش شما خواهد بود و فضای آنلاین این امکان را با وجود سختی‌هایی که دارد، فراهم کرده است. اگر در سایت‌های خود کاربرانی را دارید که می‌توانید که از آنها می‌توانید بازخوردهای مثبتی را دریافت کنید، می‌توانید از آنها بخواهید در سایت شما یا در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی نظرات مثبت خود را ثبت کنند.

هنگامی که یک کاربر درباره مجموعه شما نظر مثبت ثبت می‌کنند، کاربران دیگر که نظر آنها را مشاهده‌کنند راحت‌تر می‌توانند از کسب‌وکار شما محصول یا خدماتی را عرضه می‌کنید، استفاده کنند. هر چه افرادی که بازخورد مثبت برای شما ارسال می‌کنند، در فضای آنلاین اعتبار بیشتری داشته باشند، کاربران راحت‌تر به خدمات و کسب‌وکار شما اعتماد می‌کنند و همین موضوع سبب افزایش تعداد مخاطبان کسب‌وکار شما می‌شود.

یکی از راه‌های بسیار موثر که می‌توان نظرات بسیاری از کاربران را دریافت کرد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای یافتن مخاطبان کسب‌وکار خود است. با فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی نه تنها می‌توانید مخاطبان زیادی را از خدمات خود مطلع کنید، بلکه به راحتی می‌توانید مخاطبان کسب‌وکار خود را در یک صفحه جمع کنید و از آنها بخواهید در صفحه شبکه اجتماعی شما نظرات و تجربه خود از خرید را برای شما کامنت بگذارند! در اینصورت افراد جدیدی که شما را دنبال می‌کنند با خواندن بازتاب‌های دریافتی از سمت کاربران به مرور زمان می‌کنند حس خوبی نسبت به کسب‌وکار و برند تجاری شما پیدا کنند.

همچنین در بخشی از سایت کسب‌وکار خود می‌توانید نظر افراد و سازمان‌های معتبر را درج کنید و از آنها بخواهید در صورت رضایت بازخورد مثبت خود را جهت درج در سایت برای شما ارسال کنند؛ معمولا افرادی که از سرویس‌های شما راضی باشند خودشان اینکار را انجام می‌دهند اما بازهم می‌توانید با استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ بخواهید افراد نظر خود را به همراه حوزه فعالیتی خود ارسال کنند تا آن را در سایت درج کنید. در هنگام ارسال چنین ایمیل‌هایی می‌توانید نظرات منفی کاربران را نیز دریافت کنید و آن را نزد خود نگه‌ دارید.

با اینکار می‌توانید مشکلات مدیریتی موجود را دریافت کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید؛ برخی از مشکلات کاملا شخصی هستند که باید بین شما و کاربران رفع شود اما گاهی مشکلات کاملا عمومی و فراگیر هستند که رفع آنها اعتبار شما را تا حد بسیار زیادی ترفیع می‌دهند. کاربران نیز هنگامی که ببینند نظر آنها برای شما مهم است، شما را در زمینه‌های مختلف نظیر رفع مشکلات با ارسال دیدگاه‌های خود، تهیه محصولات جدید از شما و… یاری می‌کنند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از مهم‌ترین راه‌های تبدیل مشتریان جدید به مشتریان دائمی است؛ فرض کنید برخی از کاربران با کسب‌وکار شما آشنا هستند اما بدلیل تردیدهایی که در زمینه کیفیت و خدمات شما دارند نمی‌توانند از شما محصولی را تهیه کنند. در اینصورت اگر آنها به بررسی بازخوردهای دریافتی شما بپردازند به راحتی می‌توانید آن مشتریان را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید! این کاربران اگر پس از خواندن بازخوردهای مثبت از شما محصولی را تهیه کنند و از خدمات شما راضی باشند، در دفعات بعدی خرید از محصولات جدید شما نیز یکی از مهم‌ترین و اولین افرادی هستند که محصول یا سرویس شما را تهیه می‌کنند.

کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به کسب‌وکارهای قدیمی اهمیت بسیار بیشتری دارند و تا مدتی دیگر ممکن است کسب‌وکارهای سنتی دیگر وجود نداشته باشند؛ این موضوع به این معنی است که کاربران ترجیح می‌دهند در منزل شخصی‌ خود و از پشت سیستم‌های کامپیوتر محصولات خود را انتخاب کنند و سفارش دهند. این یک هشدار برای کسب‌وکارهای سنتی است که هرچه سریع‌تر کسب‌وکار خود را در دنیای آنلاین نیز گسترش و توسعه دهند و بتوانند در میدان‌های آنلاین رقابتی نیز سرویس‌ها و محصولاتی برای ارائه داشته باشند. در این مقاله به بررسی چند مورد از موارد حائز اهمیت در زمینه جذب مشتریان جدید برای کسب‌وکارهای آنلاین پرداختیم .

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *