اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید، حتماً می‌دانید که یکی از اهداف مهم در کسب‌وکار افزایش فروش و درآمد است. جالب است بدانید کپشن‌های نوشته شده در شبکه‌های اجتماعی تاثیر مستقیم و البته زیادی بر روی فروش شما دارند. در مجموعه مقالات نحوه نوشتن کپشن برای افزایش درآمد به بررسی آن پرداختیم. پس اگر مقالات قبلی را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ها را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.

کپشن‌هایی که با عبارات مهم آغاز شده‌اند:

  • محصول جدید رسید! همین حالا دموی ۳۰ روزه رایگان آن را دریافت کنید و برای خودتان تماشا کنید!
  • ما داریم با شرکت روی یک ابتکار جدید با یک هدف مشترک کار می‌کنیم. کارکنان ما طاقت ندارند برای شروع صبر کنند
  • ما اینجا هستیم! به غرفه ما بیایید و مدیر عامل را پیش از آنکه به سکوی سخنرانی برود ملاقات کنید
  • تبریکات فراوان به نام کارمندمان برای برنده شدن جایزه یک افتخار شایسته برای کسی که این ماه به سختی کوشش کرد.

کپشن‌هایی که برای فراخوان عمل مناسب هستند.

  • «بهترین [محصول] برای این موقع سال. چه چیز در فصل پاییز مورد علاقه شماست؟ در قسمت نظرات ما را مطلع کنید»!
  • «به ۱ فروردین نزدیک می‌شویم، اما بعد از تعطیلات سال جدید با یک آگهی هیجان‌انگیز بر‌می‌گردیم … در شب سال نو کجا خواهید بود؟ برنامه خودتان را در زیر به اشتراک بگذارید»!
  • «قسمت ۱ [فایل صوتی] در دسترس شماست! با حضور مهمان ما [نام مهمان] شادتر خواهید بود. لینک در بیو.»
  • «همکاری گروهی برای داشتن یک فرهنگ خوب شرکتی بسیار مهم است. همکاری که به همکاری با او علاقمندید را در قسمت نظرات زیر تگ کنید.»
  • «ما به دلیل راه‌اندازی [محصول جدید] بسیار خوشحالیم، اما هر [نوع محصول] باید نام زیبایی داشته باشد. نام‌های پیشنهادی خودتان را برای ما بفرستید. به بهترین نام پیشنهادی یک سال خدمات رایگان اهدا می شود! لینک در بیو.»
  • روش‌های موثر افزایش فالوورهای اینستاگرام – بخش اول

کپشن‌هایی که کانال های دیگر شبکه‌های اجتماعی را تبلیغ می‌کنند!

  • فردا ساعت ۱۱ صبح ما به صورت زنده نکات کلیدی سخنرانی مدیرعامل‌مان را در توییتر منتشر می‌کنیم [رویداد صنعت] با ما در صفحه توییتر همراه باشید‌! لینک در بیو.
  • از اینکه دیروز نتوانستید به حساب کاربری [نام شرکت] وارد شوید متاسفیم. می‌خواهیم مشکل را برطرف و جبران کنیم. صفحه ما را در پیام‌رسان تلگرام دنبال کنید و رمز تخفیف را دریافت کنید.
  • ما و کارمندان‌مان در لینکدین هم فعال هستیم! ما را پیدا کنید و همین حالا با ما تماس بگیرید. لینک در بیو.

درحالی‌که انواع مختلف پست‌ها در اینستاگرام را امتحان می‌کنید، توجه کنید که چطور انواع پست‌ها و همین‌طور کپشن‌ها عمل می‌کنند. اینستاگرام به‌هیچ‌وجه از چگونگی عملکرد روش‌های مختلف، تجزیه و تحلیلی ارائه نمی‌دهد. بنابراین خودتان باید به‌صورت عملی آنها را مورد آزمایش قرار دهید.

سعی کنید فهرستی از این موارد را در یک صفحه گسترده تهیه کنید. هر پست، آدرس اینترنتی یا URL آن، زمان انتشار آن، تعداد لایک‌ها، نظرات مرتبط با پست و انواع بازخوردهایی که از دنبال‌کنندگان خود دریافت کرده‌اید را در آن وارد کنید.

کپشن تلگرام چیست؟

کپشن تلگرام با کپشن اینستاگرام فرقی ندارد. همان متنی که زیر تصاویر و ویدیوهای تلگرامی نوشته می‌شود، کپشن تلگرام است که مانند کپشن اینستاگرام توضیحات و جزییات بیشتری ارائه می‌کند تا مکمل عکس و فیلم‌ها باشد.

معمولا کپشن‌های تلگرام کوتاه‌ نوشته می‌شود ولی در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف مانند استفاده از بات‌های تلگرام کپشن‌های طولانی نیز بنویسید. هشتگ‌ها نیز بخشی از کپشن تلگرام را به خود اختصاص می‌دهند که می‌توانید برای دسته‌بندی موضوعی یا اشاره به هشتگ خاص از آن استفاده کنید.

محدودیت کپشن تلگرام چیست؟

کپشن تلگرام تا قبل از به‌روزرسانی‌های قبلی محدودیت‌هایی داشت و شما در تلگرام به‌طور استاندارد نمی‌توانستید کپشن‌های طولانی بنویسید و تنها مجاز به استفاده از ۲۵۰ کاراکتر بودید. اما این محدودیت در نسخه‌های جدید برداشته شده است. کپشن به توضیحات متنی زیر تصاویر و ویدیوهای پست شده در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود که در آن می‌توانید جزییات و توضیحات تکمیلی خود را منتشر کنید. نوشتن کپشن در شبکه‌های اجتماعی به‌ ویژه اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و نه‌تنها باعث جذاب‌تر شدن پست شما می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا بهتر دیده شوید و مخاطبان تعامل بیشتری با شما داشته باشند.

برای نوشتن یک کپشن خوب باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و تلاش کنید ایده داشته باشید. استفاده از هشتگ، شکلک‌ها و CTA می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن کپشن شما شود. نکته مهمی که در نوشتن کپشن باید توجه کنید این است که در درجه اول مخاطب را در نظر بگیرید و چیزی بنویسید که کاربران با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

فالورهای خود را دعوت به تعامل کنید: بهترین راه برای به اشتراک گذاری پست شما در بین فالورهایتان این است که در کپشنهای اینستاگرام خود آن‌ها را دعوت به انجام کاری بکنید.طبق تجربه،پست‌هایی که در آن از مردم دعوت می‌شود کاری انجام دهند در توییتر بیشتر ریتوییت می‌شود و همین مسئله دراینستاگرام نیز صادق است. اگر دقت کرده باشید (و یا شاید خودتان هم استفاده کرده باشید) در انتهای کپشن، جمله‌ای با علامت اختصاری پ.ن به معنای پی نوشت، نوشته شده است که در واقع اگر شک و شبهه یا حرفی در متن جامانده، توضیح داده شود. پ. ن چیزی شبیه به پاورقی در کتاب‌های ادبیات است که راجع به متن یا کلمه‌ای در متن، توضیح داده یا نکته‌ای را گفته است. مثلا در حرف زدن‌های روزمره حرفی را میان حرف دیگر که نه چندان مرتبط است با گفتن “راستی…” اطلاعات جزیی یا غیر اصلی دیگری به مخاطب می‌دهیم. پ.ن در اینستاگرام دقیقا حکم همین را دارد.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *