اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید که می‌خواهید با استفاده از بلاگ نویسی ارزشی برای کاربران ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید، در مجموعه مقالات بلاگ نویسی و اهمیت آن برای کسب‌وکارها به بررسی آن می‌پردازیم. اگر بخش قبلی مقالات را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً ابتدا آن‌ها را بخوانید سپس به سراغ این مقاله بیایید.

طول مقاله بین بین 700 تا 1000 کلمه کافی است!

احتمالاً در چند وبلاگ به مقالاتی برخورده‌اید که طول آنها به بیش از 8 یا حتی 10 هزار کلمه می‌رسد و محتوای بسیار طولانی دارد. در طرف مقابل مقالاتی هستند که عمدتاً طول آنها کوتاه بوده و تنها در حدود 300 تا 400 کلمه هستند. همین مقاله‌ای که شما مطالعه می‌کنید، نزدیک به 9 هزار کلمه محتوا دارد که به زمینه‌های مختلف می‌پردازد. وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های این چنینی، معمولاً مقالات کمی با این شرایط دارند و سعی می‌کنند که در طول فعالیت خود چند مقاله‌ای کامل از تمام جهات داشته باشد. در حالت کلی وبلاگ نویسی به نویسندگان توصیه می‌شود که طول مقاله خود را بین 700 تا 1000 کلمه انتخاب کنند و در جریان آن هدف خود را از نوشتن محتوا بیان کنند.

یک پست وبلاگ برای آنکه بتواند در نتایج جستجو جایگاه خوبی به دست آورد، حداقل باید 300 کلمه داشته باشد. مقالاتی که طولانی تر هستند نسبت به پست های کوتاه تر، راحت تر ایندکس شده و رتبه بندی بهتری به دست می آورند. اما نوشتن پُست های طولانی، نیازمند مهارتِ بالا در نویسندگی است و نویسندگان کمی هستند که می توانند محتوایی خوانا با بیش از 1000 کلمه تولید کنند. با این حال، وجود چنین پُست های طولانی برای سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است. در این مقاله برایتان توضیح خواهیم داد که طول و تعداد کلماتِ یک پست چه اهمیتی برای سئو سایت دارند و چگونه می توانید با لحاظ کردن چند نکته، محتوایی طولانی و در عین حال قابل خواندن تولید کنید.

اگر شما بتوانید پست بلند (1000 کلمه یا بیشتر) برای وبلاگ خود بنویسید، شانس تان برای به دست آوردن رتبه های بالا در نتایج جستجو افزایش می یابد. در وبلاگ نوین، تعداد کلماتِ مقالات، معمولاً بیش از 1000 کلمه است و این موضوع در بالا رفتن رتبه سایت ما در نتایج جستجو و بالطبع ترافیک سایتمان، تاثیر بسیار زیادی داشته است.

دلایل متعددی برای رتبه بندی بهتر پست های طولانی وجود دارد. شاید بتوان گفت مهم ترین دلیل این است که گوگل در متون طولانی نشانه های بیشتری را پیدا می کند و راحت تر موضوع و هدف پست را درک می کند. اگر پُست خود را برای موتور جستجو بهینه سازی کنید، استفاده از کلمات کلیدی در متن نوشته راحت تر خواهد بود. زمانی که پست وبلاگتان طولانی است، دیگر نیازی به Keyword Stuffing نخواهید داشت و تعدد تکرار کلمات کلیدی در متن، متعادل خواهد بود. در این شرایط، پُست شما سرتیتر ها، لینک ها و تصاویر بیشتری خواهد داشت که در هر کدام به طور طبیعی از کلمات کلیدی استفاده شده است.

نکتۀ مهم دیگر این است که پست تان برای تعداد بیشتری کلمه کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) رتبه بندی بالایی به دست می آورد. همچنین، به احتمال زیاد در پست های طولانی از موضوعات متعددی حرف می زنید. به این ترتیب، مقاله شما برای تعداد زیادی از کلیدواژه ها رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست می آورد. اگر تمامی این موارد به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، ترافیک زیادی از طریق موتورهای جستجو به سایت شما روانه خواهد شد.  یکی از معایب پست های طولانی (بیش از 1000 کلمه) این است که در برخی موارد امکان خواندن آنها بسیار سخت و حتی گاهی اوقات غیر قابل فهم می شوند. اگر می خواهید مطالبی با بیش از 1000 کلمه بنویسید، در ابتدا باید مهارت بالایی در نویسندگی داشته باشید تا بتوانید خوانندگان را به مطالعه تمام مقاله ترغیب کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که محتوای طولانی می تواند خوانندگان را بترساند و آنها را از مطالعه مقاله منصرف کند.

تصاویر، برای بالا بردن جذابیت مقاله استفاده می‌شود!

استفاده از تصاویر در وبلاگ نویسی را می‌توان نوعی راه فرار در محتواهای طولانی معرفی کرد. انسان‌ها به جلوه‌های بصری علاقه‌مند هستند و معمولاً به راحتی جذب تصاویر و فیلم‌های کوتاه می‌شود. پس اگر به دنبال نوشتن متن جذاب برای وبلاگ خود هستید، حتماً سعی کنید که از یک یا چند تصویر مرتبط استفاده کنید تا از این طریق، از خستگی خواننده محتوا جلوگیری کنید و آنها را جذب کنید. تصاویر سرگرم‌کننده هستند و به مخاطب کمک می‌کنند که خستگی متن را در کنند.

سئو، حیاتی و مهم!

سئو به معنی آماده سازی محتوا و با توجه به الگوریتم‌های پیشنهادی توسط موتورهای جستجو است و اگر یک محتوا از لحاظ سئو بتواند بهترین امتیاز ممکن را دریافت کند، بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو به دست خواهد آورد. سئو می‌تواند به صورت فنی یا به‌صورت محتوایی انجام گیرد که هر کدام از آنها نیاز به تکنیک‌های متفاوتی دارد که می‌توانید آموزش آن را در سایر مطالب ما ببینید.

بازخوانی برای برطرف کردن ایرادات و تقویت متن ضروری است!

زمانی که متن شما برای قرار دادن در وبلاگ آماده شد، آخرین مرحله بازخوانی محتوا و برطرف کردن ایرادات آن است. این ایرادات ممکن است از لحاظ املایی یا از لحاظ نگارشی باشد. در هر صورت برطرف کردن ایرادات باید بتواند متن را تقویت کند و برای جذب بازدید‌کننده بیشتر، آماده‌سازی کند. این مورد در وبلاگ نویسی بسیار مهم است و بازدیدکننده احساس می‌کند که به نیاز او احترام گذاشته شده است.

معرفی بهترین وبلاگ فارسی و خارجی

معیارهای مختلفی برای انتخاب بهترین وبلاگ‌های فارسی و خارجی وجود دارد که در برخی از آنها به تعداد بازدید کننده آنها اشاره می‌شود و در برخی موارد درآمد سالیانه یا درآمد ماهیانه وبلاگ مد نظر قرار می‌گیرد. نکته‌ای که قبل از هر چیزی باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه وبلاگ نویسی به عنوان یک صنعت شناخته شده است و بسیاری از افراد خلاق در این حوزه توانسته اند که به یک منبع درآمد پایدار برسد.

در چند مقاله سعی کردیم به بررسی بلاگ نویسی و اهمیت آن برای کسب‌وکارهای آنلاین بپردازیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. اگر سوالی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید تا پاسخ آن را به شما بگوییم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *