اگر به دنبال برندسازی شخصی در شبکه‌های اجتماعی هستید، لازم است بدانید که بهترین شبکه اجتماعی برای برندسازی شخصی اینستاگرام است. در مجموعه مقالات برندسازی شخصی در اینستاگرام به بررسی مفهوم این موضوع، اهمیت آن و نکاتی برای برندسازی شخصی می‌پردازیم. پس اگر قسمت‌های قبلی این مقاله را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً ابتدا آن را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.

  • در فواصل زمانی مشخص (روزانه، هفتگی و) یک ستون محتوایی طولانی و مشخص داشته باشید. این محتوا می‌تواند پست بلاگ باشد، ویدیو یا کتاب الکترونیکی. این بخش از محتوا باید همیشه در جهت تقویت برند شما عمل کند. ممکن است هر روز درباره نکته متفاوتی بنویسید اما مهم آن است که مفهوم محتوا با برند شخصی شما پیوند داشته باشد.
  • ستون محتوا را به قطعات کوچک قابل اشتراک تبدیل کنید. مثلا اگر یک ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای دارید، ۳ قسمت از آن را پیدا کنید که بتوان به‌طور جداگانه منتشر کرد. یا اگر یک پست بلاگ هزار کلمه‌ای دارید آن را به ۵ قسمت صد کلمه‌ای معنادار تبدیل کنید.
  • قطعات کوچک‌تر محتوا را در تمام کانال‌های خود به اشتراک بگذارید. وقتی محتوا را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کردید آن را در تمام کانال‌های خود از جمله فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و ایمیل قرار دهید.
  • فرآیند تولید محتوا را پیوسته تکرار کنید. ثبات، کلید موفقیت است. با رعایت پیوستگی در به اشتراک‌گذاری پیام پرسونال برند خود، مخاطبان ثابت خود را پیدا خواهید کرد.
  • استفاده از این متد تضمینی است برای این‌که برند شما همیشه دیده خواهد شد. پست‌های فیسبوک و بلاگ، ویدیوهای اینستاگرام و یوتیوب و ایمیل‌ها همیشه پیام برند شخصی شما را به مخاطب می‌رسانند. و باز هم تاکید بر این مسئله که تمام این محتواها باید به برند شما وابسته و مربوط باشند. هدف شما تقویت برندتان به طور پیوسته و مداوم است.

قدم هشتم: مطالب مفید و ارزشمند به مخاطب ارائه دهید

وقتی پرسونال برند را ایجاد کردید باید به طور مداوم و بدون چشم‌داشت مطالب مفید و ارزشمند به مخاطب ارائه دهید. به‌طور حتم مواقعی وجود دارد که شما آن‌ها را دعوت به خرید برند خود می‌کنید اما این موضوع نباید به مطلب اصلی محتوا یا پیام شما تبدیل شود. اصلی‌ترین نکته‌ای که در طول تعامل با شما باید به ذهن افراد ارسال شود آن است که برند شخصی شما چه فایده و ارزشی برای آن‌ها دارد و اصلی‌ترین راه در این مورد استراتژی محتوایی شماست و این موضوع اهمیت پیوستگی محتوای خوب را نشان می‌دهد.

قدم نهم: حول برند شخصی خود اجتماع مخصوص تشکیل دهید!

یکی از راه‌های خوب در بهبود پرسونال برند ایجاد یک جامعه خاص مرتبط با برند است که اعضای آن می‌توانند به یکدیگر کمک کننند. فایده این کار درگیر شدن بیشتر افراد حول موضوع برند شخصی شما و بهبود کمک‌رسانی در رفع نیازهای هر دو طرف خواهد بود. با این ترتیب شما جامعه‌ای از افراد را گرد هم آوردید که علایق مشترکی دارند و به زمینه کاری مشترکی اهمیت می‌دهند.

اما چگونه می‌توان چنین اجتماعی تشکیل داد؟

  • با ایجاد یک گروه خصوصی در فیسبوک شروع کنید. در این گروه افراد قادر به تعامل با یکدیگر و با شما،‌ به اشتراک‌گذاری نظرات و طرح سوال خواهند بود.
  • رویدادهای زنده تشکیل دهید. ایجاد رویدادهای زنده به شما امکان ملاقات با افراد و اعضای مرتبط با گروه خود را می‌دهد. کارگاه‌های آموزشی، دیدارهای تفریحی و… به روابط شما با افراد عمق می‌بخشد.
  • یک سایت «عضو گیری» ایجاد کنید. در ازای دریافت مبلغ اندکی، به افراد دسترسی انحصاری به محتوایی که آماده کرده‌اید بدهید. همچنین می‌توانید دسترسی به امکانات دیگری نظیر تماس گروهی ویدیویی، وبینار یا فروم‌هایی که امکان تعامل با شما و دیگر اعضا را به آنان می‌دهد، فراهم کنید.

برندسازی شخصی و مقایسه آن با مفهوم شهرت پیدا کردن!

به بیان ساده پرسونال برندینگ  آن چیزی است که شما درباره خود بیان می‌کنید. این که می‌خواهید چه فردی و با چه مهارت‌هایی و تخصص‌هایی باشید و آن‌ها را در رزومه و فعالیت‌هایتان نشان دهید. اما شهرت چیزی است که دیگران درباره شما می‌گویند. پرسونال برند تحت کنترل شماست، اما وقتی شهرت داشته باشید، کنترل آنچه درباره شما بیان می‌شود سخت‌ است. البته افراد با پرسونال برندینگ قوی به‌مرور در حرفه خود و بین متخصصین شهرت پیدا می‌کنند.

نگاه استراتژیک جهت رشد برندسازی شخصی تان

برای رشد برند شخصی باید نگاهی استراتژیک و آینده‌محور داشته باشید و برای آینده خود برنامه ریزی کنید. این عامل یکی از مهم‌ترین منافع برندسازی شخصی در شبکه‌های اجتماعی است اما برای دستیابی به آن نیاز است که کارهای سخت‌تری انجام دهید. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که شبکه‌های اجتماعی مستقیما باعث افزایش فروش می‌شوند. هیچکدام از این منافع یک شبه به دست نخواهند آمد. با انجام کارهای مداوم، می‌توانید هرکدام از آن‌ها را به صورت طولانی مدت برای خود داشته باشید.

  • چگونه برای برند شخصی خود چشم انداز تهیه کنیم؟

برای برندسازی شخصی باید ابتدا خود را به‌درستی بشناسید و همچنین شخصیت هدفتان (آن شخصیتی که می‌خواهید باشید) را هم مشخص کنید. این دو مرحله چارچوب برنامه‌ای برای زندگی شخصی و رشد حرفه‌ای شما فراهم می‌کند. ما نمی‌توانیم تمام جنبه‌های زندگی خود را پیش‌بینی کنیم، اما تهیه چشم‌انداز بلندمدت و هدف برای زندگی حرفه‌ای به ما کمک می‌کند به‌طور مستمر برند شخصی خود را رشد دهیم.

  • از برند شخصی خود محافظت کنید!

هر چقدر برند شخصی خود را قوی‌تر کنید و در حوزه تخصصی خودتان بیشتر شناخته شوید، بیشتر نیاز به مراقبت از برند و توجه به اخبارها خواهید داشت. افرادی که به دنبال متخصصینی مانند شما می‌گردند، با جستجوی نام شما در اینترنت، سعی می‌کنند اطلاعاتی از شما کسب کنند. به همین دلیل باید محتوایی را که مشتریان و جامعه هدف شما می‌خوانند، را بررسی و کنترل کنید.

  • چگونه از استراتژی محتوا استفاده کنیم؟ – بخش اول
  • نداشتن صفحه شخصی فعال در اینترنت، باعث می‌شود با جستجوی نام شما، نتایجی مربوط به اشخاص دیگر نشان داده شود و این موضوع تأثیر منفی در نگاه فرد مراجعه‌کننده به شما خواهد داشت، مخصوصاً اگر حوزه فعالیت شما مرتبط به تکنولوژی و یا اینترنت است، به این مسئله بیشتر توجه کنید.
  • از راهکارهای دیگر برای حفظ برند شخصی، ایجاد اکانت گوگل پلاس به نام خود و ارسال مطالب در گوگل پلاس است. هم‌چنین نوشتن پست مهمان در سایت‌های مختلف مرتبط با تخصص شما راهکار موثری است. وجود مطالب شما در سایت‌های‌ تخصصی، تأثیر مثبت بر روی برند شخصی شما دارد و باعث می‌شود در سرچ نام شما، مقالاتتان در سایت‌های تخصصی هم نمایش داده شود.
  • با استفاده از google alerts می‌توانید صفحاتی در وب که نام شما در آن ذکر می‌شود، را دریافت کنید.

 

  • کجا باید برند شخصی خود را بسازیم؟

این که کدام شبکه‌ی اجتماعی برای ساختن برند شخصی مناسب‌تر است کاملا بستگی به ماهیت تخصص، علایق و سلایق شخص شما دارد. ما ویژگی‌های هرکدام از شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده‌ایم که برای شناخت بهتر نحوه‌ی ساختن برند شخصی در شبکه‌های اجتماعی به دردتان خواهد خورد. ممکن است شما فقط زمان فعالیت در یک یا دو شبکه‌ی اجتماعی را داشته باشید که این امر به برند شخصی شما آسیبی نخواهد رساند. حتی اگر می‌خواهید، می‌توانید تمام تمرکز خود را روی یکی از آن‌ها بگذارید. در ادامه به بیان برخی نکات قابل توجه برای برندینگ شخصی در اینستاگرام، لینکدین و توییتر می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *