در مقاله قبلی به بررسی موضوع آموزش رایگان در حوزه فعالیت صفحه اینستاگرام پرداختیم و گفتیم اگر بتوانید اطلاعات رایگان در اختیار کاربران قرار دهید، کاربران به شما اعتماد زیادی پیدا می‌کنند! البته توجه داشته باشید اطلاعات شما باید کاملا درست باشند و در صورت امکان اطلاعات جامع و کامل مربوط به آن را در سایت کسب‌وکار خود قرار دهید و از کاربران بخواهید تا برای خواندن کامل مقاله به سایت مراجعه کنند؛ این کار سبب می‌شود تا ترافیک سایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند و انتقال کاربر به سایت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بتوانید در پست اینستاگرام خود نظر کاربران را جلب کنید.

یکی از سوژه‌هایی که می‌توانید به آن بپردازید، این است که سوالات و مشکلات کاربران خود را پاسخ دهید! به طور مثال اگر کاربران سایت شما درباره سئو ابهامی دارند، در یک ویدیوی کوتاه آن را به صورت مختصر و مفید توضیح دهید؛ اگر ویدیوی شما نمی‌تواند نیاز کاربران را پاسخ دهد، کافی است به صورت کلی مشکل را توضیح دهید و در سایت خود یک مقاله جامع و کامل درباره آن ارائه کنید.

مزایای پاسخ‌گویی به سوالات کاربران در اینستاگرام چیست؟

هنگامی که کاربران از شما سوالی می‌پرسند چند حالت ممکن است برای شما پیش بیاید:

  • پاسخ سوال را به صورت کامل می‌دانید؛ در اینصورت یک پست جامع درباره آن ارائه می‌کنید.
  • پاسخ سوال را به صورت کامل نمی‌دانید و نیاز دارید تا با تحقیق و پرسش از متخصصان این به سوال آنها پاسخ بدهید؛ در اینصورت پس از تحقیق کامل و رسیدن به جامع‌ترین جواب می‌توانید پاسخ سوالات کاربران را بدهید.
  • پاسخ را نمی‌دانید! این مسئله ممکن است چندین مسئله برای شما بوجود بیاورد. در صورتی که با پرسیدن از چند متخصص به جواب سوال می‌رسید و پاسخ سوال را می‌توانید به صورت کامل انتقال دهید، یک پست کامل درباره آن منتشر کنید. اگر نمی‌توانید پاسخ را به صورت کامل منتقل کنید، می‌توانید از یک متخصص بخواهید یک ویدیو برای شما ضبط کند و آن را اختیار کاربران قرار دهید! استفاده از اطلاعات متخصصان و درخواست ضبط ویدیو برای شما می‌تواند به ازای پرداخت هزینه صورت بگیرد و البته ارزش آن را دارد.
  • تعامل کاربران را در استوری اینستاگرام افزایش دهیم؟ – بخش اول

این سه گزینه مزیت‌هایی نیز برای شما خواهند داشت:

  • اطلاعات شما بازیابی می‌شوند: ممکن است سوال کاربران به گونه‌ای باشد که پاسخ آن را فراموش کرده باشید و می‌توانید با جستجو کوچکی آن را بازیابی کنید.
  • اطلاعات شما ناقص هستند : در اینصورت می‌توانید با پرسش و پاسخ از متخصصان اطلاعات خود را کامل کنید و این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید روز به روز به اطلاعات خود بیفزایید. افزایش دانش در دنیای امروز بسیار مهم است و یادگیری اولین قدم برای موفقیت به شمار می‌آید.
  • اطلاعاتی در زمینه سوال مطرح شده ندارید: در اینصورت نیز می‌توانید دانش خود را افزایش دهید و با کمک متخصصان یک راه برای ایجاد ارتباط با سایر متخصصان برقرار کنید و در همکاری‌های بعدی خود از آنها استفاده کنید.
  • راه‌کارهای استفاده از اینستاگرام برای موفقیت در یک کسب ‌و کار – بخش اول

بنابراین اگر می‌خواهید محتوای مفید و ارزشمند برای کاربران خود تهیه کنید، همیشه باید اطلاعات خود را بروز نگه دارید تا بتوانید نظر کاربران را جلب کنید! هنگامی که کاربران برای اولین بار چیزی را در پست‌های شما مطالعه می‌کنند و آن اطلاعات برای کاربران مفید است، اعتماد آنها نسبت به شما جلب می‌شود و روز به روز به کاربرانی که به شما اعتماد کرده‌اند، افزایش می‌یابد. اعتماد کاربران به شما اولین چیزی است که سبب خرید آنها از کسب‌وکار شما می‌شود.

با تبلیغات، صفحه اینستاگرام خود را نمایش دهید!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در برخی از کسب‌وکار مشاهده می‌شود، عدم توجه به تبلیغات در اینستاگرام است! همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام تعداد کاربران بسیار زیادی را در ایران دارد و یک کانال بسیار عالی و ارزشمند برای افزایش ترافیک سایت یا فروش محصول به شمار می‌رود.

در اینستاگرام صفحات مرتبط با کسب‌وکار شما وجود دارند و برخی از آنها مخاطبان بسیار زیادی دارند که یک کانال بسیار عالی برای تبلیغ به شمار می‌رود. تبلیغات در صفحات بزرگ سبب می‌شود تا توسط کاربران دیگر شناخته شوید؛ البته محتوای باکیفیت بسیار مهم است اما باید در ابتدا خود را به مخاطبان معرفی کنید.

برای تولید محتوای باکیفیت برنامه‌ریزی و استراتژی داشته باشید!

محتوای هر صفحه یا سایت مهم‌ترین و اولین چیزی است می‌تواند به افزایش تعامل کاربران و در نهایت رشد کسب‌وکار آنلاین شما کمک کند. محتوای اینستاگرام شامل عکس، فیلم، تصاویر طراحی‌شده، متن و… است که هر یک از آنها تاثیر خود را بر روی مخاطبان صفحه اینستاگرام شما خواهد داشت. تولید محتوای باکیفیت سبب می‌شود تا کاربران شما بتوانند با شما و کاربران صفحه تعامل برقرار کنند و پس از مدتی صفحه شما در اینستاگرام به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند!

در مدیریت صفحات اینستاگرام خیلی موارد هستند که اهمیت زیادی برای افزایش فروش و محبوبیت شما دارند، اما میزان تعامل در صفحه بهترین آنها است! در واقع افزایش تعامل در یک صفحه سبب افزایش رتبه آن صفحه می‌شود و برای افزایش تعامل یک صفحه باید محتوای منحصر به فرد و البته مفید تولید کنید. یک روش بسیار عالی برای آن‌که بتوانید تعداد کاربران خود را افزایش دهید، این است که از کاربران بخواهید دوستان خود را در زیر پست خود منشن کنند! در مقالات قبلی به بررسی موضوع ایجاد یک مسابقه در صفحه اینستاگرام خود بپردازید تا با استفاده از آن بتوانید تعداد کاربران صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *