همه ما می‌دانیم که پادکست چیست و احتمالاً طرفدار پر و پا قرص برخی پادکست‌ها هستیم! آیا می‌دانید که همین پادکست‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش کسب‌وکارتان داشته باشد؟ در مجموعه مقالات پادکست مارکتینگ و نکات آن قصد داریم به بررسی اهمیت آن بپردازیم.

استفاده از پادکست چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟

استفاده از مدل‌های مختلف بازاریابی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند محصولات و برند خود را به کاربران بیشتری معرفی کنند. در این بخش به برخی از مزایای پادکست مارکتینگ می‌پردازیم:

مخاطبان و علاقه‌مندان به پادکست را جذب می‌کنید!

با محتوای صوتی مناسب، خیلی زود توجه شنوندگان را جلب می‌کنید و می‌توانید مخاطبانی از سراسر جهان بدست آورید. اگر یک کسب و کار دارید از پادکست برای رشد پایه‌ی مشتری خود استفاده کنید. شما می‌توانید محتوای با کیفیت ارائه دهید و ارتباط با مشتریان خود را حفظ کنید و محصول و یا خدمات خود را در ذهن آن‌ها ثبت کنید. از آنجا که همه‌ی مخاطبان به یک نوع محتوا علاقه‌مند نیستند، بنابراین ساخت پادکست‌ها برای آن دسته از افرادی که علاقه‌ای به خواندن مقاله یا دیدن ویدیو ندارند، لازم است. بسیاری از افراد محتوای صوتی را دوست دارند چرا که می‌توانند از آن در حین انجام کارهای دیگر استفاده کنند. بنابراین پادکست برای تبلیغات، بازاریابی آنلاین و افزایش مخاطبان بسیار مؤثر است.

مخاطب یک رابطه‌ی شخصی با محتوا برقرار می‌کند!

صدای انسان یک نوع ارتباطی با مخاطب ایجاد می‌کند که یک نوشته‌ی مکتوب نمی‌تواند. هنگامی که شما به صدای تولیدکننده پادکست گوش می‌دهید، می‌توانید عواطف و هیجانات تولیدکننده پادکست را احساس کنید و احساس می‌کنید او را می‌شناسید. شنوندگان از طریق محتوای صوتی رابطه‌ی خود را با شما گسترش می‌دهند. این نوع رابطه برای افزایش و تبدیل مخاطب به هواداران و مشتریان وفادار، بسیار مناسب است. پادکست یک راه قدرتمند برای مخاطبان شما برای دریافت پیام است. اگر شما یک کسب ‌و کار داشته باشید، آن‌ها به مشتریان دائمی تبدیل شده که به نظرات و تخصص شما فکر کرده و بازخورد می‌دهند. بنابراین با تولید پادکست‌های مختلف یک ارتباط قوی‌تر با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد می‌کنید.

راه مناسب و ارزان برای رسیدن به مشتریان

شنوندگانی که به پادکست‌های شما علاقه‌ دارند، جزو مشترکین سایت شده و دیگر لازم نیست هر بار به سایت شما بازگردند تا محتوای جدید را پیدا کنند. با عضویت در مشترکین سایت، محتوای صوتی جدید برای مخاطب ارسال شده و مخاطبان آن را دانلود کرده و گوش می‌دهند. علاوه بر این، آن‌ها به احتمال زیاد درباره‌ی محتوای شما نظر می‌دهند. با دریافت نظرات آن‌ها می‌توانید علایق آن‌ها را بهتر شناخته و پادکست‌هایی بهتر بسازید. بنابراین، با عضویت در مشترکین سایت، محتوا به طور خودکار بدون هیچ‌گونه مانعی به مخاطب می‌رسد. از آنجا که پادکست روی اینترنت و در سایت‌ها قرار می‌گیرد، وسیله‌ی ارتباطی ارزان و مقرون ‌به ‌صرفه‌ای نیز هست.

مزایای تولید پادکست برای کسب‌وکار

کسب ‌و کارهای مختلف از محتوای صوتی برای انواع اهداف از جمله به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد محصولات جدید، اطلاعات شرکت و یا اطلاعات عمومی مربوط به این صنعت استفاده می‌کنند. گنجاندن پادکست‌ها در برنامه‌ی بازاریابی خود مزایای بی‌شماری برای شرکت دارد که در زیر به بخشی از آن‌ها اشاره می‌شود.

حضور قدرتمند

پادکست راهی مناسب برای به اشتراک‌گذاری تجربیات‌تان در صنعت را فراهم می‌کند. فایل‌‌های صوتی به شما این امکان را می‌دهند شور و شوق و مهارت‌های گفتاری خود را که اغلب در متن مکتوب وجود ندارد، در هنگام بیان اطلاعات منتقل کنید. تولید محتوای صوتی بصورت منظم و با انتقال اطلاعات دقیق و یا ایده‌های عالی باعث می‌شود خود و شرکتتان بعنوان یک قدرت در کسب‌ و کار دیده شود. مشتریان شرکتی را دوست دارند که صنعت خود را بشناسد بنابراین، تولید پادکست به ایجاد اعتماد و اعتبار نیز کمک می‌کند.

ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطب

مخاطب صدای گوینده را می‌شنود و ارتباط قوی‌تری نسبت به خواندن اطلاعات بر روی یک صفحه‌ی وب ایجاد می‌شود. اگر شما به طور منظم پادکست منتشر کنید، شنوندگان با صدا و سبک ارائه‌ی شما آشنا می‌شوند. این آشنایی باعث بازگشت مخاطب به سایت و حفظ او می‌شود و نام شرکت شما در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند. تولید محتوای صوتی راه شخصی‌تر برای رسیدن به مشتریان احتمالی جدید است. آن‌ها دید و برداشت بهتری از ارزش‌ها و روش‌های انجام کسب و کار شما بدست می‌آورند. مخاطبان نیز انعطاف‌پذیری بیشتری در نحوه‌ی گوش دادن به پادکست‌ها دارند چون برخلاف بسیاری از محتواهای دیگر، در حین انجام کارهای دیگر می‌توانند به فایل صوتی گوش دهند.

ساده و راحت بودن تولید پادکست

خواه شما یک موقعیت تجاری یا یک کسب ‌و کار خانگی داشته باشید، تولید پادکست راحت‌تر است. از یک کامپیوتر برای ضبط پادکست استفاده می‌شود. شما به یک میکروفون با کیفیت خوب برای بلند کردن صدا و کیفیت بهتر صدا نیاز دارید. برنامه‌ی نرم‌افزاری که فایل‌های صوتی را ویرایش کند نیز برای تولید محتوای با کیفیت صوتی مهم است. این روش رسیدن به مشتریان اغلب مقرون به صرفه‌تر از روش تبلیغات سنتی است زیرا شما خودتان به تنهایی می‌توانید آن را انجام دهید. در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *