بازی Pegasus Expedition یک عنوان استراتژی و علمی تخیلی است که شرکت Kalla Gameworks آن را ساخته است. بازی جذاب با داستانی خوب که در بسیاری از عناوین استراتژی چنین ویژگی را نمی‌بینید.  Pegasus Expedition چند وقتی است که به بازار آمده و بازخوردهای مثبتی را برای شرکت سازنده‌اش داشته است، عنوانی که شاید بازی‌های استراتژی را دگرگون نکند، اما جانی دوباره به این ژانر و زیر ژانر 4X می‌بخشد.

معرفی بازی Pegasus Expedition

این عنوان در اواخر سال 2022 به صورت دسترسی زودتر از موعد منتشر شد و چند ماهی طول کشید تا به صورت رسمی عرضه عمومی شود. اگر نسخه اولیه بازی را انجام داده‌اید، بدانید که تا زمان انتشار رسمی، چندین به روزرسانی برای بازی عرضه شد و در کنار بهبود عملکرد Pegasus Expedition ، قابلیت‌های جدیدی نیز به آن اضافه شد.

یکی از جذابیت‌هایی که سازنده‌ها نیز روی آن تاکید زیادی داشته‌اند، روایت بازی است که در کنار گیم پلی کلاسیک 4X قرار می‌گیرد. در این بازی شما باید در کنار مدیریت منابع، ارتش، پیش‌روی‌های علمی و اقتصاد، وضعیت دیپلماتیک خود را نیز مدیریت کنید تا در نهایت بتوانید به موفقیت برسید. از نظر بصری بازی زیباست و کات سین‌های داستانی نیز شبیه به رمان‌های گرافیکی به وسیله‌‌ی عکس‌های ثابت و دیالوگ‌ها روایت می‌شود که البته برای یک بازی استراتژی مناسب به نظر می‌رسد. همچنین از همین روش برای پر کردن فاصله‌ی بین نوبت‌های بازیکن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر با این سبک گیم‌پلی آشنایی ندارید، Pegasus Expedition در واقع یک بازی استراتژی نوبتی است و هر کدام از بازیکن‌ها در نوبت خود، دستوراتی را به بخش‌های مختلف نشان می‌دهند و سپس فرمان‌ها در یک نوبت به انجام می‌رسد و روند بازی به صورت لحظه‌ای نیست.

داستان بازی Pegasus Expedition

داستان بازی شباهت زیادی به سریال “بتل استار گالاکتیکا” دارد. جایی که انسان‌ها بعد از تهدیدی مرگبار بر روی زمین، به امید پیدا کردن یک سرزمین جدید برای زندگی به کهکشان پگاسوس می‌روند اما در آن‌جا خود را در یک جنگ میان ستاره‌ای می‌بینند که ناخواسته واردش شده‌اند. وظایف شما به سرعت از اکتشاف به مدیریت منابع و فرمانروایی تغییر پیدا می‌کند و در نهایت باید برای بقا بجنگید تا نسل انسان‌ها را حفظ کنید. مثل تمام بازی‌ها، ابتدا با تعداد محدودی سفینه کار خود را آغاز می‌کنید اما به سرعت باید منابع خود را مدیریت کرده و به یک اجتماع بزرگ تبدیل شوید.

جزییاتی درباره بازی Pegasus Expedition

محیط کاربری و المان‌های کلی بازی، کاملا بر پایه بازی‌های کلاسیک 4X ساخته شده است، اما وجود یک نقشه بزرگ کهکشانی، باعث شده تا این کاربردهای آشنا، تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد باشد. این بازی شامل جناح‌های مختلف می‌شود که بعضی دوست‌های شما و بعضی دیگر دشمنان شما هستند. داستان در واقع شما را در یک ماجراجویی قرار می‌دهد تا با یک شیب سختی مناسب، با تمام کاربردهای بازی آشنا شوید و در نهایت ماموریت‌های جذاب بازی را به اتمام رسانده، در سیستم‌های سیاره‌ای مختلف سرمایه گذاری کنید، به فتح نقاط مختلف پرداخته و سازه‌های خود در سیارات بنا نمایید.

رابط کاربری بسیار خوب طراحی شده و خیلی روان کار می‌کند اما به نظر کمی بزرگ‌تر از آن چیزی‌ست که باید باشد و بخش زیادی از صفحه را به خود اختصاص می‌‌دهد که باعث می‌شود، گاهی به جای مناظر جذاب کهکشان، تنها نگاه شما به اطلاعات روی صفحه باشد!

چالش اصلی بازی از جایی آغاز می‌شود که شما در سیارات مختلف حضور دارید و به فتوحات جدید مشغولید، اما باید بتوانید از نظر اقتصادی و دیپلماتیک نیز، سیستم‌های در اختیار خود را مدیریت کنید تا آن‌ها را از دست ندهید، جنگ بر سر سیستم‌ها تا حد زیادی به صورت خودکار انجام می‌شود و شما تاثیر کمی در آن دارید و اطلاعاتی که از هر نبرد در اختیار شما قرار می‌گیرد، نشان دهنده محتوای جنگ خواهد بود. شاید بزرگ‌ترین ضعف بازی در این نقطه باشد، جایی که رسما باعث می‌شود، از گیم پلی دور شوید و گاهی حس کنید، کاری برای انجام دادن ندارید.

یکی دیگر از نقاط ضعف بازی آن‌است که سعی شده تا بازی حالت سندباکس داشته باشد و شما آزادی‌هایی برای پیش برد بازی داشته باشید، در صورتی که روند سختی بازی و همچنین بعضی المان‌ها با آن هماهنگ نیست و خب خیلی اوقات، خود گیم پلی جلوی شما را برای آن آزادی مورد نظرش می‌گیرد.

در پایان

اگر اهل بازی‌های استراتژی هستید و می‌خواهید داستانی جذاب با مکانیک‌های سبک را تجربه کنید، Pegasus Expedition صد در صد بازی لذت‌بخشی برای شما خواهد بود. اما اگر خیلی به آن بخش استراتژی‌اش فکر می‌کنید، شاید بهتر باشد به سراغ بازی‌هایی مثل Stellaris یا Sins of a Solar Empire بروید. Pegasus Expedition در نوع خود بازی نوآورانه با داستانی بسیار جذاب است که تنوع خیلی خوبی دارد و در کنار ضعف‌هایش، شدیدا به طرفداران بازی‌های استراتژیک توصیه می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *