یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از محتوای ویدیویی، جذب اسپانسر است؛ اسپانسر شما می‌تواند شرکت‌های بزرگی باشند که هزینه بسیار خوبی بابت درج لوگو یا نام تجاری آن شرکت در بخشی از ویدیو و معرفی آن برند به عنوان اسپانسر می‌دهد. هر چقدر کانال شما ترافیک بیشتری داشته باشد، اسپانسر شما حاضر است هزینه بیشتری کند و در نهایت درآمد بسیار خوبی را کسب می‌کنید. مثلاً فرض کنید شما یک کانال در زمینه آشپزی دارید که هفته‌ای چندبار ویدیوهای مربوط به آشپزی منتشر می‌کنید! در این صورت شرکت‌های غذایی یا رستوران‌های بزرگ اسپانسر شما می‌شوند و شما در بخشی از ویدیو این رستوران یا شرکت را معرفی می‌کنید؛ در واقع این شرکت‌ها به ازای معرفی برند آن‌ها در ویدیوی شما، هزینه‌ای به شما می‌دهند که نه تنها هزینه‌های مربوط به تولید محتوای ویدیویی تامین می‌شود، بلکه تجربه خوبی از کسب‌ درآمد از یوتیوب را خواهید داشت. معرفی برندها می‌تواند نام بردن از آن‌ها، تبلیغ محصول یا خدمات آن‌ها و… باشد که هر اسپانسری متناسب با اهداف خود می‌تواند یک یا چند مورد از آن‌ها را به کمک محتوای کانال شما معرفی کند.

مزیت اسپانسر شدن شرکت‌های بزرگ این است که نام برند آن‌ها در ابتدای محتوای شما می‌آید و کاربرانی که در همان روزهای اول انتشار ویدئو آن را می‌بینند، با نام آن شرکت آشنا می‌شوند. از طرف دیگر محتوای یوتیوب شما برای همیشه در کانال باقی می‌ماند و کاربرانی هم که در آینده ویدیو شما را می‌بینند، نام آن شرکت در ذهنشان باقی می‌ماند و به برندسازی دائمی آن شرکت کمک زیادی می‌کند. در ادامه به بررسی ۵ مورد از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات اسپانسری می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با حوزه فعالیت کانال خود، از آن‌ها برای کسب‌ درآمد از یوتیوب استفاده کنید.

برندهای مختلف را معرفی کنید!

یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب‌ درآمد از یوتیوب، معرفی محصولات برندهای مختلف است که این مورد بیشتر در کانال‌های فشن و مد دیده می‌شود! فرض کنید در زمینه فشن یا مدلینگ فعالیت می‌کنید و یکی از مهم‌ترین شاخه‌های فعالیت شما صحبت در مورد لباس‌های مختلف و پوشیدن آن‌ها در زمان‌های مختلف است؛ در این صورت می‌توانید از برندهای مختلف برای اسپانسر شدن استفاده کنید! مثلاً اگر در بازه‌های زمانی مختلف به سفر می‌روید، یک اسپانسر پیدا کنید و محصولات آن‌ها را پس از بازگشت از سفر به مشترکان کانال یوتیوب خود معرفی کنید.

تولید ویدیوهای بررسی محصولات یک برند

یکی از با ارزش‌ترین و مفیدترین ویدیوهایی که کاربران به آن علاقه زیادی دارند و پتانسیل خوبی برای کسب درآمد از یوتیوب دارد، ویدیوهای مربوط به نقد و بررسی محصولات مختلف است! فرض کنید به عنوان یک کاربر قصد خرید یک لپ‌تاپ از برند مشخصی را دارید که پیش از خرید می‌خواهید در مورد آن محصول تحقیق کنید؛ یکی از راه‌های شناسایی ویژگی‌های آن محصول، دیدن نقد و بررسی‌های آن است که با استفاده از آن می‌توانید برای خرید خود تصمیم‌گیری کنید. کانال‌های زیادی در یوتیوب وجود دارند که ویدیوهای نقد و بررسی محصولات مختلف را تهیه می‌کنند و البته ترافیک قابل توجهی دارند. بسیاری از برندهای مختلف که محصولی برای فروش دارند، حاضرند اسپانسر این کانال‌های یوتیوبی شوند تا با معرفی برند و محصولات خود به کاربران آن کانال، بتوانند فروش خود را افزایش دهند. بسیاری از کاربران برای خرید یک محصول، بر اساس نظر و نقد و بررسی کاربران آن کانال تصمیم به خرید می‌گیرند و این مسئله برای برندهای مختلف بسیار ارزشمند است.

ویدیوهای نقد و بررسی در درازمدت اهمیت زیادی پیدا می‌کنند؛ زیرا هنگامی که کاربران قصد خرید محصول را داشته باشند، در گوگل جستجو می‌کنند و به سراغ ویدیوهای آن محصول می‌روند. اگر اسپانسر شما برای تهیه ویدیوهای نقد و بررسی خود هزینه کرده باشد و اسپانسر یک کانال پرطرفدار در یوتیوب باشد، قطعاً کاربران زیادی را از این طریق جذب می‌کند و در درازمدت هم فروش بسیار خوبی را از طریق ویدئوهای نقد و بررسی تجربه خواهد کرد.

اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید و می‌خواهید از طریق این روش به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید، پیشنهاد ما این است که به سراغ محصولاتی بروید که کمتر مورد توجه کانال‌های نقد و بررسی قرار گرفته‌اند! زیرا چنین محصولاتی از برندهای مختلف پتانسیل بسیار خوبی برای معرفی به کاربران دارند و می‌توانید درآمد خوبی از طریق اسپانسرهای کانال خود جذب کنید. همچنین سعی کنید در نقد و بررسی‌های خود یک قدم جلوتر از رقیبان خود باشید تا بتوانید نظر اسپانسرهای خوبی را جلب کنید و کسب‌ درآمد از یوتیوب را لذت‌بخش‌تر کنید.

بسیاری از برندهای تجاری محصولاتی را برای ارائه دارند اما تا مدتی پس از تولید آن را عرضه نمی‌کنند! چنین برندهایی اسپانسر کانال‌های مختلفی می‌شوند و از آن‌ها می‌خواهند ویدیوی نقد و بررسی محصولاتی را که هنوز عرضه نشده است را منتشر کنند؛ این کانال‌ها با انتشار ویدیوهای نقد و بررسی، بازخوردهای مثبت و منفی کاربران را می‌گیرند و این مسئله به آن برند کمک می‌کند تا بتواند میزان تقاضای محصولات خود را ببیند! همچنین انتشار نقد و بررسی محصولات عرضه‌نشده به برندها کمک می‌کند تا فیدبک‌های منفی را بگیرند و محصول خود را با توجه به آن فیدبک‌ها بهبود ببخشند. بنابراین اگر برند تجاری که قصد اسپانسر شدن برای یک کانال را دارد، بهترین راه استفاده از ویدیوی نقد و بررسی است تا بتواند به کاربران زیادی محصول یا خدمات جدید خود را معرفی کند و در هنگام عرضه آن محصول، کاربران زیادی را ترغیب به خرید آن کند. برخی برندها جهانی هستند و محصولات خود را به تمام دنیا عرضه می‌کنند؛ مثلاً شرکت اپل که شرکت تولیدکننده موبایل‌های اپل و لپ‌تاپ مک است، محصولات خود را به تمام دنیا عرضه می‌کند اما برخی شرکت‌ها مختص به یک کشور یا حتی یک شهر هستند که در اینصورت باید اسپانسر کانال‌های همان منطقه شوند.

البته باز هم باید توجه داشته باشید که این روش برای برندهایی که می‌خواهند خیلی زود به نتیجه برسند و اهداف کوتاه‌ مدت دارند، اصلاً مناسب نیست! زیرا این برندها می‌خواهند باتوجه به هزینه زیادی که به عنوان اسپانسر برای کانال شما می‌کنند، خیلی زود برندسازی خود را انجام دهند که برندسازی در کوتاه‌ مدت انجام نمی‌شود؛ اما اگر اسپانسر شما اهداف بلند مدت دارد، می‌توانید با آن‌ها برای استفاده از این روش و اسپانسر شدن برای کانال خود صحبت کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *