استفاده از شبکه‌های اجتماعی همیشه برای سئو و بهینه‌سازی اهمیت زیاد داشته‌اند و امروزه برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. امروزه هیچ فعالیتی مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نمی تواند در برندسازی و افزایش رتبه وب سایت برای فروشگاه و شرکت‌ها اثرگذار باشد. اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به راحتی می‌توان و با کمی دقت در محیط پیرامون خود متوجه شد. شما کافی است که فقط یک بار در سطح شهر قدم بزنید. اکثر افراد با گوشی های هوشمند خود و از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال ارتباط با یکدیگر باشند یا آخرین خبرها و مسائل دنیا را مرور می کنند و حتی بعضی از آن ها بسیاری از فعالیت های خود مانند خرید کردن را توسط همین شبکه ها انجام می دهند. برای همین است که امروزه متخصصان سئو تاکید بیشتری بر انجام بازاریابی اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی می کنند. در چند مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت شبکه‌های اجتماعی در سئو بپردازیم تا بتوانید بیشترین تاثیر را از آن بگیرید.

سئو و شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری روی هم دارند؟

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت آنقدر فراگیر شده است که ذهن اغلب وبمستران را به خود مشغول کرده است، این موضوع همواره برای آن ها سوال است که شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری بر رتبه بندی یک سایت خواهد داشت، آیا از طریق این شبکه‌ها می توان سئو یک سایت را بهبود بخشید و رتبه آن را بالا برد؟ از گذشته تا کنون، کسب‌وکارهای آنلاین روش‌های بازاریابی مختلفی را استفاده کرده‌اند؛ اگر بخواهیم به چندین سال قبل که هنوز شبکه‌های اجتماعی رونق زیادی نداشتند برگردیم، باید بگوییم که موتورهای جستجو مهم‌ترین منبع برای جذب ترافیک و بازاریابی کسب‌وکارهای آنلاین بوده‌اند. امروزه شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های مختلفی را برای بازاریابی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از طرف دیگر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و نمی‌توان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت. امروزه اگر بخواهیم بین سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی را انتخاب کنیم، قطعاً ساده نیست! هر یک از آن‌ها مزایایی دارند و البته مسئله مهم‌تر این است که هر دوی آن‌ها در داشتن یک استراتژی موفق برای کسب‌وکارمان تاثیرگذار هستند. در این مقاله راه‌حل‌هایی را بررسی کنیم که به کمک آن از تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو استفاده کنیم! منظور ما این است که کاری کنیم تا شبکه‌های اجتماعی به افزایش رتبه ما در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک و در نهایت افزایش فروش کسب‌وکارمان کمک کنند. اگر موفق هستید، در ادامه با ما و بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو همراه باشید. امروزه در تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو هیچ شکی نیست اما این که سیگنال های شبکه های اجتماعی تا چه میزان می توانند در رتبه بندی گوگل تاثیر داشته باشند همچنان مبهم است. در رابطه با بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو مقالات بسیار زیادی تهیه شده است که جدا از تفاوت هایی که در نتایج آن ها دیده می‌شود، اهمیت و مزایای این سیگنال‌های شبکه های اجتماعی در همه آن ها به وضوح نشان داده می شود.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیازمند تولید محتوای جذاب و ارزشمند است تا بتوانید کاربران را جذب کنید؛ به عبارت ساده‌تر شما در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… محتوا تولید می‌کنید تا در همان شبکه‌ها دیده شوید. این محتوا ممکن است تنها چند روز دیده شود و پس از آن حتی یک نفر هم آن را نبیند!

در سئو شما محتوا را تولید می‌کنید تا اگر کاربری کلمه کلیدی مرتبط با محتوای شما را دید یا سوالش مرتبط با محتوای شما بود، آن محتوا از سایتتان را در میان نتایج جستجوی گوگل ببیند و وارد سایت شود! مزیت سئو نسبت به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این است که برای همیشه از آن مطلب بازدید می‌گیرید اما نسبت به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی زمان بیشتری نیاز دارد. اگر با نام کسب و کار خود یک حساب کاربری ایجاد نمایید، هرچه بیشتر بتوانید در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید، تعداد لینک های بیشتری نیز دریافت خواهید کرد و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو را نیز پررنگ تر می کنید. میزان و ارزش این لینک ها در شبکه های اجتماعی برابر نمی باشد ولی در هر صورت هر شبکه اجتماعی مخاطبان مختص به خودش را خواهد داشت. یکی دیگر از مواردی که در تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو نقش مهم و اساسی دارند ساخت وبلاگ و یا سایت برای کسب کارتان می باشد. برای کسب و کار خود یک وبلاگ بسازید و هفته‌ای یک بار با قرار دادن مطلب آن را به روزرسانی کنید. وبلاگ ها در صورتی مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرند که منظم و پیوسته باشند، دقت داشته باشید برای افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو نباید تنها بر ساخت وبلاگ و فعالیت آن تمرکز کنید بلکه باید تلاش خود را بیشتر بر با ارزش بودن و غیر تکراری بودن محتوای آن قرار دهید.

در صورتی که برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود زمان کافی ندارید باید برای این کار فردی را انتخاب نمایید، بد نیست بدانید قطعا کارشناس شبکه‌های اجتماعی جز پررونق ترین شغل های چند سال آینده خواهد شد، حتی امروزه نیز آگهی های فراوانی جهت استخدام چنین افرادی در فضای مجازی دیده می شود. برخی از شرکت ها که به علت عدم بودجه کافی نمی توانند حقوق این افراد را بپردازند می‌توانند برای این منظور از کارآموزان در این حیطه کمک بگیرند، زیرا امروزه بسیاری از دانشجویان با شبکه های اجتماعی آشنایی کامل داشته و می توانند در این راستا فعالیت کنند. برای افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو بهتر است محتوا های On-Site و Off-Site را با هم هماهنگ نمایید. به عنوان مثال زمانی که شما در وبلاگ خود پستی را انتشار می دهید، برای تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو و رتبه بندی سایت مختصر کوتاهی تهیه کرده و در آن لینک سایت خود را قرار داده در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. شما در واقع با این کار خوانندگان سایت ها و وبلاگ ها را برای دنبال کردن خود در شبکه های اجتماعی تشویق می کنید. همچنین ایجاد دکمه Share در قسمتی که در دید مخاطبان باشد به انتشار محتوای شما در گوگل پلاس، توییتر و فیسبوک کمک می کند. توجه داشته باشید استفاده از تصویری باکیفیت و در ارتباط با کسب و کارتان موجب افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو می شود. در مقاله بعدی به بررسی این بحث می‌پردازیم!

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *