استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند شناخت کامل ترفندها و قابلیت‌های آن است. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است که شناخت قابلیت‌های آن منجر به لذت‌بخش شدن استفاده از آن می‌شود! برخی از افراد که به دنبال پیشرفت و توسعه کسب‌وکار آنلاین خود با استفاده از اینستاگرام هستن و از آن در امر دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. بنابراین تمامی کاربران باید تمامی ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام را به طور کامل شناسایی کنند تا بتوانند از آن نهایت استفاده و لذت را ببرند. در این مقاله نیز در ادامه مقاله قبلی قصد داریم به بررسی برخی از ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید از این شبکه اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

تصاویر ثبت‌شده در لوکیشن فعلی خود را مشاهده کنید

یکی از قابلیت‌های دیگر اینستاگرام که طرفداران بسیار زیادی نیز در میان کاربران دارد،  قابلیت مشاهده تصاویری است که در لوکیشن فعلی یا لوکیشن‌های نزدیک شما ثبت شده‌اند، است. این قابلیت از ابزار GPS یا همان Location موبایل شما استفاده می‌کنند که با فعال‌سازی آن می‌توانید تصاویر اطراف خود را مشاهده کنید. برای اینکار کافی است لوکیشن گوشی خود را فعال کنید و سپس با ورود به بخش جستجوی اینستاگرام، وارد تب Place شوید و بر روی Near Current Location کلیک کنید. در این بخش تصاویر مرتبط با لوکیشن فعلی شما به شما نمایش داده خواهند شد.

ابزار Geotag

تصاویری که در صفحه پروفایل خود منتشر می‌کنید، قابلیت اضافه شدن مکان شما را دارند! این قابلیت در اینستاگرام با نام Geotag در دسترس است و در هنگام انتشار پست کافی است بر روی Add Location کلیک کنید و محل موردنظر خود را اضافه کنید.

قابلیت اضافه‌کردن آدرس سایت در بخش بیوی اینستاگرام

یکی از بخش‌هایی که در بخش پروفایل کاربری شما قرار دارد، قابلیت اضافه‌کردن آدرس سایت در بیوی اینستاگرام است. این قابلیت برای افراد مختلف اهمیت زیادی دارد که مهم‌ترین آنها برای کسب‌وکارهای تجاری است. کاربران در این بخش می‌توانند بر روی آدرس سایت شما کلیک کنند و قابلیت کلیک‌شدن مهم‌ترین ویژگی‌ این بخش است. برای استفاده از این بخش کافی است بر روی Edit Profile کلیک کنید و در بخش URL آدرس سایت موردنظر خود را وارد کنید؛ اهمیت این بخش هنگامی است که بخواهید یک آدرس سایت را به کاربران خود نمایش دهید! حال اگر آدرس را به صورت معمولی در بخش URL وارد کنید یا آن را در یکی از پست‌های خود قرار دهید، کاربران موبایلی باید آن را به خاطر بسپارند و در مرورگر وارد کنند. همچنین کاربران دسکتاپ نیز باید آن را کپی کنند و در مرورگر خود وارد کنند! حال اگر آدرس را در بیوی خود وارد کرده باشد، کاربران می‌توانند با کلیک بر روی آن مستقیما وارد سایت شوند و نیازی به کپی کردن یا به خاطر سپردن URL نخواهند داشت.

در مباحث بازاریابی دیجیتال و کسب‌وکارها این بخش اهمیت زیادی دارد؛ فرض کنید صفحه شما مربوط به معرفی یک محصول یا سرویس باشد و بخواهید کاربران خود را به صفحه محصول خود وارد کنید. برای اینکار می‌توانید یک صفحه لندینگ در سایت خود طراحی کنید و از ابزار آنالیزگر نظیر گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل تعداد بازدید و نرخ کلیک خود استفاده کنید. همچنین در استراتژی‌های بعدی خود می‌توانید از تحلیل گرهای دیجیتالی برای تحلیل وضعیت و ایجاد یک گام در موفقیت کسب‌وکار خود قدم بردارید.

تبلیغات نمایشی در اینستاگرام را پنهان کنید

اینستاگرام در استراتژی‌های اخیر خود تبلیغات را نیز اضافه کرده است تا بتواند به درآمدزایی خود کمک کند. بنابراین در صفحه اول اینستاگرام کاربران گاهی در میان مطالب دیگر تبلیغات نمایش داده می‌شود که می‌توانید آنها را پنهان کنید. برای اینکار هنگامی که یک پست تبلیغاتی در میان سایر پست‌ها مشاهده کردید، کافی است بر روی سه نقطه کلیک کنید و در این بخش گزینه‌های مختلفی نمایش داده می‌شود. در این بخش نیز بر روی Hide This کلیک کنید و سپس اینستاگرام از شما سوال می‌کند که دلیل این کار چیست؟ سه گزینه به شما نمایش داده می‌شود که گزینه متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید. اینکار برای استراتژی‌های تبلیغاتی اینستاگرام نیز موثر است و می‌توانید تیم اینستاگرام را در نمایش مرتبط‌ تر تبلیغات یاری کنید.

  • It’s not relevant: در این بخش می‌توانید به اینستاگرام بگویید که تبلیغات نمایش داده شده با سلیقه و کار شما مرتبط نیست.
  • I see it too ofter: در این بخش می‌توانید به اینستاگرام بگویید که تبلیغات بسیار زیاد نمایش داده می‌شود.
  • It’s inappropriate: در این بخش می‌توانید به اینستاگرام بگویید که تبلیغات نمایش داده شده شایسته نیست و گاهی دارای مشکلاتی است که با سلیقه شما سازگار نیست؛ با انتخاب این گزینه اینستاگرام می‌تواند در پذیرش تبلیغات خود بیشتر دقت کند.

جالب است بدانید شما نیز به عنوان یک کاربر می‌‎توانید در صفحات تجاری خود از ابزار تبلیغات که تحت عنوان اسپانسری نمایش داده می‌شود، استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید تعداد نمایش پست‌های خود را انتخاب کنید و هزینه مربوط به آن را با ارز دلار پرداخت کنید. با اینکار همانگونه که پست‌های دیگر در بین پست‌های صفحه اول نمایش داده می‌شود، پست‌های شما نیز برای دریافت بازخوردهای بیشتر آماده می‌شوند که می‌تواند بسیار موثر باشد.

در این مقاله به بررسی برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن پرمخاطب اینستاگرام پرداختیم که کاربران زیادی در آن در حال تعامل با یکدیگر هستند؛ آشنایی به قابلیت‌ها و ترفندهای اینستاگرام پایه و اصول استفاده از آن است! در مقاله بعدی نیز برخی دیگر از ترفندها وامکانات اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید یک کاربر حرفه‌ای اینستاگرام باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *