در مقاله قبلی به بررسی چند راه کار برای افزایش فروش اینترنتی پرداختیم. در این مقاله هم به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

پنج) اعتماد مشتریان را نسبت به خود افزایش دهید

تنها چیزی که موجب خرید مشتریان از کسب و کار شما می شود، اعتماد آن ها است. هر چقدر کاربران اعتماد بیشتری نسبت به شما داشته باشند، راحت تر از شما خرید می کنند. بنابراین هر چقدر بیشتر بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید، به افزایش فروش اینترنتی خود هم کمک کرده اید. برای افزایش اعتماد کاربران می توانید افتخارات و گواهینامه های مختلف کسب و کارتان را در سایت نمایش دهید! به عنوان مثال نماد اعتماد الکترونیک یکی از مواردی است که می تواند اعتماد کاربران را نسبت به کسب و کار شما جلب کند. به هر روشی که فکر می کنید کاربران می توانند به شما اعتماد کنند، اعتماد آن ها را جلب کنید. تنها چیزی که باعث پایدار ماندن یک کسب و کار می شود، مشتریان هستند و تنها چیزی که می تواند مشتریان را نسبت به یک کسب و کار وفادار نگه دارد، جلب اعتماد آن ها است. یکی از نکات مهم در استراتژی فروش این است که مشتریان شما همیشه از دریافت محصولی اضافه، خوشحال خواهند شد. شما نیز می‌خواهید که مشتریانتان خوشحال و راضی باشند تا دوباره برای خرید، پیش شما برگردند. برای نمونه، وقتی خدمات مشاوره انجام می‌دهید، کارهای کوچکی مانند ارائه‌ی کمک در مورد بعضی جنبه‌های فنی وب‌سایت را بدون دریافت هزینه‌ی اضافه انجام بدهید. گاهی وقتی مشتریان برای انجام کارهای کوچک نزد شما می‌آیند، آن کارها را بدون دریافت دستمزد انجام بدهید. همین چیزهای کوچک به شما کمک می‌کند تا وفادارترین مشتریان و مشتریانی را که بالاترین دستمزدها را به شما پرداخت می‌کنند، حفظ کنید.

شش) به دنبال رفع نیاز مخاطبان هدف باشید، نه تنها فروش!

بسیاری از کسب و کار ها فکر می کنند که اگر محصولی که کاربر به آن نیاز دارد را فراهم کنند، فروش فوق العاده ای خواهند داشت اما واقعاً این طور نیست! کاربران همیشه به دنبال کسب و کاری هستند که برای آن ها ارزش ایجاد می کند. به جای آن که تنها محصول را معرفی کنید و بگویید می توانید این محصول را خریداری کنید، به آن ها بگویید که این محصول چه نیازی از کاربران را رفع می کند و خرید از کسب و کار شما چه مزیتی برای کاربران دارد. بارها و بارها این مسئله به اثبات رسیده است که توزیع نمونه‌های رایگان به مشتری می‌تواند موجب فروش موفق شود. اگر کتابی برای فروش دارید، یک یا دو فصل از آن را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دهید. اگر محصولی را می‌فروشید، بسته‌هایی کوچک از نمونه‌ را به مصرف‌کنندگان بدهید تا محصول شما را امتحان کنند. اگر خدمتی را ارائه می‌دهید، مشاوره‌ی اولیه را به صورت رایگان انجام دهید. وقتی مشتری بالقوه، از محصول یا خدمت شما استفاده می‌کند، در مورد تصمیم برای خرید از شما، اطمینان بیشتری می‌یابد و این مسئله منجر به تسریع فرآیند خرید می‌شود.

سعی کنید کمتر از خودتان تعریف کنید! به جای آن از دستاورد ها و رضایت مشتریان از کسب و کارتان بگویید تا کاربران خودشان متوجه شوند که با چه کسب و کاری روبرو هستند. شما به راحتی می توانید محتوای جذاب و کاربردی برای کاربران در صفحه محصول ایجاد کنید تا حتی اگر کاربر محصولی از شما نخرید، باز هم چیزی به دانسته های او اضافه کنید. در دراز مدت می توانید اعتماد کاربران زیادی را به همین صورت جلب کنید و به افزایش فروش اینترنتی کسب و کارتان کمک کنید.

هفت) ایجاد حس ضرورت استفاده از محصول در کاربران برای خرید فوری

همیشه احساس حس نیاز در کاربران می تواند کمک زیادی به افزایش فروش اینترنتی شما کند. هنگامی که در حال معرفی محصولات خود هستید، سعی کنید نیاز کاربران به آن محصول را برجسته کنید و به آن ها القا کنید که همین الان باید محصول را خریداری کنند.

به عنوان مثال در همین دوران ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار توانستند محصولات بهداشتی خود نظیر ماسک و محلول های ضد عفونی کننده را به راحتی بفروشند، چگونه؟این کسب و کار ها به کاربران گفتند که برای حفظ سلامتی خود باید از ماسک و ضد عفونی کننده استفاده کنید و با توجه به محدود بودن این محصولات در بازار، باید همین الان خرید کنید. بسیاری از کاربران هم واقعاً تعداد زیادی از این محصولات را خریداری کردند و به همین ترتیب، کسب و کارها فروش بالایی را تجربه کردند. پس اگر به دنبال افزایش فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود هستید، سعی کنید احساس نیاز در کاربران ایجاد کنید تا آن ها ترغیب به خرید محصولات شما شوند.

هشت) از کلماتی نظیر خرید پیش از آن که محتوای ارزشمند ارائه کنید، خودداری کنید!

پیش از آن که بخواهیم به این مورد اشاره کنیم، لازم است بدانید که مشتریان هیچ وقت از کسب و کاری که اطلاعات ارزشمندی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نداده باشد، خرید نخواهند کرد. پس اشاره به خرید محصول پیش از آن که نظر آن ها را جلب کرده باشید، کار بیهوده ای است و کاربران هم از شما خرید نمی کنند. پیش از هر کاری سعی کنید محتوای ارزشمند خود را به صورت رایگان ارائه کنید؛ مثلاً اگر محصولی در زمینه لوازم یدکی خودرو دارید، اطلاعات ارزشمندی از خودرو به کاربر ارائه کنید. پس از آن که کاربر محتوای شما را خواند و به نظرش کاربردی بود، می توانید محصول یا خدمات خود را هم معرفی کنید.

مثلاً اگر محصولی در زمینه لاستیک خودرو دارید، چند محتوای ارزشمند در مورد افزایش عمر لاستیک خودرو بنویسید و سپس در پایان این مطالب محصول خود را معرفی کنید. در این صورت کاربر با خودش می گوید که محتوای رایگان شما کاملاً ارزشمند بوده است، بنابراین محصولات شما هم از کیفیت بسیار بالایی برخودار هستند. به همین سادگی محصولات شما را خریداری می کنند و می توانید به افزایش فروش اینترنتی خود کمک کنید.

نه) تصاویر با کیفیت و جذابی برای محصولات خود داشته باشید.

برخی از کسب و کار کمتر به تصاویر محصول خود اهمیت می دهند و همین مسئله باعث می شود که فروش پایین داشته باشند. کاربران هنگامی که وارد صفحه محصول می شوند، اولین چیزی که به آن دقت می کنند تصاویر محصول است. معمولاً ذهن افراد عملکرد بهتری برای محتوای بصری نسبت به محتوای متنی صفحه دارد و به همین دلیل است که اگر تصاویر محصول شما بی کیفیت باشد، کاربر خریدی انجام نمی دهد. برای تصاویر محصول خود سعی کنید از یک عکاس کمک بگیرید تا تمام جزئیات محصول را برای شما ثبت کند. هر چقدر تصاویر با کیفیت تر و جذاب تر باشد، فروش بهتری خواهید داشت.

حجم تصویر یکی از نکاتی است که لازم است به هنگام بارگذاری در وبسایت در مورد آن بدانیم. همانطور که می دانید هرچه کیفیت تصویر بهتر باشد، حجم آن نیز بیشتر است. بنابراین حجم عکس به نوع فعالیت سایت نیز وابسته است. برای مثال سایتی با محتوای گرافیکی، دکوراسیون و امثالهم نیاز به تصاویر با کیفیت بالاتری دارد و به طبع حجم عکس نیز در این سایت ها بیشتر است. در صورتی که برای سایتی با محتوای عمومی تر، عکس های با کیفیت و حجم متوسط کافی است. بهترین حجم عکس را در ۳ سطح می توان تقسیم کرد:

ده) محصولات کمتری در صفحه اصلی سایت نمایش دهید.

هنگامی که کاربر وارد صفحه اصلی شما می شوند، تنها به دنبال این است که با شرکت شما آشنا شوید. به عبارت ساده تر، کاربران به سایت مراجعه نمی کنند که با دیدن تعداد زیادی محصول یا خدمات سر در گم شوند! پس در صفحه اصلی خود تنها یک محصول یا خدمات اصلی را به کاربر معرفی کنید تا آن را خریداری کند. بسیاری از کسب و کار یک محصول اصلی و چند محصول زیر مجموعه دارند. به عنوان مثال اگر کسب و کاری دارید که خدمات طراحی سایت ارائه می کنید، طراحی سایت کار اصلی شما است و سایر موارد نظیر سئو و طراحی گرافیکی در زیر مجموعه آن قرار می گیرد. به جای آن که بخواهید تمامی خدمات خود را به کاربران معرفی کنید، خدمات طراحی سایت را معرفی کنید و در صفحه طراحی سایت خود، بخشی به نام خدمات مرتبط ایجاد و خدمات دیگر خود را معرفی کنید. البته این مسئله برای تمام کسب و کارها جواب گو نیست و بهتر است برای مدت محدودی (کمتر از یک ماه) آن را تست کنید. اگر این کار منجر به افزایش فروش محصولات و خدمات شما شد، راه کار درستی است و باید آن را در استراتژی فروش کسب و کارتان قرار دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *