اگر کسب و کاری دارید که در آن محصولی برای فروش ارائه کرده اید، کسب و کارتان محصول محور است. در واقع درآمدی که کسب و کارتان به دست می آورد، از طریق فروش محصول است. حال اگر محصول شما فروش خوبی داشته باشد، کسب و کارتان هم موفق خواهد بود اما اگر فروش کمی داشته باشید، کسب و کارتان با چالش های زیادی روبرو خواهد شد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که بسیاری از کسب و کارهای محصول محور با آن روبرو هستند، معرفی آن به بازار است. در واقع هنگام معرفی محصول به بازار با بازخورد و فروش خوبی روبرو نمی شوند. در چنین شرایطی چالش بزرگی پیش می آید و ممکن است به شکست کسب و کار منجر شود.

شاید در نگاه اول فکر کنید که آن محصول مناسب نیست اما در بسیاری از مواقع، مشکل محصول نیست بلکه مشکل معرفی محصول است. اگر نتوانید محصول را به درستی معرفی کنید، بازخورد خوبی هم دریافت نخواهید کرد. در واقع معرفی محصول در کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به بهترین شکل ممکن آن را جلو ببرید. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل معرفی محصول یک کسب و کار بپردازیم تا ببینید که چطور باید یک محصول را به بازار معرفی کرد و بهترین نتیجه را گرفت.

معرفی محصول یک کسب‌وکار

معرفی محصول در کسب و کار یک مسئله بسیار مهم و حیاتی است! شاید شما هم کسب و کارهایی را دنبال می کنید که هر از گاهی محصول جدیدی معرفی می کنند. آن محصول می تواند یک محصول فیزیکی باشد، یک دوره آموزشی یا حتی یک کتاب الکترونیک. حتی گاهی اوقات چنین کسب و کارهایی از میزان فروش و استقبال کاربران از آن محصول جدید صحبت می کنند. اگر استقبال خوب باشد، شاید فکر کنید که این اتفاق برای بسیاری از کسب و کارها می افتد. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها با مشکل معرفی محصول به بازار روبرو هستند.

چگونه محصول را به بازار معرفی کنیم؟

معرفی محصول به بازار کار چندان ساده ای نیست! گاهی اوقات کسب و کارها فکر می کنند که هر محصولی را که در سایت یا شبکه های اجتماعی معرفی کنند، در نهایت آن را می فروشند اما از این خبرها نیست. واقعیت این است که برای معرفی محصول باید مسائل بسیار زیادی را بررسی کنید تا بتوانید معرفی موفقی داشته باشید. گاهی اوقات یک معرفی اشتباه، انتخاب زمان اشتباه یا حتی سناریو اشتباه می تواند باعث شود که یک محصول موفق فروش چندانی نداشته باشد! دلیل آن چیست؟ معرفی اشتباه محصول. بنابراین معرفی محصول به بازار اهمیت بسیار زیادی دارد و تاثیر زیادی هم روی کسب و کارهایی که همیشه در حال تولید محصول جدید هستند، خواهد گذاشت. در بخش های بعدی به بررسی مسائلی که برای معرفی محصول جدید باید در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

بهترین زمان‌های معرفی محصول جدید

یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد معرفی محصول جدید وجود دارد، بهترین زمان معرفی است. تا زمانی که شما ندانید چه موقع بهترین زمان برای معرفی محصول جدید است، نمی توانید فروش موفقی را تجربه کنید. در واقع همیشه برای معرفی محصول زمان مناسبی نیست، بلکه باید موقعیت سنجی کنید. این موضوع به قدری مهم است که گاهی اوقات معرفی محصول جدید می تواند یک کسب و کار را به عرش برساند و گاهی هم به فرش؛ در واقع یک شکست بزرگ. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی چند مورد از بهترین زمان هایی که می توانید یک محصول را معرفی کنید، بپردازیم:

  • هر موقع مشتریان آن را ترجیح دادند!

یکی از بهترین زمان هایی که می توانید محصول را معرفی کنید، زمان ترجیح مشتریان است. برخی زمان ها وجود دارد که مشتریان شما نگرانی خاصی دارند و اگر محصول شما به آن ها کمک کند، آن را تهیه می کنند. در واقع محصول شما ویژگی هایی دارد و مشکلاتی را رفع می کند. در چنین شرایطی باید ببینید که کدام زمان نگرانی های افراد و مصرف کنندگان محصول شما بیشتر است و در همان زمان مانند فرشته نجاتی ظاهر شوید.

این موضوع را کمی ساده تر نگاه کنیم! گاهی اوقات نیاز مشتریان به محصول شما بیشتر است. در چنین شرایطی تقاضای محصول هم بیشتر می شود و می تواند یک زمان عالی برای معرفی محصول باشد. همین مسئله باعث شده تا است تا بسیاری از کسب و کارها متناسب با زمان بحران محصولی را تولید کنند. ناگفته نماند که بسیاری از آن ها هم فروش موفقی را تجربه می کنند!

  • هر موقع رقیب محصول مورد نظر را انتشار داد!

یکی از کارهایی که برخی از کسب و کارهای باهوش انجام می دهند، این است که ابتدا منتظر می ایستند که رقیبشان یک محصول را معرفی کند. قطعاً آن محصول ایرادات یا مشکلاتی دارد؛ اگر هم نداشته باشد، مزایای خاصی دارد. چنین کسب و کارهایی محصول را به خوبی آنالیز می کنند! حتی ممکن است برای داشتن آن محصول هزینه کنند. در واقع ممکن است رقیب شما، مشتری محصول شما شود اما آیا به آن نیاز دارد؟ خیر. هدفش داشتن آن محصول و بررسی آن است.

سپس مزایا، معایب و مشکلات محصول شما را بررسی می کند. عیب های آن را رفع کرده و یک محصول تولید می کند. علاوه بر مزایای محصول شما، مزایای دیگری هم به آن اضافه می کند. در چنین شرایطی، چنین کسب و کاری فروش بیشتری را تجربه می کند. شما هم باید سعی کنید کسب و کار باهوشی باشید و پس از آن که رقیب محصول را معرفی کرد، شما محصولی را معرفی کنید که چند پله از آن بالاتر است.

  • هر موقع محصول به کیفیت مناسبی رسید!

یکی از زمان هایی که می تواند زمان مناسب برای معرفی محصول باشد، زمانی است که محصول به کیفیت مناسب برسد. گاهی اوقات شما محصول را زمانی که هنوز به کیفیت مناسب نرسیده است معرفی می کنید. در چنین شرایطی شاید افراد از آن استفاده کنند، اما رضایت کافی ندارند. این مسئله نه تنها روی تجربه خرید کاربران تاثیر دارد، بلکه ممکن است از نظر کاربران شما یک برند بی کیفیت باشید! در چنین شرایطی خریدهای بعدی آن ها از رقیبان شما خواهد بود.

بنابراین یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، کیفیت محصول است. تا زمانی که محصول شما به کیفیت مناسب نرسیده باشد، زمان مناسبی برای معرفی محصول نیست. در حالی که اگر محصول شما به کیفیت مناسب (نه بهترین کیفیت ممکن) رسیده باشد، به خیالی آسوده می توانید آن را معرفی کنید. برای اطمینان از کیفیت مناسب می توانید آن را به دست تعداد محدودی از مشتریان واقعی برسانید و نظر آن ها را مطلع شوید. اگر راضی بودند، آن را به صورت همگانی معرفی کنید.

  • هر موقع محصول شما آماده شد!

یکی دیگر از بهترین زمان های معرفی برخی محصولات، زمان کار کردن آن است. اگر محصول شما به درستی کار می کند، ایرادی ندارد و خروجی مناسبی می دهد چه دلیل دارد که آن را معرفی نکنید؟ شاید بگویید که بهتر است کیفیت آن را به بهترین کیفیت ممکن برسانید و سپس معرفی کنید اما واقعیت این است که معرفی محصولی که کار می کند، کاملاً کار درستی است. در چنین شرایطی احتمالاً به توسعه محصول و سپس معرفی آن فکر می کنید.

این موضوع نوعی وسواس است اما چرا؟ دلیل آن این است که توسعه محصول یک فرآیند پایان ناپذیر است. در واقع همیشه باید در حال توسعه محصول خود باشید. در چنین شرایطی و با توجه به وسواسی که دارید، هرگز نباید محصول را معرفی کنید. از خودتان بپرسید که آیا اولین گوشی اپل امکانات و کیفیت عالی داشت؟ قطعاً خیر. اما در حال حاضر یکی از بهترین برندها و باکیفیت ترین محصولات است. پس اگر محصول شما کار کرد، بدون فکر کردن آن را معرفی کنید.

مراحل معرفی محصول جدید به بازار هدف

اگر قصد معرفی محصول به بازار هدف را دارید، چند مرحله مهم وجود دارد که باید آن ها را طی کنید. در واقع طی کردن اصول این مراحل به شما کمک می‌کند تا بتواند معرفی محصول را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این مراحل معرفی محصول در بازار عبارتند از:

  • داشتن برنامه جامع و مناسب

اولین مرحله برای معرفی محصول به بازار داشتن برنامه جامع و درست است! شاید این موضوع در شرکت های بزرگ بیشتر به چشم بخورد اما برای شرکت های کوچک هم یک مسئله مهم و اساسی محسوب می شود. چرا که شرکت های بزرگ بودجه بسیار زیادی برای معرفی محصول جدید صرف می کنند و اگر برنامه جامع و مناسبی نداشته باشند، بودجه آن ها هدر می رود. پس فراموش نکنید که اولین مرحله برای معرفی محصول به بازار هدف داشتن یک برنامه مناسب است. در این برنامه باید هر چیزی که فکرش را می کنید، پوشش داده شود.

از نقاط ضعف و قوت محصول گرفته تا نقش کارکنان شرکت شما در اجرایی کردن آن. در واقع این برنامه تمام کارهایی که قرار است انجام شود را شامل می شود! از مرحله بازار گرفته تا فروش و مدیریت محصول. پس همه چیز باید به صورت شفاف و مشخص نوشته شود تا به راحتی بتوانید آن را اجرا کنید. مهم ترین بخشی که در هر برنامه وجود دارد، وظایف اعضای تیم است. اگر اعضای تیم شما وظایف خود را به درستی انجام ندهند، باعث بروز اشتباه می شوند. اشتباهات هم می توانند برنامه جامعه شما را که موثر است، به یک برنامه غیر موثر تبدیل کند.

  • شناخت کامل مخاطبان هدف

یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی که در معرفی محصول تاثیر زیادی دارد، شناخت کامل مخاطبان است. پیش از آن که بخواهید محصول خود را معرفی کنید، به شناخت مخاطبان می پردازید؛ اما مسئله ای که وجود دارد، هدف آن متفاوت است. در واقع در مرحله قبلی، شما به شناخت مخاطبان می پردازید تا بتوانید یک محصول ارزشمند و کاربردی برای آن ها تولید کنید. در این مرحله باید اولویت ها و خواسته ها کاربر را شناسایی کنید! چرا که اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، تمام توجه مخاطبان را از دست خواهید داد. برای شناخت بهتر مخاطبان می توانید تحقیقات مختلفی انجام دهید! مثلاً در اینستاگرام به راحتی می توانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و در مورد آن ها مطالعه انجام دهید. این مرحله به قدری مهم است که می تواند روی محصول نهایی هم تاثیرگذار باشد.

برای مثال اگر در این مرحله متوجه شوید یکی از ویژگی های محصول بر اساس نیاز یا سلیقه مخاطبان هدف نیست، مجبور هستید آن بخش از محصول را تغییر دهید. جالب است بدانید که بسیاری از افراد فکر می کنند ثابت نگه داشتن محصول و تغییر ندادن آن، راز موفقیت است. در حالی که این موضوع کاملاً رد می شود. راز موفقیت یک محصول پذیرش نیاز محصول به تغییر است تا بتواند موفق واقع شود. با تمرکز بر روی پرسونای مخاطب به راحتی می توانید مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و ببینید که به چه چیزی نیاز دارند.

  • رساندن پیام به مخاطبان به صورت صحیح

یکی از مهم ترین مراحلی که در معرفی محصول باید به آن توجه زیادی داشته باشید، رساندن پیام درست به مخاطبان است. اگر شما نتوانید پیام درستی را به مخاطبان برسانید، نمی توانید بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اولین قدم برای آن که بتوانید پیام درستی را به مخاطبان ارسال کنید، شناخت مخاطبان است. باید ببینید که محصول شما قرار است به کدام دسته از افراد معرفی شود و در چنین شرایطی، بهتر است با چه لحنی پیام شما به مخاطبان ارسال شود. آیا لحن شما با نوع مخاطب و بازار سازگار است یا نه؟ مشتریان به کدام ویژگی محصولات شما علاقه مند هستند و باید روی آن تمرکز کنید؟

ده ها سوال دیگر هم وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید پیام خود را به بهترین شکل ممکن به کاربران بفرستید. فراموش نکنید که پیدا کردن شعار و لحن مناسب بیشترین تاثیر را روی مخاطبان خواهد داشت و باید برای آن اهمیت زیادی قائل شوید. البته که لازم به ذکر است نقاط درد مشتری هم می تواند بسیار موثر باشد. با پیدا کردن نقاط درد و ضعف کاربران و معرفی محصول به عنوان راه کار، می توانید فروش خود را افزایش دهید. همچنین سعی کنید جزئیات فنی محصول را برجسته کنید و آن را به مخاطب نشان دهید تا راحت تر تصمیم بگیرد.

  • بازارگرمی کردن

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث می شود تا در میدان رقابت بسیار سنگین، برخی برندها بتوانند بسیار موفق باشند شناخته شدن آن ها است. پیش از آن که شرکتی مانند شیائومی پا به میدان رقابت گوشی ها بگذارد، اپل و سامسونگ تقریباً تمام بازار موبایل را گرفته بودند. به عنوان یک کاربر حتی کسی فکرش را نمی کرد که شیائومی بتواند یکی از برترین برندهای موبایل شود و میلیاردها نفر از آن استفاده کنند. در حالی که شیائومی توانست با بازارگرمی کردن به موفقیت های بسیار بزرگی دست پیدا کند! اما چگونه؟ او توانست محصولات خوب را در کنار بازاریابی حرفه ای به بهترین شکل ممکن معرفی کند.

برای مثال یکی از کارهایی که شیائومی در کشورهای مختلف انجام داد، این بود که اینفلوئنسرهای بزرگ را پیدا کرد و از آن ها به عنوان سفیر برند خود استفاده کرد. این کار باعث شد تا افراد زیادی با این برند آشنا شوند و نتیجه ای که امروز شیائومی شاهد است را ببیند. هر چقدر شرکت شما شناخته شده تر باشد، جایگاه بهتری در بازار خواهید داشت. پس نباید فراموش کنید که بازارگرمی یا همان بازاریابی قدرتمند می تواند بخش بسیار مهمی در برند شما باشد.

  • معرفی درست و به موقع محصول

مرحله معرفی محصول در واقع مراحل پایانی آن است و این مرحله زمانی شکل می گیرد که شما ماه ها روی یک محصول کار کرده اید. پس از آن که محصول آماده شد، باید آن را معرفی کنید اما مهم ترین مسئله این است که باید معرفی محصول به درستی و بهترین شکل ممکن انجام شود. این مرحله در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود اما حجم کارهای آن با حجم کارهای تولید محصول برابری می کند. اهمیت این مرحله به قدری زیاد است که اگر درست انجام شود، موفقیت محصول شما تضمین خواهد شد. حال اگر به درستی انجام نشود، معرفی محصول با شکست مواجه می شود و این موضوع می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند.

در حال حاضر با کمک ابزارهایی که وجود دارد، معرفی محصول بسیار راحت انجام می شود. بنابراین دیگر نیازی نیست که برای برنامه ریزی معرفی محصول ماه ها زمان بگذارید. ابزارها و تیم های تخصصی زیادی وجود دارند که در این زمینه به شما کمک می کنند. شما می توانید یک رویداد آنلاین برگزار کنید و در آن، به بهترین شکل ممکن محصول خود را معرفی کنید. حتی می توانید در پایان رویداد خود جلسه پرسش و پاسخ بگذارید و سوالاتی که برای کاربران پیش می آید را پاسخ دهید. آن چه اهمیت زیادی دارد، این است که محصول را طوری نشان دهید که می تواند نیاز مخاطبان را رفع کند.

چه روش‌هایی برای معرفی محصول جدید وجود دارد؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در موفقیت معرفی محصول تاثیر زیادی دارد، این است که با کدام روش محصول خود را معرفی کنید. برای معرفی محصول به بازار روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر می خواهید بهترین روش های معرفی محصول به بازار را یاد بگیرید، در این بخش از مقاله همراه ما باشید. در این بخش قصد داریم این روش ها را به صورت مختصر بررسی کنیم تا ببینید که کدام روش مناسب معرفی محصول شما به بازار است:

  • دادن محصول به افراد معروف

اولین روشی که برای معرفی محصول به بازار وجود دارد، استفاده از افراد معروف است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که توسط افراد زیادی شناخته و دنبال می شوند. برخی از آن ها تاثیر زیادی روی مخاطب و تصمیم گیری آن ها دارند. بنابراین اگر محصول خود را توسط چنین افراد به کاربران معرفی کنید، احتمال آن که از محصول شما استفاده کنند زیاد است. البته که شما باید از اینفلوئنسرهای حوزه خودتان استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. معرفی محصول زیبایی توسط یک اینفلوئنسر حوزه تکنولوژی نتیجه خوبی نخواهد داشت. بلکه باید از اینفلوئنسر حوزه زیبایی استفاده کنید تا مخاطبان هدف آن محصول را جذب کنید.

همچنین برخی از افراد معروف هستند که توسط کاربران زیادی دنبال می شوند اما تاثیر زیادی روی آن ها ندارند! باید سعی کنید افرادی را برای این کار انتخاب کنید که محبوبیت زیادی نزد کاربران دارند. این کار باعث می شود تا بهترین نتیجه را بگیرید و معرفی محصول به بازار بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد.

  • ایجاد نیاز به محصول در بازار

یکی دیگر از بهترین روش های معرفی محصول به بازار ایجاد نیاز به محصول در بازار است. در واقع تا زمانی که کاربران احساس نیاز نکنند، محصول شما را خریداری نمی کنند. بنابراین یکی از تکنیک های بسیار عالی که توسط کسب و کارهای بزرگ انجام می شود، ایجاد نیاز است. برای این کار یک مشکل را که توسط محصول شما رفع می شود، در نظر بگیرید. آن را به روش های مختلفی برای کاربران توضیح دهید و سپس محصول خود را به عنوان یک راه کار معرفی کنید. این کار باعث می شود تا تقاضا برای محصول شما زیاد باشد.

گاهی اوقات این موضوع به قدری حرفه ای انجام می شود که حتی کاربرانی که واقعاً به آن نیاز ندارند هم احساس نیاز می کنند! داشتن سناریو مناسب برای این کار بسیار مهم است و باید ببینید که با چه روش هایی می توانید در کاربران احساس نیاز ایجاد کنید.

  • تحریک کردن بازار

گاهی اوقات با وجود آن که کاربران به محصول شما نیاز دارند و می دانند که محصول می تواند مشکل یا نیاز آن ها را رفع کند، باز هم از شما خرید نمی کنند. دلایل مختلفی می تواند برای آن وجود داشته باشد اما واقعیت این است که باز هم امکان ترغیب کردن آن ها به خرید وجود دارد! اما چطور؟ کافی است آن ها را تحریک کنید. یک تحریک کوچک می تواند باعث شود که چنین مشتریان اقدام به خرید کنند. گاهی اوقات دادن یک کد تخفیف محدود می تواند کاربران را تحریک کند. گاهی اوقات هم باید دنبال یک عامل قوی تر برای تحریک کاربران باشید تا از شما خرید کنند.

راه های مختلفی برای این موضوع وجود دارد و باید متناسب با کسب و کارتان ببینید که کدام روش می تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد. شاید برای پیدا کردن بهترین محرک نیاز به آزمایش داشته باشید تا آن را پیدا کنید.

  • پیش فروش محصول

پیش فروش محصول یکی دیگر از روش هایی است با استفاده از آن می توانید محصول را به بازار معرفی کنید! اما چطور ممکن است؟ گاهی اوقات محصول شما چند بار تولید می شود و تنها به تعداد خاصی از مشتریان می رسد. مانند یک دوره آموزشی حضوری! در چنین شرایطی می توانید نظر مشتریان قبلی را در مورد آن محصول در اختیار کاربران زیادی قرار دهید تا آن ها ببینند که محصول شما می تواند واقعاً مفید و موثر واقع شود. سپس برای استفاده از محصول شما ترغیب می شوند و در واقع محصول را پیش از برگزاری کلاس هایتان پیش خرید می کنند.

حال اگر یک تخفیف هم به کاربران بدهید، احتمال آن که از شما خرید کنند بسیار زیاد خواهد بود. با این کار شما دو تکنیک مختلف را با هم ادغام کرده اید و قطعاً بهترین نتیجه را خواهید گرفت. با ادغام روش های مختلف می توانید نتیجه خوبی بگیرید و فروش بسیار خوبی را هم تجربه کنید.

چگونه استراتژی معرفی محصول را طراحی کنیم؟

اگر می خواهید محصولی را معرفی کنید، باید استراتژی مناسبی در اختیار داشته باشید! واقعیت این است که همیشه معرفی محصول با موفقیت روبرو نمی شود و یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شکست آن می شود، این است که استراتژی درستی وجود ندارد. در چنین شرایطی ممکن است محصول شما کیفیت بسیار بالایی داشته باشد اما با توجه به نداشتن استراتژی درستی در بخش معرفی محصول نتوانید آن را به موفقیت برسانید. بدون استراتژی مناسب شانس شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و شکست می خورید. چند مسئله مهم در طراحی استراتژی معرفی محصول عبارتند از:

  • مشخص کردن اهداف

انتظارتان از عرضه محصول چیست و در واقع، چه هدفی دارید؟ آیا فقط می خواهید محصول خود را بفروشید یا تعامل و ارتباط قوی با مشتریان خود ایجاد کنید؟ شاید هم بخواهید نشان دهید که محصول شما نسبت به محصول رقیبان بهتر است و مشتریان باید از آن استفاده کنند. در هر صورت، باید هدف خود را مشخص کنید! البته دلیلی وجود ندارد که تنها یک هدف را دنبال کنید، بلکه می توانید چند هدف را دنبال کنید. تعیین کردن هدف استراتژی مهم ترین بخشی است که با استفاده از آن می توانید بقیه مراحل را هم به خوبی طی کنید.

  • تحقیق در مورد مخاطبان هدف

یکی دیگر از مسائلی که در استراتژی معرفی محصول اهمیت زیادی دارد، تحقیق در مورد مخاطبان هدف است. شما باید در مورد مخاطبان هدف و کسی که قرار است از محصول استفاده کند، تحقیق کنید. برای تدوین استراتژی معرفی محصول باید مخاطبان هدف را به بهترین شکل ممکن تعریف کنید. از نقاط قوت تا نقاط ضعف آن ها را بررسی کنید و ببینید که چرا باید از محصول شما استفاده کنند. مشکلات آن ها را پیدا کنید و ببینید که محصول چه مشکلی از آن ها را رفع می کند! سپس همان موضوع را به آن ها بگویید تا ترغیب به استفاده از محصولات شما شوند.

  • تحقیق در مورد رقیبان کسب و کار

یکی از بخش های استراتژی معرفی محصول، تحقیق در مورد رقیبان است. در واقع شما باید ببینید که محصول رقیبان شما چه ویژگی هایی دارند. شک نکنید که نقاط ضعف مختلفی در محصول آن ها وجود دارد که می توانید در محصول خود رفع کنید. سپس محصول خود را به عنوان محصول برتر در میدان رقابت معرفی کنید تا کاربران ترغیب به خرید آن شوند. این کار با کمک سایت، شبکه های اجتماعی و راه های بازاریابی دیگر به راحتی امکان پذیر است. حتی می توانید بررسی کنید و ببینید که اگر رقیبان شکست خورده اند، علت آن چه چیزی بوده است.

  • تبلیغ و بازاریابی درست

یکی از مهم ترین بخش های استراتژی این است که بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در واقع شما باید یک برنامه جامع بازاریابی داشته باشید تا بتوانید پیام تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن به کاربران برسانید. شما می توانید با ترفندهایی نظیر داستان سرایی این موضوع را جذاب تر انجام دهید و نتیجه بهتری از آن دریافت کنید.

  • انتخاب کانال های تبلیغاتی مناسب

انتخاب کانال های تبلیغاتی درست هم می تواند بخش بسیار مهمی از استراتژی شما باشد. این موضوع که بازاریابی خود را بهتر است از کدام کانال های تبلیغاتی انجام دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلاً این مسئله که بازاریابی ایمیلی می تواند برای شما مفید باشد یا نه، اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین باید روش های دیگر را هم بررسی کنید و ببینید که کانال های تبلیغاتی و بازاریابی مناسب برای شما کدام هستند. البته بودجه شما هم می تواند تاثیر زیادی در انتخاب کانال های مناسب داشته باشد!

  • برگزاری رویداد برای معرفی محصول

یکی از مهم ترین بخش های استراتژی بازاریابی برای معرفی برخی محصولات، برگزار یک رویداد برای معرفی محصول است. این رویداد می تواند به صورت آنلاین باشد که هزینه های جانبی برای شما نداشته باشد. با این کار می توانید آگاهی مخاطبان را در مورد محصول خود بالا ببرید و آن ها را ترغیب به استفاده از محصول کنید. البته باید برنامه ریزی بلند مدت برای این موضوع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نتیجه گیری

اگر کارایی و کیفیت محصول را در نظر نگیرید، فرآیند معرفی محصول یکی از کارهایی است که اگر به درستی انجام نشود نمی تواند نتیجه ای جز شکست برای شما داشته باشد. پس معرفی محصول بخش مهمی از تولید و بازاریابی محصول است که می تواند شما را به موفقیت برساند. مراحل مختلفی برای معرفی محصول وجود دارد که در بخش های مختلفی باید انجام شود. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل معرفی محصول بپردازیم تا بتوانید بهترین نتایج را به دست بیاورید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *