مطمئنا می‌دانید، سایت‌هایی که افزونه‌ها یا قالب‌های نال‌ شده(غیر قانونی یا کرک شده) وردپرس را ارائه می‌کنند، در واقع نسخه‌ای کپی از یک قالب پولی را در اختیار شما قرار می‌دهند که شما نیاز به پرداخت پول برایش نخواهید داشت. جدا از ایرادات اخلاقی و مسائل مربوط به کپی‌رایت، ایرادهای فنی زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم تا شاید شما نیز استفاده از این گونه قالب‌ها را فراموش کنید.

  1. امنیت

سایت‌هایی که عملا کارشان دزدی است و شما این محصول را به عنوان یک کالای دزدی از آن‌ها تهیه کرده‌اید، مسلما قابل اطمینان نیستند. احتمال اینکه قالب شما در کدهایش حاوی بدافزار مختلفی باشد زیاد است. احتمال اینکه بتوانید در میان انبوه کدها این بدافزارها را شناسایی کنید سخت است و در همین حین با نصب قالب یا افزونه مورد نظر، ممکن است هک شوید یا اینکه از اطلاعات یا منابع سرورتان استفاده‌ی مخفیانه انجام پذیرد.

  1. حریم شخصی

کدهای مخفی موجود در این گونه قالب‌ها به راحتی می‌توانند حریم شخصی شما را با خطر روبرو کنند. مخصوصا برای سایت‌هایی که اقدام به فروش اکانت می‌کنند و یا اینکه اطلاعات مهمی از جمله شماره تلفن کاربرانشان را ذخیره کرده‌اند. استفاده از اینگونه قالب‌ها مخصوصا در فروشگاه‌ها یک اشتباه هولناک است که ممکن است فاجعه به بار بیاورد.

  1. مضر برای سئوی سایت

امکان اینکه قالب‌های نال شده (غیر قانونی)به دزدی کاربران شما بپردازند یا اینکه با قرار دادن لینک‌های اسپم به طور کلی سئو سایت شما را نابود سازند بسیار زیاد است. شاید شما متوجه لینک‌های گذرایی در سایتتان نشوید، اما این مهم از چشم تیزبین ربات‌های سایت‌های جستجوگر پنهان نمی‌ماند.

  1. مشکلات حقوقی

فراموش نکنید که اگر سایت شما در هاست‌های خارجی قرار دارد ممکن است در دردسر بزرگی بیفتید و یا اینکه حتی سایت شما به طور کلی از دسترس خارج شود. مخصوصا در مورد قالب‌های معروف که سازندگان آن‌ها به جد پیگیر استفاده درست از محصولشان هستند.

  1. دسترسی نداشتن به نسخه‌های جدید

وقتی از یک ابزار نال شده (غیر قانونی _ کرک شده)استفاده می‌کنید، یعنی تمام دسترسی‌های شما به عنوان یک خریدار واقعی بسته است و شما از بسته‌های به‌روزرسانی  محروم خواهید بود. جدا از امکانات جذاب بسته‌های دوره‌ای برای هر قالب، فراموش نکنید که پچ‌های امنیتی بسیار مهمی عموما برای قالب‌ها عرضه می‌شود که استفاده نکردن از آن‌ها ممکن است امنیت وب سایت شما را دچار مخاطره کند.

  1. نداشتن پشتیبانی و آموزش

بسیاری از قالب‌هایی که خریداری می‌کنید دارای پشتیبانی کامل و البته آموزش درست برای نصب هستند تا در مواقعی که دچار مشکل شدید بتوانید از افرادی که آن را طراحی کرده‌اند استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که از آن محروم می‌مانید این گزینه خواهد بود.

با توجه به دلایلی که ذکر کردیم، شیوه‌های متنوعی که برای خرید از سایت‌های خارجی در حال حاضر وجود دارد و قیمت عموما پایین قالب‌ها که عموما به عنوان محصولی خریداری می‌شود که سال‌های سال نیاز به تغییر ندارد، به نظر استفاده از قالب‌ها یا پلاگین‌های نال شده ریسک بالایی باشد که به انجامش نخواهد ارزید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *