سامسونگ یکی از بهترین و مهم‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی‌ در بازار به حساب می‌آید. با این حال یکی از معضلاتی که کاربران با گوشی‌های سامسونگ دارند، تبلیغاتی است که در سال‌های اخیر به بعضی از برنامه‌های پیش فرض این برند اضافه شده است.

در نوشته‌ی امروز به شما یاد خواهیم داد تا چطور از دست این تبلیغات‌ها خلاص شوید.

خاموش کردن سرویس شخصی سازی تبلیغات در گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ چند سالی هست که به مرور تبلیغات را در برنامه‌های خود گنجانده است. اما این کار از فروش Galaxy S21 اوج گرفت و به نظر می‌رسد اوضاع رفته رفته بدتر نیز می‌شود. حتی بعضا وقتی که در حال گرفتن اسکرین شات هستید نیز بنرهای تبلیغاتی را روی عکس‌ها خواهید دید. این تبلیغات‌ در برنامه‌هایی مثل هواشناسی سامسونگ و سامسونگ پِی و Bixby دیده می‌شوند.

در حال حاضر تمامی برنامه‌های اصلی سامسونگ دارای تبلیغات هستند و متاسفانه نمی‌توان، 100 درصد آن‌ها را متوقف کرد. با این حال روشی وجود دارد که حداقل از نمایش آن‌ها جلوگیری به عمل آورد.

ابتدای امر شما باید از بخش شخصی سازی تبلیغات سامسونگ خارج شوید. احتمالا زمانی که گوشی خود را راه اندازی می‌کردید، همان اول کار با این گزینه موافقت کرده‌اید. برای خارج شدن از این توافق ، به Settings رفته و به پایین اسکرول کنید تا به Privacy بروید و روی آن بزنید.

حالا Customization Service را انتخاب نمایید و سوییچ مربوط به Customized ads and direct marketing را خاموش کنید.

وقتی این گزینه را خاموش می‌کنید، سامسونگ دیگر قادر به دریافت اطلاعات موقعیت جغرافیایی یا جستجوهای شما برای شخصی سازی تبلیغاتی که برایتان به نمایش می‌گذارد، نیست. تا به این جای کار، تا حد زیادی، از نمایش تبلیغات نمایش داده شده روی گوشی، کاسته می‌شود. در بعضی از گوشی‌های غیر سامسونگی که برنامه‌های سامسونگ روی آن نصب هستند، مسیر این تنظیمات ممکن است متفاوت باشد.

خاموش کردن مارکتینگ در برنامه‌های سامسونگ

در ادامه شما می‌توانید، بخش مارکتینگ را در برنامه‌های مختلف غیر فعال کنید. برای این کار باید به صورت جداگانه به سراغ تنظیمات هر برنامه بروید. پروسه کار برای برنامه‌های مختلف به یک شکل است، پس در نمونه زیر ما تنها به غیر فعال کردن یکی از برنامه‌ها می‌پردازیم.

یکی از برنامه‌های سامسونگ مثل گوگل پِی را باز کنید. روی آیکون تنظیمات در بالای صفحه بزنید و سپس به Settings بروید. حالا سوییچ مربوط به Marketing information را خاموش کنید.

بعد از این کار، سامسونگ دیگر از طریق این برنامه، نوتیفکیشن‌های مارکتینگ یا تبلیغات برایتان ارسال نخواهد کرد. البته جسته و گریخته ممکن است بنرهایی برایتان به نمایش در بیاید، اما از حجم تبلیغات بسیار کاسته می‌شود. همچنین، رفتن به یک یک برنامه‌ها و انجام این کار کمی وقت گیر است، اما ارزش دارد که تبیلغات مزاحم را برای همیشه مشاهده نکنید.

غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی

در کنار تبلیغات مربوط به برنامه‌های سامسونگ، نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی نیز بسیار روی اعصاب هستند. البته این نوتیفیکیشن‌ها، عموما برای معرفی محصولات جدید خود سامسونگ به کار می‌روند و همیشگی نیستند اما با این حال، می‌توان آن‌ها را نیز خاموش کرد. برای این کار به Settings رفته و این بار روی Notifications بزنید. در این بخش به More بروید و سپس Most recent را در بالای صفحه انتخاب نمایید.

حالا All را انتخاب کنید و به سمت پایین اسکرول کنید تا به  Galaxy Store رسیده و روی آن بزنید. در این جا نیز گزینه‌ی Promotions را پیدا خواهید کرد که باید سوییچ آن را خاموش کنید.

در ادامه به app list برگردید و روی Samsung Pay بزنید. به پایین اسکرول کنید، Show notifications را انتخاب کرده و سوییچ مربوط به Promotions را در این‌جا را هم خاموش کنید.

حالا دوباره به app list برگشته و این بار روی Samsung Push Service بزنید. در این جا باید سوییچ Show notifications را خاموش کنید تا دیگر هیچ نوتیفیکیشنی از طرف سامسونگ دریافت نکنید.

اگر چه برای عدم نمایش تبلیغات در برنامه‌های مختلف رایگان، شما نیاز به نصب اپلیکیشن‌هایی مخصوص دارید، اما این اپلیکیشن‌ها عموما برای برنامه‌های خود سامسونگ مفید نیستند. البته نیازی هم به این کار نیست و با وقت گذاشتن و انجام مراحلی که در این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم، خیلی راحت می‌توانید، بخش اصلی نمایش تبلیغات در گوشی‌های سامسونگی را غیر فعال نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *