دیجیتال مارکتینگ بخش جدانشدنی از هر کسب و کار آنلاین است! چرا که اگر بخواهید محصول یا خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه کنید، باید حتماً بازاریابی آنلاین را بشناسید. اما بازاریابی آنلاین مانند هر چیز دیگری همیشه در حال به روز شدن است و اگر با ترندهای روز آشنا باشید، فروش بسیار خوبی را تجربه می کنید. در کسب و کار آنلاین همه چیز فروش نیست، جذب مشتری و برندسازی هم بخش های بسیار مهمی هستند. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کارتان را رونق ببخشید و آن را توسعه دهید. در این مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ که می توانید دانش خود را به روز کنید، بپردازیم.

وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ کدام هستند؟

دیجیتال مارکتینگ علمی نسبتاً جدید و به روز است و همین مسئله باعث می شود تا روز به روز اطلاعات آن جدیدتر شود. اگر کسب و کاری دارید و می خواهید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، باید مفاهیم پایه آن را یاد بگیرید. پس از آن، باید ترندهای روز را بشناسید تا بتوانید موفق شوید. در دیجیتال مارکتینگ مسائلی که چند سال از آن گذشته باشد دیگر جواب نمی دهد و باید همیشه به روز باشید. برای آن که بتوانید مسائل جدید دیجیتال مارکتینگ را بشناسید، راه های مختلفی وجود دارد اما پیشنهاد ما خواندن محتوای جدید وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ است!

در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی فعال ترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ که می توانید دانش خود را با کمک آن ها به روز کنید، بپردازیم:

  • Ahrefs

اولین منبعی که برای بروز رسانی دیتای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، سایت Ahrefs است. در وبلاگ این سایت نه تنها می توانید اطلاعات و مفاهیم اولیه را به دست بیاورید، بلکه می توانید دیتای جدید و به روز را هم دریافت کنید. در این وبلاگ بیشتر در مورد سئو صحبت می شود و اگر تغییری در این حوزه وجود داشته باشد، به شما اطلاع رسانی می شود. همچنین در حوزه های دیگر هم ترندهای روز در اختیار شما قرار می گیرد. مهم ترین چیزی که در این سایت وجود دارد، این است که اطلاعات کاملاً قابل اطمینان هستند و به دست کارشناس های خبره تولید محتوا و متخصصان حوزه مربوطه نوشته می شود.

در این وبلاگ شما می توانید از طریق دسته بندی ها به اطلاعاتی که نیاز دارید دست پیدا کنید! مثلاً اگر می خواهید در زمینه کلمات کلیدی تحقیق کنید، کافی است به دسته بندی این بخش بروید یا این که این کلمه را در بخش جستجوی سایت سرچ کنید.

  • Moz

احتمالاً نام سایت Moz را از متخصصان سئو زیاد شنیده باشید! چرا که این سایت یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین منابعی است که در زمینه سئو اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد هر تغییری که در الگوریتم های سئو ایجاد می شود، در این سایت به صورت کامل بررسی می شود؛ نه تنها به صورت تئوری، بلکه کارشناسان این سایت به صورت تجربی هم تاثیرات را بررسی می کنند و نتایج آن را در اختیار شما قرار می دهند. البته این سایت تنها در زمینه سئو فعالیت نمی کند، بلکه در بخش وبلاگ می توانید اطلاعات بسیار خوبی در زمینه های دیگر دیجیتال مارکتینگ هم به دست بیاورید. بنابراین اگر به اطلاعات به روز در تمام حوزه های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، به این وبلاگ سر بزنید.

این وبلاگ برای کسانی که دانش مبتدی یا حرفه دارند و می خواهند آن را توسعه دهند یا به روز کنند، مناسب است. ابزارهای این سایت هم در زمینه سئو به شما کمک زیادی می کند که البته برای برخی ابزارهای آن باید از پلن های تجاری استفاده کنید.

  • HubSpot

اگر از جمله افرادی هستید که در زمینه خاصی از دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی، فروش و خدمات مشتری کار می کنید، هاب اسپات یکی از بهترین منابع است. در وبلاگ هاب اسپات شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی پیدا کنید و چیزهایی که می دانید را به روز رسانی کنید! در این وبلاگ همیشه کتاب های الکترونیکی و راهنماهای مختلفی منتشر می شود و شما می توانید از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. محتوای این وبلاگ همیشه به روز است و هیچ اطلاعاتی بر اساس ترندهای قدیمی در آن پیدا نمی شود؛ مگر آن که مفاهیم اصلی باشد که احتمالاً هیچ وقت تغییر نمی کند.

شما می توانید از آخرین رویدادهای دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ مطلع شوید و استفاده کنید! حتی گاهی اوقات در مورد استراتژی هایی که باید بر اساس ترندهای دیجیتال مارکتینگ بچینید صحبت می کند که کاملاً عملی است و تاثیر خوبی در رشد کسب و کارتان خواهد داشت.

  • GrowthRocks

یکی از وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ که به رشد سریع کسب و کارهای نوپا کمک می کند، این سایت است. GrowthRocks در سال 2014 تاسیس شده است و از طریق هک رشد به توسعه کسب و کارهای جدید و نوپا کمک زیادی می کند. بنابراین اگر شما کسب و کار نوپایی دارید، می توانید از هک رشدی که توسط این سایت ارائه می شود حداکثر استفاده را ببرید. البته در بخش وبلاگ آن هم اطلاعات بسیار خوب و ارزشمندی ارائه می شود که شما می توانید از آن برای به روز رسانی اطلاعات خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

مقالات زیادی در این سایت وجود دارد که برای شما دسته بندی شده اند! شما می توانید بر اساس دسته مورد نظر اطلاعات بسیار خوبی کسب کنید و از آن برای به روز رسانی اطلاعات خود و همچنین رشد کسب و کارتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  • CopyHackers

اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید، حتماً می دانید که بخش جدانشدنی از آن کپی رایتینگ است. در واقع کپی رایتینگ یکی از مهم ترین مسائلی است که حتماً باید برای رسیدن به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید به بهترین شکل ممکن جلو برود. یکی از وبلاگ هایی از سال 2004 فعالیت دارد و بیشتر کپی رایترها را جذب کرده است، وبلاگ CopyHackers است. این وبلاگ در زمینه های کپی رایتینگ، رشد و فریلنسری محتوای جذاب و به روز منتشر می کند! بنابراین بخشی از بازاریابی آنلاین را پوشش می دهد و شما می توانید علم دیجیتال مارکتینگ خود را با کمک آن به روز نگه دارید.

محتوای این وبلاگ معمولاً در دسته های تکنیک، نکات و راهنمایی ها خلاصه می شود که می تواند بسیار مفید و موثر باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر در حوزه کپی رایتینگ فعالیت دارید و می خواهید علم خود را به روز نگه دارید، حتماً از اطلاعات این وبلاگ برای به روز رسانی دانش خود استفاده کنید.

  • Convince & Convert

اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید، حتماً می دانید که تجربه مشتری و بازاریابی محتوایی دو بخش بسیار مهمی است که ارتباط تنگاتنگی هم با هم دارد. وبلاگ C&C بلاگی است که این دو موضوع را پوشش می دهد و شما می توانید از اطلاعات آن برای به روز رسانی دانش دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید. این وبلاگ بازاریابی درونگرا را هم که ارتباط وابسته ای به بازاریابی محتوا دارد پوشش می دهد و شما می توانید برای به روز رسانی دانش خود از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مقالات این سایت کاملاً ساده و روان هستند و اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، به راحتی می توانید مفاهیم آن را به خوبی درک کنید.

در این وبلاگ علاوه بر موضوعاتی که بیان کردیم، موضوعات دیگری نظیر شبکه های اجتماعی هم بررسی شده است! بنابراین اطلاعات کامل و خوبی از دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ وجود دارد که می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

  • Neil Patel Digital

اگر کمی برای بهترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ که کاملاً هم به روز باشند جستجو کرده باشید، قطعاً با Neil Patel Digital برخورد کرده اید. در واقع این وبلاگ یکی از جذاب ترین، بهترین، کامل ترین و به روز ترین وبلاگ هایی است که می توانی در زمینه دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. مقالات آن کاملاً کاربردی هستند و هر چیزی که به شما ارائه شده است، به همراه مثال های کاربردی خواهد بود. این وبلاگ را دیجیتال مارکترها به عنوان معدنی از اطلاعات ارزشمند و مفید می دانند؛ تا جایی که بسیاری از دیجیتال مارکترهای دنیا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتیگن از آن استفاده می کنند.

در این وبلاگ شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی در زمینه نکات و راهنمایی هایی در حوزه های ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و سئو به شما ارائه می دهد. پس حتماً از این وبلاگ بازدید کنید و برای خواندن مقالات آن زمان مناسب صرف کنید.

  • Search Engine Journal

نام این وبلاگ کمی گول زننده است و ممکن است فکر کنید که تنها در زمینه سئو فعالیت می کند! اما تنها بخشی از فعالیت های این وبلاگ به سئو بر می گردد و شما می توانید مقالات در سایر زمینه های دیجیتال مارکتینگ هم در این وبلاگ پیدا کنید. مقالات کاربردی در زمینه های بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی در این وبلاگ وجود دارد و به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات به روزی در این زمینه کسب کنید. به خصوص که این وبلاگ در زمینه اطلاعات به روز در مورد الگوریتم های گوگل فعالیت گسترده ای دارد و می توانید تغییراتی الگوریتم های گوگل را بررسی کنید.

آمار و ارقام بازدیدکنندگان این وبلاگ را می دانید؟ این وبلاگ در ماه 900 هزار بازدیدکننده دارد که رقم بسیار عجیبی برای یک وبلاگ اختصاصی محسوب می شود! اگر می خواهید هوشمندانه کار کنید، باید اطلاعات به روز دریافت کنید و این وبلاگ گزینه بسیار مناسبی در این زمینه است.

  • Orbit Media

شاید نام این برند را شنیده باشید! واقعیت این است که این برند در زمینه طراحی و توسعه وب فعالیت دارد. البته بخشی از آن هم به وبلاگ بسیار عالی و جذابی اختصاص پیدا کرده است که در آن حول موضوعات مختلفی محتوا تولید می شود. یکی از مهم ترین موضوعات آن، دیجیتال مارکتینگ است. نکاتی که در حول حوزه دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ منتشر می شوند، واقعاً فوق العاده و درجه یک هستند. به خصوص که نکاتی به شما ارائه می شود که با استفاده از آن می توانید نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید! چطور؟ با بهینه سازی سایت.

در واقع نکات این سایت به بررسی مسائلی می پردازد که تاثیر سایت شما در دیجیتال مارکتینگ مرتبط می شود. شما می توانید نکات بسیار خوبی را در این وبلاگ بخوانید، آن را روی سایت خود اجرا کنید و در نهایت بهترین نتایج را بگیرید.

  • Content Marketing Institute

یکی از بهترین وبلاگ هایی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند و به صورت اختصاصی در حوزه بازاریابی محتوایی فعالیت دارد، این وبلاگ است. در این وبلاگ شما می توانید اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی را در زمینه بازاریابی محتوا به دست بیاورید و بهترین نتیجه را بگیرید. از استراتژی محتوا گرفته تا نکاتی که در تولید محتوا مهم  و ضروری هستند. با توجه به این که این وبلاگ به صورت اختصاصی به بازاریابی محتوایی اختصاص پیدا کرده است، می توانید موضوعات گسترده ای در این زمینه ببینید و مقالات بسیار جذابی را بخوانید.

مهم ترین مسئله در مورد این وبلاگ این است که همه مقالات به صورت داستان سرایی در اختیار شما قرار گرفته اند و شما می توانید به صورت روان و جذاب اطلاعات خوبی به دست بیاورید. همچنین رویدادهای مربوط به بازاریابی محتوا که توسط اساتید مختلف ارائه شده را هم می توانید در این وبلاگ پیدا کنید که بسیار مفید و ارزشمند است.

  • Buffer

بافر یکی از پلتفرم هایی است که در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی فعالیت می کند! در واقع این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید شبکه های اجتماعی خود را به شکلی بهینه و با صرف کمترین زمان مدیریت کنید. علاوه بر آن، بخش وبلاگ بافر هم به شما اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی ارائه می دهد و شما می توانید از آن برای بهبود وضعیت شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. اطلاعات وبلاگ به صورت رایگان ارائه می شوند اما ارزش بسیار زیادی دارند! محتوای این وبلاگ همیشه در حال به روز رسانی است؛ بنابراین اگر به محتوای به روز و کاربردی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز دارید این وبلاگ کمک زیادی به شما می کند.

برندهای زیادی برای کسب اطلاعات به روز و جدید از این وبلاگ استفاده می کنند تا بتوانند صفحه خود را رشد دهند! شکی نیست که این وبلاگ یکی از برترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود که البته مخاطبان بسیار زیادی هم از اطلاعات آن استفاده می کنند.

  • Backlinko

وبلاگ بک لینکو مربوط به متخصصان سئو است و متخصصان سئو اطلاعات بسیار خوبی از آن استفاده می کنند. این وبلاگ بر تمرکز بر سئو به سئوکاران کمک می کند تا بتوانند با کمک روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ و همچنین توجه به رویکردهای سئویی بتوانند کسب و کارشان را رشد دهند. این وبلاگ همیشه در حال بروزرسانی است و همیشه می توانید نکات جدیدی را در زمینه سئو در آن پیدا کنید. البته فراموش نکنید که این وبلاگ می تواند اطلاعات ارزشمندی هم به بازاریاب های حوزه های دیگر دیجیتال مارکتینگ ارائه کند! اما در حالت کلی این وبلاگ را باید وبلاگی برای ارائه تکنیک های سئویی دانست که مارکترهای زیادی از آن استفاده می کنند.

اگر هم سئو کار هستید که باید حتماً این وبلاگ را دنبال کنید و تکنیک های جذابی را که می تواند به شما کمک کند تا باعث رشد کسب و کار شوید را بخوانید.

  • CognitiveSEO

یکی از وبلاگ های بسیار فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ که بازدید بسیار زیادی دارد، وبلاگ CognitiveSEO است. با استفاده از این وبلاگ شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ به دست بیاورید! با وجود آن که نام این وبلاگ سئو است، اما اطلاعات آن در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ هستند. تکنیک هایی که در این وبلاگ می توانید پیدا کنید، بسیار جذاب و فوق العاده است. به طوری که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک بسیار زیادی کند. همیشه نام این وبلاگ در لیست بهترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و شما می توانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

یکی دیگر از کارهایی که این وبلاگ کرده است، این است که مفاهیم مختلف دیجیتال مارکتینگ را از پایه ارائه کرده است. بنابراین شما می توانید این وبلاگ را حتی اگر در ابتدای مسیر هستید، استفاده کنید و مفاهیم را به بهترین شکل ممکن و با زبانی ساده فرا بگیرید.

  • Social Media Today

یکی از قدیمی ترین وبلاگ هایی که در زمینه ارائه محتوای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، این وبلاگ است. در این وبلاگ به بررسی جدیدترین موضوعات دیجیتال مارکتینگ پرداخته شده است و شما می توانید موضوع بازاریابی شبکه های اجتماعی را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. هر تغییراتی که در آن وجود داشته باشد، در این وبلاگ بررسی می شود و شما می توانید از آن برای توسعه شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. در واقع تمام ترندهای شبکه های اجتماعی در این وبلاگ بررسی می شود و شما می توانید بهترین مشاوره را از طریق محتوای این وبلاگ دریافت کنید.

همچنین انجمنی در این سایت وجود دارد که با استفاده از آن می توانید با دیجیتال مارکترهای سراسر دنیا در ارتباط باشید! در این صورت اگر مشکل یا سوالی برای شما به وجود آمده باشد، می توانید مطرح کنید و پاسخ خود را از افراد متخصص و با تجربه دریافت کنید.

  • SEMrush

فکر می کنید که این ابزار تنها برای بازاریابی موتورهای جستجو است؟ اشتباه می کنید! این وبلاگ نه تنها بازاریابی موتورهای جستجو، بلکه سایر روش های بازاریابی را هم مورد بررسی قرار می دهد. در این وبلاگ به هر چیزی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، پرداخته شده است و می توانید اطلاعات بسیار جذاب و مفیدی در آن پیدا کنید. از بازاریابی دیجیتال گرفته تا سئو و کپی رایتینگ! همه این موضوعات در این وبلاگ بررسی شده است و تنوع موضوعات آن به قدری بالا است که فرقی نمی کند که به کدام حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید و فعالیت می کنید. در هر صورت می توانید اطلاعات مفید و ارزشمندی در آن پیدا کنید که برای شما کاربردی و مفید است.

این وبلاگ از جمله وبلاگ هایی است که پیشنهاد می کنیم به صورت هفتگی به آن سر بزنید و محتوای آن را بخوانید. حتی اگر وقت بیشتری دارید، از محتوای قدیمی آن استفاده کنید تا دیدگاه بهتری نسبت به حوزه فعالیت خود پیدا کنید.

  • BuzzSumo

نظرتان در مورد مقالات داده محور چیست؟ مقالات بسیار زیادی دیده ایم که اکثر آن ها تئوری هستند و می دانیم که محتوای تئوری ارزش بسیار کمتری نسبت به محتوای داده محور دارد. این در حالی است که وبلاگ BuzzSumo مقالات داده محور و ارزشمندی ارائه می کند و شما می توانید بر اساس داده های واقعی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تعیین کنید. یکی از بخش های بسیار مهمی که به رشد کسب و کارها کمک زیادی می کند، تولید محتوای ویروسی است. اگر یک محتوای ویروسی تولید کنید، با کمترین هزینه از هر روش دیگری بازدهی بهتری می گیرید. این وبلاگ روی این موضوع تمرکز ویژه ای کرده است و ایده های بسیار ناب و خوبی در این زمینه ارائه می کند.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که باعث شده تا این وبلاگ ارزش زیادی داشته باشد، این است که مقالات آن همگی به دست متخصصان حوزه مورد نظر نوشته می شوند و شما می توانید اطلاعات تخصصی را با کمترین خطا و ایراد دریافت کنید.

  • BigCommerce

بخش مهمی از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ مربوط به تجارت الکترونیک است! اگر می خواهید تجارت الکترونیک قدرتمندی داشته باشید، نه تنها باید فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید بلکه باید تجارت آنلاین را هم بلد باشید. تجارت آنلاین همان چیزی است که در کنار دیجیتال مارکتینگ باعث می شود تا فروش شما انفجاری شود و بهترین نتیجه را بگیرید. BigCommerce یکی از بهترین وبلاگ هایی است که در آن نه تنها دیجیتال مارکتینگ بررسی می شود، بلکه مسائل مربوط به تجارت الکترونیک هم مورد بررسی قرار می گیرد. پس فراموش نکنید که از این وبلاگ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و همیشه محتوای به روز آن را بخوانید.

این منبع کاملاً رایگان است! با وجود آن که محتوای بسیار مفید و ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهد، اما رایگان است و می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به صورت دائمی به محتوای مفید آن دسترسی داشته باشید. 

  • SaaS Marketer

اگر به دنبال وبلاگی هستید که به شما هک رشدهای جذاب و کاربردی ارائه کند، این وبلاگ به درد شما می خورد! در این وبلاگ که عمده تمرکز آن روی SaaS است، محتوای بسیار غنی و جذابی در اختیارتان قرار گرفته است و می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین یکی از بخش های جذابی که در وبلاگ آن وجود دارد، بخش پادکست است. البته شاید شنیدن پادکست برای کاربران ایران کار ساده ای نباشد اما اگر با شنیدن پادکست های انگلیسی زبان مشکلی ندارد، می تواند بسیار جذاب باشد. فکر کنید در حال رانندگی در پشت ترافیک هستید و گوشتان را به شنیدن پادکست های جذاب این وبلاگ می سپارید! پادکست هایی که بسیار حرفه ای و غنی هستند و کمک زیادی به شما می کنند.

این وبلاگ هفته ای یک بار محتوای مطالعاتی ارزشمندی در اختیار کاربران قرار می دهد! بنابراین پیشنهاد می کنیم حداقل هفته ای یک بار برای دریافت محتوای جدید به آن مراجعه کنید و از اطلاعات ارزشمندی که در اختیار شما قرار می گیرد، استفاده کنید.

  • Search Engine Lead

یکی دیگر از منابع بسیار جذاب و ارزشمندی که اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد، وبلاگ Search Engine Land است. با استفاده از این وبلاگ شما می توانید اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد بازاریابی موتورهای جستجو، سئو و همچنین الگوریتم های گوگل به دست بیاورید. البته نه تنها الگوریتم های گوگل، بلکه الگوریتم های تمام موتورهای جستجو. این وبلاگ در مورد موضوعات بسیار متنوعی محتوا تولید می کند و تمام بخش های دیجیتال مارکتینگ را تحت پوشش قرار می دهد. پس اگر به دنبال وبلاگی هستید که اطلاعات دیجیتال مارکتینگ خود را به روز رسانی کنید، می توانید از این وبلاگ استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. 

 

البته تمرکز ویژه این وبلاگ روی سئو و شبکه های اجتماعی است اما در کنار آن، موضوعات دیگر را هم مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین اگر به دنبال اطلاعات جامع و به روز در زمینه سئو و شبکه های اجتماعی هستید از این وبلاگ کمک بگیرید تا نتایج خوبی برای کسب و کارتان کسب کنید.

  • Social Media Examiner

همه ما به یک چراغ راهنما نیاز داریم تا مسیر را اشتباه نرویم! تمام وبلاگ های قبلی که معرفی کردیم مفاهیم بسیار ارزشمندی در اختیار ما قرار می دهد اما واقعیت این است که هیچ کدام از آن ها نقش یک راهنمای جامع را ندارند. این در حالی است که وبلاگ Social Media Examiner با این هدف به وجود آمده است که راهنمای شما باشد و بتوانید مسیر درست را پیدا کنید. مهم ترین ویژگی این وبلاگ دقیقاً همین راهنما بودن است اما یک ویژگی های بسیار مهم دیگر هم دارد! آن هم این که این وبلاگ در انتشار اخبار مربوط به شبکه های اجتماعی هیچ گاه تاخیر ندارد و می توانید جدیدترین اخباری که وجود دارد را در این وبلاگ بخوانید.

این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید از برندهای دیگر زودتر اقدام کنید و نتایج بهتری بگیرید! بنابراین سعی کنید به صورت مرتب از این وبلاگ بازدید کنید تا به رشد کسب و کارتان کمک کنید.

  • Unbounce

یکی از وبلاگ هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، وبلاگ Unbounce است. جالب است بدانید که این وبلاگ در ابتدای تاسیسش مطالبی در مورد بهینه سازی صفحات فرود منتشر می کرد اما پس از آن گسترش پیدا کرد. در حال حاضر می توانید موضوعات متنوعی در مورد دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ ببینید و از آن استفاده کنید. از مهم ترین موضوعاتی که در این وبلاگ پوشش داده می شود، می توان به بهینه سازی صفحات سایت برای موبایل، تبلیغات PPC و بازاریابی آنلاین اشاره کرد.

اطلاعاتی که در حوزه این موضوعات منتشر می شود، بسیار ارزشمند و جدید هستند. بنابراین به شما کمک می کند تا بهترین نتایج را بگیرید و به رشد کسب و کارتان کمک کنید. محتوای منتشر شده در این وبلاگ دائمی است و همیشه در آن محتوای جدید به چشم می خورد. پس فراموش نکنید که برای بازدید از این وبلاگ برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید بهترین نتایج را بگیرید.

  • MarketingProfs

آخرین وبلاگی که می توان به عنوان یکی از بهترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ به آن اشاره کرد، وبلاگ MarketingProfs است. این وبلاگ قدمت بسیار زیادی دارد و از سال 2000 است که فعالیت خود را شروع کرده است. در آن هزاران محتوای ارزشمند و جذاب وجود دارد که بسیاری از آن ها جدید هستند! تعداد محتوای آن به قدری زیاد است که تقریباً هیچ وبلاگی به اندازه آن محتوا ندارد. در این وبلاگ مفاهیم مختلفی در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد که برای شما کاربردی است. شما می توانید موضوعاتی نظیر تبلیغات، مدیریت شغلی، معرفی ابزارها و حتی روابط عمومی را در این وبلاگ بخوانید و از آن استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که برای استفاده از محتوای این وبلاگ باید حتماً در آن عضو شوید و سپس اقدام به خواندن محتوای آن کنید. دریایی از اطلاعات در این وبلاگ وجود دارد که می تواند موثر و مفید باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *