لپتاپ Acer Swift 5 گامی بزرگ نسبت به مدل قبلی این سری محسوب می‌شود. این دستگاه از جمله اولین محصولاتی است که از پردازنده‌‌های جدید اینتل معروف به Tiger Lake استفاده می‌کند و با قیمت نسبتا پایین، طراحی سبک و راحت برای جا به جایی بهتر و سخت‌افزار خوب، لپتاپی عالی نسبت به قیمتش محسوب می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مدل جدید از لپتاپ‌های ایسر را در نوشته‌ی امروز به شما معرفی نماییم.

مهم‌ترین ویژگی‌های Acer Swift 5

  • پردازنده نسل 11 اینتل
  • رم تا 16 گیگابایت
  • وزن: 998 گرم
  • نمایشگر لمسی 14 اینچ فول HD
  • امکان انتخاب کارت گرافیک Nvidia MX350
  • حافظه تا یک ترابایت SSD

قیمت و زمان عرضه Acer Swift 5

این محصول اکتبر امسال در بازار اروپا عرضه می‌شود و قیمت آن در اروپا احتمالا 1099 یورو خواهد بود. برای دیگر نقاط دنیا هنوز زمان عرضه و قیمت گفته نشده، اما احتمالا تفاوت چندانی با اروپا نخواهد داشت. این قیمت، Acer Swift 5 را به یکی از ارزان‌ترین اولترابوک‌های بازار تبدیل می‌کند که چنین سخت‌افزاری دارد.

نگاهی اجمالی به Acer Swift 5

همین اول کار باید گفت که Acer Swift 5 دستگاه ویژه و خاصی نیست، اما اولترابوکی عالی است که قیمتی بسیار پایین نسبت به رقبای خود دارد. در مورد سری محصولات Acer Swift همیشه وزن خیلی مهم بوده و این محصول نیز با کم‌تر از یک کیلو وزن و طراحی نسبتا خوبی که دارد، لپتاپی عالی برای حمل و نقل به حساب می‌آید. از نظر ابعاد نیز با این که Acer Swift 5 از نمایشگر 14 اینچ بهره می‌برد، امادر مجموع کوچک و جمع و جور است و به راحتی در هر کیفی جا می‌شود.

این لپتاپ زیبا در رنگ‌های مختلفی عرضه شده که هر کدام زیبایی خاصی به آن داده است. مخصوصا Mist Green که در تصاویر پست امروز ما می‌بینید و از همین حالا خواهان زیادی پیدا کرده است.

اما وقتی به سراغ سخت‌افزار Acer Swift 5 نسخه 2020 می‌رویم، مهم‌ترین چیز در مورد آن پردازنده نسل 11 یا همان Tiger Lake است که در این محصول به کار رفته است. هیچ کدام از لپتاپ‌هایی که قرار است با این سری پردازنده عرضه شود، به هیچ وجه ارزان و در حد قیمت Swift 5 نیستند. بد نیست این را هم در نظر بگیرید که اینتل روی محصولات جدید خود و همچنین معماری گرافیکی Xe که به تازگی معرفی کرده، مانور بالایی می‌دهد و کسانی که قصد بازی با لپتاپ‌ جدید خود را دارند، به احتمال فراوان با پردازنده‌های جدید اینتل، در محصولاتی این چنینی نیز تجربه‌ی خوبی خواهند داشت. شاید نتوان بازی‌های بزرگ را با بالاترین کیفیت روی این دستگاه انجام داد، اما با این حال بازی کردن آن‌ها حتی با کمی پایین آوردن گرافیک روی یک اولترابوک لذت بخش خواهد بود.

همچنین شما می‌توانید درخواست کارت گرافیک Nvidia GeForce MX350 را نیز روی این محصول داشته باشید که البته قیمت کلی آن را بالا برده اما عملکرد گرافیکی‌اش را نیز تا حد زیادی تغییر می‌دهد. امکان انتخاب تا 16 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت هارد SSD نیز، دست شما را برای محصولی که می‌خواهید باز می‌گذارد. طبق گفته‌ی سازندگان این دستگاه، Swift 5 می‌تواند یک روز کامل باتری خود را حفظ کند.

از نظر تنوع درگاه‌ها، Swift 5 دارای یک پورت USB Type-C، USB A و Thunderbolt است. با توجه به طراحی بسیار باریک و همچنین فضای کم محصولات این چنینی، تنوع درگاه‌ها را نباید در آن‌ها انتظار داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این لپتاپ، کیبورد بسیار خوب آن است که با توجه به فاصله مطلوب بین کلیدها، تجربه‌ای عالی از تایپ کردن را برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین تاچ پد بزرگ و یک سنسور اثر انگشت با حساسیت بالا نیز در آن تعبیه شده که همه چیز را عالی جلوه می‌دهد.

صفحه نمایش لمسی 14 این Acer Swift 5 بسیار خوب است و عملکردی مناسب دارد، اما انتظار یک صفحه نمایش خارق‌العاده را از آن نباید داشت. لمسی بودن آن اما می‌تواند از بسیاری جهات کار را برای شما راحت کند. همچنین این صفحه نمایش با استفاده از Gorilla Glass محافظت می‌شود که این اولین بار است که از چنین محافظی برای محصولات این سری استفاده می‌گردد.

آیا باید Acer Swift 5 را خریداری کنید؟

Acer Swift 5 محصولی متفاوت و خاص است و کاربردی متفاوت از لپتاپ‌های قوی دارد. یک اولترابوک بسیار خوب با سخت افزاری مطلوب که قیمت پایین‌تری نسبت به رقبایش دارد. اما این که آیا باید این محصول را بخرید یا نه، باید به نیازهای خود فکر کنید، اما در این قیمت، بعید است اولترابوکی بهتر از این پیدا نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *