وقتی یکی از رمز ‌ارزهای بازار به صورت ویژه‌ای دچار رشد قیمت می‌شود، خیلی‌ها دوست دارند درباره آن رمز ارز بیشتر بدانند تا بتوانند سرمایه گذاری مناسب و پرسودی داشته باشند. به تازگی رمز ارز The Graph که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده، چنین وضعیتی را تجربه می‌کند. حالا سوال این جاست که این رمز چطور کار می‌کند و چه شده که این روزها همه به دنبالش هستند؟

The Graph چیست؟

The Graph نام رمز ارزی است که بر پایه یک نرم‌افزار کد باز و در ساختار بلاکچین اتریوم ساخته شده است. هدف آن نیز جمع‌آوری، پردازش و ذخیره اطلاعات برای پلت‌فرم‌هایی برپایه بلاکچین عنوان شده است. The Graph دارای پروتکل ایندکس منحصر به خود است و از یک شبکه اعتبار سنجی مثل اتریوم استفاده می‌کند. در نهایت باید گفت که The Graph قصد دارد تا دسترسی به اطلاعات بلاکچین را راحت‌تر کند.

The Graph توسط برندون رامیرز (Brandon Ramirez) و دو نفر دیگر در سال 2018 ساخته شده است اما سال 2020 بود که توکن آن رونمایی شد. The Graph تا این‌جا به بازیابی اطلاعات 31 دی‌اپ (DApp) بر پایه اترویوم مثل Uniswap، Decentraland، AAVE و Balancer کمک کرده است.

اما The Graph چطور کار می‌کند؟ اسمارت کانترک‌های پیچیده می‌توانند روند خواندن دیتا در پروژه‌ها را در پلت‌فرم‌های مختلف بلاکچین دچار مشکل کنند. با توجه به اینکه خواندن اطلاعات در سطح پایه کار پردازش را بسیار سخت می‌کند برای ساده تر شدن این مرحله The Graph ورود می‌کند.

ایندکس کردن اطلاعات بلاکچین اصلا کار ساده‌ای نیست اما The Graph با استفاده از هوش مصنوعی این کار را به انجام می‌رساند. هوش مصنوعی به کار رفته در این ساختار، ایندکس کردن اطلاعات و مدیریت آن‌ها در سابگرا‌ف‌ها را یاد می‌گیرد.

متولیان قبل از اضافه کردن ساب‌گراف‌ها به شبکه آن‌ها را ارزیابی می‌کنند و ایندکسرها هم مسئول جمع آوری اطلاعات برای این ساب‌گراف‌ها هستند. در نهایت GRT به عنوان پرداخت به ایندکسرها در سیستم The Graph پرداخت می‌شود. پروتکل The Graph کاملا غیر متمرکز بوده، یعنی اطلاعات پروژه بین نودهای مختلف پخش می‌شود.

توکن GRT

در ژانویه سال 2022 یک واحد توکن GRT ارزشی به اندازه 0.0841 دلار داشت. یک ماه بعد، در فوریه همان سال ارزش این توکن به 0.1737 رسید که یعنی تقریبا در یک بازه سی روزه، بهای آن دو برابر شده است. در برهه‌ای، این ارزش حتی به 0.228 هم رسید که البته خیلی زود دوباره پایین آمد. در حال توکن GRT موجود در بازار چیزی حدود 8.8 میلیارد دلار ارزش دارد. در مجموع، مخزن این رمز ارز چیزی نزدیک به 10 میلیارد دلار است اما گفته می‌شود که هر ساله، سه درصد به موجودی آن اضافه خواهد شد.

با توکن GRT چه کاری می‌شود کرد؟

اما چرا مردم در حال خرید توکن GRT هستند؟ آیا مصرف خاصی دارد یا این که مردم سعی دارند در زمان ارزان بودن بخرند تا بعد از گران شدن آن را دوباره بفروشند؟

در حال حاضر GRT به عنوان ارز پرداختی در اکوسیستم The Graph قابل استفاده است. The Graph در حال حاضر از کاربرانی که از این سیستم استفاده می‌کنند، حدود 15 دلار ماهانه دریافت می‌کند (که البته بخشی از خدمات آن‌ها رایگان است). شما می‌‌توانید این مبالغ را با توکن GRT پرداخت نمایید. همچنین این مهم که قیمت توکن در حال رشد است و از این نظر نیز برایتان سود دهی خواهد داشت نیز، یکی دیگر از دلایل خرید آن به شمار می‌آید.

چرا قیمت توکن GRT د رحال رشد است؟

با توجه به پشتیبانی از Dapp بیشتر و پردازش اطلاعات بیشتر، قیمت این توکن و همچنین خرید و فروش آن در طی ماه‌های اخیر رشد زیادی داشته است و به همین علت قیمت این رمزارز روند افزایشی داشته است. همچنین استفاده از هوش مصنوعی در چنین ساختاری، نظرات بیشتری را به سمت توکن کشیده و باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. با توجه به وضعیت فعلی The Graph پیش بینی می‌شود، افزایش قیمت GRT به همین صورت ادامه پیدا کند اما هنوز معلوم نیست این وضعیت تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *