اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی در سال ۲۰۲۰ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

از تعدادی هشتگ مناسب استفاده کنید!

استفاده از هشتگ در اینستاگرام، مانند Keyword برای موتورهای جستجو است. گاهی کاربران در اینستاگرام یک Keyword را سرچ می‌کنند، که اگر جزو هشتگ های شما باشد و صفحه‌تان باز باشد، به آن کاربر نشان داده می‌شوید. پس ممکن است شما را فالو کند. خب حالا چگونه هشتگ گذاری کنیم؟ خیلی خلاصه باید به شما بگوییم، که داشتن تعداد هشتگ زیاد برای پست‌های‌تان، نه تنها خوب نیست، بلکه تأثیر منفی هم دارد. چرا؟ چون برای اینستاگرام اسپم شناخته می‌شود. پس ابتدا باید انواع هشتگ را در اینستاگرام بشناسید:

  • هشتگ‌های صنعتی (Industry hashtags)

شاید معنای صنعت در اینستاگرام با معنای لغوی آن کمی متفاوت باشد! در اینستاگرام به حوزه‌های کاری مختلف صنعت گفته می‌شود؛ در واقع هنر عکاسی هم نوعی صنعت به شمار می‌رود و معنای اینستاگرامی آن کمی با معنای لغوی صنعت که معمولاً در حوزه‌های تولید استفاده می‌شود، متفاوت است. مثلاً یک خودروساز و فعالیتی که انجام می‌دهد، یک فعالیت صنعتی است اما یک عکاس را به عنوان فرد صنعتی نمی‌شناسند. بنابراین هر حوزه کاری و فعالیتی در اینستاگرام یک صنعت به شمار می‌رود؛ حتی اگر یک معلم زبان باشید که روزانه پست‌های آموزشی منتشر می‌کنید!

هشتگ‌های صنعتی پرمخاطب‌ترین، پرجستجوترین و در نهایت پر رقابت‌ترین هشتگ‌های اینستاگرام را شامل می‌شوند. این هشتگ‌ها را به عنوان هشتگ اصلی هم می‌شناسند که معمولاً در تمام پست‌های اینستاگرام دیده می‌شوند. به عنوان مثال هشتگ‌های زیر به عنوان هشتگ‌های اصلی (هشتگ صنعتی) به شمار می‌روند:

  • #عکاس
  • #طراح
  • #مکانیک
  • #بلاگر

جالب است بدانید برخی از هشتگ‌های صنعتی چندین میلیون پست را شامل می‌شوند که روزانه ممکن است هزاران پست جدید به آن اضافه شود! بنابراین رقابت در برخی از هشتگ‌های صنعتی بسیار سنگین است و صفحات تازه‌کار نمی‌توانند به راحتی از این هشتگ‌ها کاربران را جذب کنند. با این وجود این نوع هشتگ‌ها همیشه برای استفاده مفید هستند و به راحتی می‌توانید ۱ یا ۲ هشتگ صنعتی مرتبط با حوزه کاری خود را پست‌های خود استفاده کنید. اگر به درستی از هشتگ‌ها استفاده کنید، کاربران هم تعامل خوبی با پست‌هایتان برقرار می‌کنند! هر چقدر تعامل کاربران در پست‌های صفحه شما بیشتر باشد، شانس بیشتر دیده شدن در اینستاگرام به کمک بخش اکسپلور را خواهید داشت.

  • هشتگ‌های خاص (Niche hashtags)

یکی از مهم‌ترین هشتگ‌های اینستاگرام که کاربران زیادی آن‌ها را جستجو می‌کنند، هشتگ‌های خاص است. این هشتگ‌ها زیر مجموعه هشتگ صنعتی محسوب‌ می‌شوند با این تفاوت که کمی ریزتر و جزیی‌تر به یک موضوع نگاه می‌کنیم! مثلاً ما در بخش قبل، هشتگ #عکاسی را معرفی کردیم اما همین هشتگ در بخش هشتگ‌های خاص به #عکاسی_مدلینگ تبدیل می‌شود. این هشتگ نشان‌دهنده آن است که پست موردنظر در مورد عکاسی بوده و عکاسی آن منحصر به مدلینگ است. البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشید هر فرد تنها در بخش خاصی از یک صنعت یا حوزه کاری فعالیت می‌کند و کاربران هم معمولاً به دنبال پست‌های خاصی از یک حوزه فعالیتی هستند! بنابراین هشتگ‌های خاص کمک زیادی به شما می‌کنند و یکی از مهم‌ترین انواع هشتگ در اینستاگرام هستند.

در حالت کلی این هشتگ‌ها ۳ ویژگی دارند:

هنگام نوشتن کپشن شما باید هشتگ‌های خود را هم وارد کنید! در هنگام درج هشتگ، هنگامی که شما کلمه اصلی هشتگ را وارد می‌کنید، اینستاگرام به شما هشتگ‌های پرطرفدار را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین با جستجوی هشتگ‌ها می‌توانید باتوجه به تعداد پست‌های هر هشتگ، میزان محبوبیت آن را شناسایی کنید.

  • هشتگ برند (Brand hashtags)

یکی دیگر از انواع هشتگ در اینستاگرام هشتگ‌های مربوط به برند است! در این نوع هشتگ معمولاً نام برند استفاده می‌شود؛ مثلاً شرکت نیکون برای پست‌های صفحه خود از هشتگ #NIKON استفاده می‌کند و کاربرانی که با استفاده از این دوربین‌‎ها تصاویری را منتشر کرده‌اند، از این هشتگ استفاده می‌کنند. بنابراین این نوع هشتگ‌ها هم برای برندهای شناخته شده اهمیت بسیار زیادی دارند و به راحتی می‌توانید کاربران را به صورت هدفمند جذب کرد. برای این کار باید ابتدا برندهای معتبر حوزه فعالیتی خود را شناسایی کنید! مثلاً اگر عکاس هستید، می‌توانید برندهای سونی، نیکون یا کانن را برای استفاده از هشتگ‌ برند هدف‌گیری کنید. جالب است بدانید هشتگ‌های برند معمولاً به همراه تگ کردن صفحه مربوط به آن برند استفاده می‌شوند.

دو راه برای استفاده از هشتگ برند وجود دارد:

  • راه اول) سعی کنید از طریق هشتگ برند مربوط به صفحه خود رشد کنید! مثلاً می‌توانید به کمک مسابقه اینستاگرامی هشتگ برند خود را در میان کاربران شناخته‌ترشده و برجسته‌تر کنید.
  • راه دوم) هشتگ برند خود را در اینستاگرام جستجو کنید تا بتوانید با کاربرانی که پست‌هایی با هشتگ برند شما منتشر کرده‌اند، ارتباط برقرار کنید. مثلاً می‌توانید هشتگ برند خود را فالو کنید تا پست‌های جدید مربوط به آن را در صفحه فید خود ببینید.
  • نرخ تعامل کاربر و روش‌های افزایش آن – بخش اول

اگر مدیریت یک صفحه تازه‌کار را برعهده دارید و شناخته‌شده نیستید، نگران نباشید! پیشنهاد می‌کنم باز هم از هشتگ برند استفاده کنید. بسیاری از کاربران طرفدار واقعی شما هستند و قصد کمک به شما را دارند. به راحتی می‌توانید هشتگ برند خود را به آن‌ها معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید پست‌هایی را متناسب با هشتگ برند شما منتشر کنند. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *