استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

نکات مهمی در زمینه فالو کردن سایر افراد

در اینستاگرام می‌توانید دوستان یا افرادی که می‌خواهید را فالو کنید! نکات زیر را در این زمینه باید رعایت کنید:

دنبال کردن دوستان و آشنایان نزدیک

بسیاری از دوستان و آشنایان ما در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و شاید بخواهید آن‌ها را دنبال کنید. اگر نام این افراد را می‌دانید، کافی است وارد بخش جستجوی اینستاگرام شوید و نام آن‌ها را جستجو کنید! در این صورت به راحتی می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید و محتوای صفحه چنین کاربرانی را ببینید. البته توجه داشته باشید که ممکن است فرد موردنظر اسم خود را به صورت کامل ننوشته باشد یا اصلاً در اینستاگرام عضو نباشد. در این صورت نمی‌توانید این افراد را پیدا کنید!

دنبال کردن افراد از طریق شماره موبایل

اگر افرادی که می‌شناسید به شما نزدیک باشند، حتماً شماره موبایل آن‌ها را ذخیره کرده‌اید! اینستاگرام به شما یک قابلیت بسیار عالی می‌دهد که با استفاده شماره موبایل افراد مختلف می‌توانید اکانت اینستاگرام آن‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را فالو کنید. برای استفاده از این قابلیت وارد اینستاگرام خود شوید و از طریق صفحه پروفایل، بر روی ۳ نقطه بالا کلیک کنید! در این بخش هم وارد گزینه Find People شوید و به کمک بخش Contact، افرادی که شماره موبایل آن‌ها در گوشی شما ذخیره شده است و در اینستاگرام عضو هستند را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این افراد با لمس گزینه Follow می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید و محتوای آن‌ها را ببینید.

چگونه لیست مخاطبان خود در اینستاگرام را فعال کنیم؟

پاسخ این سوال کاملاً واضح است! پس از اتصال به لیست مخاطبان خود که در بخش ب به آن اشاره کردیم، لیست مخاطبانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند به شما نمایش داده می‌شود. البته توجه داشته باشید که با توجه به سیاست‌های اینستاگرام، در کنار هر مخاطب شماره آن نمایش داده نمی‌شود و اگر کاربری با یک نام کاربری ناشناس در اینستاگرام عضو شده باشد، متوجه نخواهید شد که این کاربر مربوط به کدام فرد است. در لیست مخاطبان خود با کلیک بر روی Follow All تمام مخاطبانی که شماره آن‌ها را ذخیره دارید، دنبال می‌شوند. بنابراین توجه داشته باشید که اگر قصد فالو کردن تمام این افراد را ندارید، بر روی این گزینه کلیک نکنید. البته به راحتی می‌توانید این افراد را آنفالو کنید اما نوتیفیکشن آن در همان لحظه برای آن کاربر ارسال می‌شود. پس از اتصال لیست مخاطبان به اینستاگرام، ممکن است نیاز به قطع آن داشته باشید! مثلاً ممکن است بخواهید کاربران موردنظر را فالو کنید و سپس لیست مخاطبان خود را از اینستاگرام قطع کنید. برای این کار کافی است وارد بخش تنظیمات اینستاگرام و سپس بخش Account شوید:

در این بخش بر روی contacts syncing کلیک کنید و گزینه Connect Contact را غیرفعال کنید. اگر مجدداً به این قابلیت نیاز داشتید، کافی است همین مسیر را طی کنید و گزینه Connect Contact را فعال کنید. البته باید توجه داشته باشید که مخاطبانی که همگام‌سازی شده‌اند و در لیست مخاطبان شما قرار دارند، با غیرفعال کردن این گزینه دیگر قابل نمایش نیستند و برای مشاهده مجدد این کاربران باید این قابلیت را فعال کنید.

پیدا کردن کاربران در اینستاگرام با استفاده از نام آن‌ها

در اینستاگرام اگر بخواهید دوستان و آشنایان خود را به وسیله نام جستجو نمایید، مطمئنا نمی توانید همه ی آن ها را پیدا کنید , چرا که ممکن است آشنایان شما با یک نام دیگر در اینستاگرام عضو شده باشند!  اما اینستاگرام برای رفع این مشکل قابلیتی با نام Contacts را در خود جای داده است که با استفاده از آن می توانید دوستان و آشنایان خود را که شماره موبایلشان را در گوشی خود ذخیره کرده اید , به راحتی پیدا کنید.بخش جستجوی اینستاگرام بسیار کاربردی است! با استفاده از این بخش می‌توانید نام افراد یا صفحات مختلفی را جستجو و آن‌ها را دنبال کنید. برای این کار وارد بخش جستجوی اینستاگرام (آیکن جستجو در پایین اینستاگرام) کلیک کنید و نام موردنظر را در کادر بالا جستجو کنید. پس از چند ثانیه اینستاگرام به شما لیست افراد یا صفحاتی که کلمه جستجو شده را دارند، نمایش داده می‌شود.

تایید درخواست فالو کاربران

اگر صفحه شما یک صفحه خصوصی (Private) است، کاربران برای فالو کردن شما درخواست ارسال می‌کنند. اگر آن‌ها را می‌شناسید به راحتی می‌توانید وارد بخش نوتیفیکشن‌های اینستاگرام شوید و از طریق بخش Follow Request، درخواست کاربران مختلف را ببینید. در کنار هر کاربر دو گزینه Confirm و Delete وجود دارد که با کلیک بر روی Confirm، آن کاربر به لیست فالوورهای شما اضافه می‌شود.

در این بخش می‌توانید افراد، هشتگ‌ها یا مکان‌های مختلفی را جستجو کنید که در بخش Top برترین‌های این موارد به شما نمایش داده می‌شوند. برای جستجوی افراد کافی است نام یا نام کاربری آن‌ها را وارد کنید تا اگر در اینستاگرام عضو بود، به شما نمایش داده شود. البته باز هم لازم به ذکر است که ممکن است چندین نفر با آن نام در اینستاگرام وجود داشته باشند که باید از روی تصویر پروفایل، فرد موردنظر را دنبال کنید.

اکانت اینستاگرام خود را خصوصی یا Private کنید!

برای پرایوت کردن اکانت اینستاگرام کافی است وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید، سپس از طریق بخش Account Privacy، گزینه Private Account را فعال کنید. اکنون اگر کاربرانی که شما را دنبال نکرده‌اند وارد صفحه شما شوند، صفحه شما را به صورت خصوصی می‌بینند و دیگر نمی‌توانند به پست‌های شما دسترسی داشته باشند! تنها راه دیدن پست‌های شما فالو کردن شما است که این مورد هم نیازمند تایید درخواست فالوی آن‌ها است.

پس از Private کردن اکانت خود کاربرانی به شما درخواست فالو می‌دهند که این درخواست‌ها در بخش Activity و اعلان‌ها قابل مشاهده است. این بخش تحت عنوان Follow Request نمایش داده می‌شود که می‌توانید درخواست آن‌ها را تایید یا رد کنید. اگر فردی از قبل شما را دنبال کرده باشد و به تازگی اکانت خود را پرایوت کرده باشید، آن فرد همچنان در لیست فالوورهای شما وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید آن فرد را از لیست فالوورهای خود حذف کنید.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم و در مقالات بعدی ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *