برخی از دامنه‌های وب‌سایت‌ در ذهن نمی‌مانند و به همین خاطر به سختی می‌توان کاربران را به سایت خود هدایت کرد. راه‌حل ساده‌ای برای چنین مواردی وجود دارد تا دامنه خود را با پسوندهای مختلف ثبت کنید و در نهایت همه آنها را بر روی یک دامین اصلی پارک کنید. در این صورت کاربران دامنه شما را با هر پسوند و نامی که سرچ کنند، به صفحه اصلی وب‌سایت هدایت می‌شوند. اگر هاست شما از نوع سی‌پنل است، همراه ما باشید تا در این مقاله راه پارک کردن دامنه را با هم بخوانیم.

نحوه پارک دامین در سی‌پنل

برای پارک کردن دامنه‌ها در سی‌پنل دو مرحله اصلی وجود دارد:

  •  ست کردن DNS دامنه‌ها:

مهم‌ترین بخش قبل از پارک کردن دامنه بر روی دامین اصلی، ثبت دامنه مورد نظر و ست کردن دی‌ان‌اس‌های آن در هاست وب سایت اصلی است که قصد پارک دامنه جدید را بر روی آن دارید. ست کردن  DNSهای دامنه‌ نکته پراهمیتی است که می‌بایست قبل از پارک کردن آن، در هاست خود انجام دهید و در صورتی که از چگونگی آن خبر ندارید، لازم است که با پشتیبانی شرکت میزبان ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. سپس آنها را بر روی هاست خود تنظیم کنید و زمانی مابین ۶ تا ۲۴ ساعت صبر کنید تا DNSها ست شوند. پس از رجیستر شدن دامنه‌ها، می‌توانید برای پارک دامین در سی‌پنل هاست خود اقدام کنید.

  • تنظیمات پارک دامنه‌ها:

در مرحله تنظیمات پارک دامنه می‌بایست قدم به قدم جلو بروید:

  • ورود به هاست سی‌پنل: نام دامنه مورد نظر خود را در نوار آدرس بالای مرورگر وارد کنید و پس از افزودن /cpanel در انتهای آن، اینتر بزنید و یا با ورود آدرس IP هاست خود در آدرس‌بار، مستقیم با نوشتن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سی‌پنل خود شوید. همچنین می‌توانید عدد ۲۰۸۳ را به انتهای آدرس دامین خود اضافه کنید. هر کدام از این آدرس‌ها می‌بایست شبیه به یکی از این‌ها باشد:
  • http://yoursitename.com:2083
  • http://yoursitename.com/cpanel
  • http://cpanel.yoursitename.com
  • ورود به تنظیمات دامین: بعد از ورود به صفحه اصلی کنترل پنل cpanel می‌توانید سایت خود را به راحتی مدیریت کنید. برای پارک دامنه‌های مورد نظر خود بر روی سی‌پنل، از بخش Domains گزینه Aliases را انتخاب کنید. ممکن است این بخش را در سی‌پنل‌های ورژن قدیمی با نام Parked Domains پیدا کنید. پس از کلیک بر روی Aliases یا Parked Domains وارد صفحه جدید شوید و از بخش Create a New Alias نام دامنه مورد نظر خود را در فیلد Domain وارد کنید. این دامنه، همان آدرسی است که قصد پارک آن را در هاست سی‌پنل دارید. بعد از نوشتن نام دامنه، بر روی دکمه Add Domain کلیک کنید.
  • ثبت موفقیت‌آمیز دامنه: زمانی که بر روی دکمه Add Domain کلیک کردید، وارد صفحه‌ای جدیدی خواهید شد که در آن صفحه پیغام سبز رنگ You successfully created the alias, yoursitename.com به شما نمایش داده می‌شود و نشان‌گر ثبت موفقیت آمیز دامنه جدید بر روی هاست سی‌پنل است.
  • نمایش محتوای سایت بر روی دامنه پارک شده: پس از دیدن پیام سبز رنگ جهت موفقیت‌آمیز بودن ثبت دامنه، می‌توانید محتوای سایت اصلی خود را در دامنه‌ پارک شده بر روی دامین اصلی ببینید تا از درست بودن فرایند انتقال کاربران به سایتتان اطمینان حاصل کنید.
  • آموزش خرید هاست و دامنه – بخش اول

در نهایت، پارک کردن دامین در سی‌پنل به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر دامنه اصلی وب‌سایت، دامنه‌های پارک شده دیگری را هم بر روی هاست خود ثبت کنید تا از راه هر کدام از این آدرس‌ها و دامین‌ها کاربران به سایت شما منتقل شوند. شما می‌توانید نام‌های متفاوت را با پسوندهای مختلفی را که به دامنه اصلی شما شباهت دارند، ثبت کنید و با پارک آن روی دامنه اصلی با اشتباه نوشتاری هر یک از کاربران به هنگام تایپ یا سرچ آنها را به هدفشان برسانید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام به پارک دامین، فعال‌سازی و ست کردن  DNS دامنه‌ها را در هاست خود فراموش نکنید. در ادامه می‌توانید درباره تفاوت پارک دامین و ریدایرکت کردن دامنه‌ها و نحوه انتقال آنها بیشتر بخوانید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *