موتورهای جستجو یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب ترافیک و کاربران با هزینه‌های بسیار پایین است و یک راه مطئمن برای خرید محصولات شما توسط کاربران سئو و بهینه‌سازی سایت است. کاربران هنگامی که می‌خواهند یک محصول را خریداری کنند، ابتدا در موتورهای جستجو به دنبال محصول و ویژگی‌های آن هستند؛ سایت‌هایی که در رتبه‌های اول و در صدر نتایج جستجو یافت می‌شوند، به راحتی اعتماد کاربران را جلب می‌کنند. دلیل این امر نیز این است که سایت‌هایی که توانسته‌اند در صدر نتایج جستجو کاربران قرار بگیرد، قطعا اعتماد گوگل را از نظر ساختارهای سئو جلب کرده‌اند! به همین دلیل است که نسبت به سایت‌هایی که از رنک پایین‌تری برخوردار هستند، اعتبار بیشتری دارند.

درنظر گرفتن قدرت شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دیده شدن و همچنین لینک برای سئوی خارجی بسیار اهمیت دارند؛ امروزه شبکه‌های اجتماعی بیشترین کاربران فعال را در میان میلیون‌ها سایت دارند و اگر از قدرت این رسانه‌ها استفاده نکنید، کسب‌وکار شما از یک منبع رشد بی‌بهره خواهد ماند. اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد:

  • اولین مسئله تعداد کاربران فعال این شبکه‌های اجتماعی است؛ قطعا تا کنون درباره بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Marketing) مطالبی را خوانده یا شنیده‌اید! در واقع شبکه‌های اجتماعی یکی از بخش‌های بسیار مهم بازاریابی دیجیتال را شامل می‌شوند و این مسئله نشان‌گر قدرت بسیار بالای شبکه‌های اجتماعی است.
  • دومین مسئله اهمیت دریافت لینک از شبکه‌های اجتماعی است؛ هرچقدر که وارد بحث سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌شویم، بیشتر به اهمیت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آنها بر روی رتبه‌بندی سایت‌ها می‌رسیم! به گفته متخصصان سئو اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی آنقدر اهمیت دارد که بدون آن شانس رسیدن به صفحات اول سایت شانس بسیار کمی خواهد داشت. بنابراین سعی کنید در هنگام انتشار یک مطلب، آن را به کمک کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنید و این‌کار به راحتی با استفاده از درج آیکن‌ شبکه‌های اجتماعی در صفحه هر مطلب امکان‌پذیر است.
  • عوامل موثر در سئو را از دیدگاه موتورهای جستجو بدانید – بخش اول

Jacob Hanson از بنیان‌گذاران سایت PR with Panache می‌گوید:

استفاده از شبکه‌های اجتماعی نقش تعاملی بسیار مهمی با موتورهای جستجو دارند! جستجوگرهایی نظیر گوگل در سال ۲۰۱۸ بیشتر به دنبال میزان تعامل یک سایت با شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند و اهمیت این موضوع روز به روز بیشتر می‌شود. در واقع تعداد کلیک‌های صورت گرفته از شبکه‌های اجتماعی نقش گسترده‌تری پیدا کرده‌اند و نقش مهمی در رشد یک سایت و افزایش رتبه در موتورهای جستجو داشته‌اند. تدوین یک استراتژی مفید و موثر برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است و باید یک برنامه منظم برای بروزرسانی صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف داشته باشید.

اهمیت سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری سایت اهمیت بسیار زیادی از دید کاربران و موتورهای جستجو دارد! کاربران هنگام بازدید از سایت شما انتظار دارند که سایت در کمترین‌ زمان ممکن بارگذاری شود و موتورهای جستجو نیز هنگامی که سایت را بررسی می‌کنند، سایت باید در زمانی قابل قبول بارگذاری شود.

Jon Clark از بنیان‌گذاران سایت Fuze SEO می‌گوید:

گوگل در سال‌های اخیر سرعت سایت را یکی از حیاتی‌ترین فاکتورهای سئو اعلام کرده است که در رتبه‌بندی سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. سرعت سایت نرخ تبدیل بسیار بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و اگر در بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده باشید، نرخ بازگشت شما بسیار بالا خواهد بود. در واقع سرعت سایت سبب می‌شود تا کاربران سایت بتوانند به راحتی بخش‌های دلخواه سایت شما را مشاهده کنند و به همین سبب نرخ تبدیل شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

طراحی سایت واکنش‌گرا و افزایش دستگاه‌های هوشمند در سراسر دنیا

سایت‌های واکنش‌گرا به تمامی کاربران که با دستگاه‌های مختلف از سایت بازدید می‌کنند، اجازه می‌دهد تا بتوانند صفحات سایت را به بهترین حالت ممکن مشاهده کنند. در گذشته سایت‌ها به صورت معمولی طراحی می‌شد و نسخه موبایل‌ سایت‌ها وجود نداشت و در صورت وجود با قالب اصلی سایت کاملا متفاوت بود! امروزه استفاده از دستگاه‌های هوشمند نسبت به سیستم‌های دسکتاپ بسیار بیشتر شده است و گوگل نیز این موضوع را به خوبی درک کرده است. واکنش‌گرایی یک سایت از جمله فاکتورهای مهم سایت است که با استفاده از آن می‌توانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

Paul Shapiro از بنیان‌گذاران سایت Catalyst می‌گوید:

تغییرات صفحه مبتنی بر نوع دستگاه یکی از موضوعات مهم است که گوگل آن را یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی سایت نام می‌برد. گوگل رسما استفاده از AMP را بسیار مهم دانسته است و باتوجه به پشتیبانی گوشی‌های هوشمند از این فناوری تاثیر زیادی بر روی رتبه سایت خواهد داشت.

Timothy Nichols از بنیان‌گذاران سایت ExactDrive می‌گوید:

یکی از مواردی که امروزه می‌توان به آن پرداخت، گسترش ابزارهای هوشمند نظیر Alexa، صفحه خانگی گوگل و صفحه خانگی اپل است! گسترش ابزارهای موجود در دستگاه‌های هوشمند از مهم‌ترین مسائلی است سبب استفاده بیشتر گوگل از تکونولوژی‌ها در رتبه‌بندی سایت‌ها شده است. گوگل از مدیران سایت‌ها خواسته است تا سایت خود را مطابق با آخرین تکنولوژی‌ها بازطراحی کنند تا بتوانند بیشترین ترافیک ممکن را از طریق موتورهای جستجو بدست آورند.

سئو شامل فرآیند‌ها و فعالیت‌های بسیار مهم و کاربردی است تا بتوانید سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانید؛ محتوای سایت باارزش‌ترین بخش هر سایت به شمار می‌آیند و سئوی کلمات کلیدی نیز معمولا بر روی محتوا صورت می‌گیرد؛ دلیل این امر نیز وجود محتوا ارزشمند در صفحه مطالب سایت است تا بتوانید با استفاده از آن سایت خود را در کلمات کلیدی با ارزش به صفحات اول برسانید. در این مقاله و چند مقاله گذشته به بررسی ۱۲ فاکتور و تکنیک بسیار مهم که در رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو تاثیرگذار است، پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *