اسنپ چت یکی از محبوبترین برنامه‌های موبایلی در حال حاضر بوده که توانسته کاربران زیادی از سراسر جهان را در کنار هم جمع کرده و راه ارتباطی متفاوتی برای کاربران باشد. با این برنامه می‌توانید به گفتگوی متنی بپردازید، با دوستانتان در ارتباط باشید، اسنپ‌های معروف بسازید و دوستان جدیدی پیدا کنید. اما از طرفی اسنپ چت فضایی همچون اینستاگرام و تیک تاک نیز دارد و به همین دلیل، با آن‌ کارهای جالبی می‌شود کرد.

اگر با اسنپ چت آشنایی ندارید ما در پست امروز، 12 نکته مهم برای تازه واردها را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید با اسنپ چت شروع به کار کنید. اما اگر مدت‌هاست که با اسنپ چت کار می‌کنید این نوشته خیلی به درد شما نمی‌خورد چون بیشتر به مباحث پایه مربوط است.

  1. دوستان خود را روی اسنپ چت پیدا کنید

شما نمی‌توانید به کسانی که دوستتان نیستند، پیغام، عکس ویدیو یا هر چیز دیگری ارسال کنید. برای این کار باید دوستان خود یا افراد جدید را به لیست دوستان خود اضافه کنید. برای این کار شما به شماره تلفن یا آیدی اسنپ چت آن‌ها احتیاج دارید. اگر تلفن او را در کانتکت های خود داشته باشید که در لیست پیشنهاد می‌آید اگر نه باید نام وی را در بخش جستجو پیدا کرده و در نهایت روی Add بزنید.

  1. ساخت بیتموجی

بیتموجی کارتن‌های جالبی است که شما می‌توانید به عنوان آوارتار یا استیکر در اسنپ چت بسازید. ساخت بیتموجی یکی از مفرح‌ترین کارهایی است که می‌توانید روی این سیستم انجام دهید. برای این کار کافی است به صفحه پروفایل خود رفته، روی بیتموجی و ساخت Create My Avatar بزنید.

  1. از فیلترهای اسنپ چت استفاده کنید

اسنپ چت مثل اینستاگرام، تیک تاک و خیلی از برنامه‌های دیگر، انواع فیلترهای مختلف دارد که بعضی برای تغییر رنگ و نور بوده، بعضی طرح‌های گرافیکی هستند و بعضی حتی تصویر پس زمینه را تغییر می‌دهند. برای پیدا کردن فیلترهای بیشتر و اضافه کردن به عکس یا ویدیو خود، در بخش فیلترها روی Explore  بزنید.

  1. استفاده از لنزهای اسنپ چت

لنزهای اسنپ چت همیشه جزو پرطرفدارترین بخش‌های این نرم افزار بوده‌اند. این لنزها افکت‌های جالبی به تصویر شما داده و گاهی تغییرات کوچک را شامل شده و گاهی شما را به یک کاراکتر کاملا متفاوت بدل می‌کنند. لنزهای اسنپ چت بسیار متنوع بوده و شما می‌توانید تا ساعت‌ها با آن‌ها تفریح کنید و روی صورت خود المان‌ها مختلف گذاشته، خودتان را شبیه شخصیت‌های کارتونی کنید یا حتی لنز مخصوص به خود را بسازید.

  1. لوکیشن

اگر چه خیلی‌ها به خاطر حفظ حریم شخصی از قابلیت لوکیشن استفاده نمی‌کنند اما وقتی که این گزینه برای اسنپ چت معرفی شد، یک نوآوری جذاب بود. در واقع شما می‌توانید لوکشین‌ خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و سپس محل شما در نقشه به صورت بیتموجی نمایش داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید استوری‌های عمومی برای لوکیشین‌های مختلف را روی نقشه پیدا کنید. البته این گزینه قابلیت‌های متعددی دارد که به پیدا کردن دوستان جدید، اسنپ‌های متفاوت و … کمک می‌کند.

  1. استفاده قابلیت استوری اسنپ چت

مدت‌هاست که قابلیت استوری در اسنپ چت هم وجود دارد و شما می‌توانید ایده‌های خود را در قالب ویدیوهای کوتاه در این بخش به نمایش بگذارید. این استوری‌ها درست شبیه به اینستاگرام، طی 24 پاک می‌شوند. همچنین در نظر بگیرید که در اکانت‌های شخصی، استوری تنها برای دوستان شما به نمایش گذاشته می‌شود. امکاناتی از قبیل ندیدن استوری دوستانی خاص، منع بعضی از کاربران برای دیدن استوری‌های شما و همچنین ذخیره بعضی از استوری‌ها در خاطرات (Memories) از جمله امکانات این بخش هستند. مخصوصا آخری که هر سال به شما آن استوری خاص را دوباره نمایش می‌دهد تا هر زمان که خواستید، دوباره پستش کنید.

  1. استفاده از Snapchat Streak

این قابلیت جالب نشان می‌دهد که شما چند روز بدون وقفه با دوستی خاص در اسنپ، عکس یا ویدیو رد و بدل کرده‌اید. Snapchat Streak تعداد روزها را به شما نشان داده و یک یادآوری خاص از دوستان نزدیکتان به شمار می‌رود.

  1. پیدا کردن صفحات جالب

بحش Discover دقیقا شبیه به همین قابلیت در اینستاگرام است و شما در آن‌جا می‌توانید، صفحات جدیدی پیدا کرده و آن‌ها را دنبال کنید. در واقع محتوایی در این بخش نمایش داده می‌شود که یا توسط دوستان شما دنبال می‌شوند یا این که اسنپ چت تصور می‌کند، ممکن است برایتان مناسب باشد.

  1. اضافه کردن عکس، نقاشی و ایموجی به اسنپ

برای این که اسنپ‌های جذاب‌تر داشته باشید، اسنپ چت ابزارهای مختلف برای شما تهیه دیده است. شما می‌توانید روزی اسنپ‌های خود نقاشی کنید، بنویسید و یا حتی انواع ایموجی‌ها را اضافه کنید. حتی می‌توانید با ایموجی نقاشی کنید و به جای این که خطی روی تصویر کشیده شود، یک ایموجی در آن مسیر تکرار شود.

  1. استفاده از قیچی برای ساخت استیکر اختصاصی

با ابزار قیچی که در اسنپ می‌بینید، می‌توانید بخشی از عکس خود را بریده و بعدا به عنوان استیکر استفاده کنید. کافی است این ابزار را انتخاب کرده، دور جایی که می‌خواهید را انتخاب کنید و در نهایت استیکر جدید را ذخیره نمایید.

  1. اضافه کردن لینک به اسنپ

همچنین شما می‌توانید به اسنپ‌های خود لینک هم اضافه کنید. برای مثال اگر می‌خواهید اسنپ شما، به لینک وبلاگتان یا اکانت تیک تاک یا ویدیویی خاص در یوتیوب متصل شود، می‌توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

  1. باز کردن اسنپ چت در حالت پنهان

وقتی اسنپ چت را روی دستگاه خود باز می‌کنید، اکانت شما به حالت آنلاین در می‌آید. خوشبختانه این برنامه، حالتی دارد که شما می‌توانید آن را به صورت پنهان باز کنید و مواقعی که دوست ندارید کسی متوجه حضورتان شود با آرامش به مرور در اسنپ چت بپردازید.

Join the Conversation

1 Comment

  1. اگر شماره ی کسی رو داشته باشیم،بعد طرف به ما درخواست بده،شماره ی ما براش به نمایش میاد؟؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *