موتورهای جستجو به یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباط ما با کسب و کارها و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز تبدیل شده است. به همین منظور در ادامه بخش دوم مقاله ۱۵ مرحله سئو برای توسعه موفقیت‌آمیز، در این متن به دیگر بخش‌های موردنیاز می‌پردازیم.

۱۰. پیاده‌سازی  Hreflang

در یک زمینه بین‌المللی، تگ hreflang به موتورهای جستجو مانند  Google، Yandex و Seznam کمک می‌کند تا مشخص کنند کدام نسخه URL سایت شما باید به بازدیدکنندگان از یک منطقه خاص یا کسانی که به یک زبان خاص صحبت می‌کنند ارائه شود. ویژگی‌های Hreflang برای جلوگیری از مشکلات نمایه‌سازی به دلیل محتوای تکراری مفید هستند، در صورتی که محتوای یکسان به یک زبان به مناطق جغرافیایی مختلف تحویل داده شود. آنها به عنوان “اشاره” توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند که می‌توانند آنها را نادیده بگیرند.

تگ Hreflang را می‌توان به سه روش مختلف پیاده‌سازی کرد: از طریق هدر HTTP، داخل تگ head  یک سند HTML، یا در نقشه سایت XML سایت.

 

۱۱. زبان HTML و متا تگ زبان محتوا

در حالی که گوگل و یاندکس فقط به دستورالعمل‌های تگ hreflang اشاره می‌کنند، برخی دیگر از موتورهای جستجو بایدو، ناور و بینگ از برچسب‌های مختلفی برای شناسایی محتوای محلی استفاده می‌کنند. زبان HTML یک ویژگی است که زبان مورد استفاده در یک صفحه وب را مشخص می‌کند. متاتگ زبان محتوا برای نشان دادن زبان و کشوری که محتوای صفحه برای آن در نظر گرفته شده است استفاده می‌شود. از آنچه در موتور جستجوی منطقه جدیدتان نیاز است آگاه باشید.

۱۲. تغییر مسیر مبتنی بر IP

تغییر مسیر مبتنی بر مکان مفهوم هدایت مجدد کاربران به رابط محلی صحیح بر اساس موقعیت و  IP زبان مرورگر آنها است. هنگامی که تغییر مسیر مبتنی بر IP به صورت خودکار انجام می‌شود، می‌تواند از خزیدن ربات‌های موتور جستجو در وب سایت شما جلوگیری کند و تأثیر منفی بر تجربه کاربر داشته باشد. تصور کنید در ژاپن هستید و می‌خواهید مقاله‌ای را به زبان فارسی بخوانید. قطعاً نمی‌خواهید مجبور شوید با نسخه ژاپنی دامنه تعامل داشته باشید. جایگزینی برای تغییر مسیر مبتنی بر موقعیت جغرافیایی، استفاده از پاپ‌آپ‌ها و بنرهای غیرمستقیم جغرافیایی یا انتخاب‌کننده‌های مکان راهی است تا به کاربران پیشنهاد شود به نسخه محلی مورد نظر خود هدایت شوند.

۱۳. مکان سرور

در گذشته، موقعیت مکانی سرور فیزیکی شما توسط گوگل به عنوان سیگنال محلی استفاده می‌شد، اما دیگر اینطور نیست. با این وجود، مکان سرور بر سرعت سایت تأثیر می‌گذارد، زیرا داده‌ها باید از طریق شبکه‌ای از کابل‌های فیزیکی منتقل شوند. هر چه مکان سرور وب سایت به بازدیدکنندگان نزدیکتر باشد، سریعتر بارگذاری می‌شود. اگر سرور سایت شما در منطقه‌ای متفاوت از بازدیدکنندگان شما قرار دارد، می‌توانید از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید. CDN شبکه‌ای از سرورهایی است که به صورت جغرافیایی در سرتاسر جهان پراکنده شده‌اند که دارایی‌های ثابت وب سایت‌ها مانند فایل‌های تصویری، JS و CSS را میزبانی و ذخیره کند.

مزیت میزبانی برخی از منابع شما در CDN کاهش زمان بارگذاری صفحه است. زیرا این منابع به صورت محلی در نزدیکی مکان‌های کاربران ارائه می‌شوند. علاوه بر این، برخی از CDN ها با ارائه ویژگی‌های امنیتی فایروال، یک لایه حفاظتی اضافی به وب سایت شما اضافه می‌کنند.

۱۴.توصیه‌های خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه به تمام فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که شما خارج از دامنه خود انجام می‌دهید تا درک کاربر و موتور جستجو را از ارتباط، محبوبیت، اعتماد و اعتبار آن افزایش دهید. استراتژی سئو خارج از صفحه برای موفقیت در یک محیط بین‌المللی بسیار مهم است.

۱۵. لینک بیلدینگ خاص کشور

پیوندها یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی هستند. هنگام ورود به یک بازار جدید، لینک‌ها کشف سایت شما را هم توسط موتورهای جستجو و هم توسط کاربران تسهیل می‌کنند. در همان ابتدا، سئو باید با سایر بخش‌ها مانند روابط عمومی برای ایجاد پیوندهایی به صفحه اصلی خود و ایجاد آگاهی از برند همکاری کند.

وقتی سایت شما از نظر فنی به خوبی پایه‌گذاری شده است و به کاربران با محتوای کیفی خدمات ارائه می‌دهد، زمان آن رسیده است که بک‌لینک‌های محلی و مرتبط را به دست آورید. با دریافت بک‌لینک از منابع معتبر در هر کشور هدف، می‌توانید رقابت کنید و حضور محلی خود را تحمیل کنید. برای هر بازار یک استراتژی توسعه خاص کشور ایجاد کنید، زیرا هر کدام متفاوت خواهند بود. برخی از تاکتیک‌هایی که در یک کشور به خوبی کار می‌کنند ممکن است در کشور دیگر چندان کارآمد نباشند. بسیار مهم است که همیشه رویکرد خود را با آداب و رسوم بازار فردی تنظیم کنید.

۱۶. استنادهای محلی و سازگاری  NAP

نقل‌قول‌های محلی برای اطلاعات کسب و کار شما به صورت آنلاین لازم است. وب سایت شما را می‌توان در گوگل و سایر صفحات رسانه‌های اجتماعی و فهرست‌های محلی پیدا کرد. اگر موتورهای جستجو آدرس‌های مختلفی را کشف کنند، آنها و همچنین کاربران شما ممکن است گیج شوند. مطمئن شوید که نام، آدرس، تلفن  NAP شما در نقل‌قول‌های محلی کشورهای مختلفی که در آن حضور دارید، مطابقت دارد.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *