یکی از موضاعاتی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی خوب بازدید می‌خورد، پست‌های اینفوگرافیک با ظاهری زیبا و محتوای جالب است. برای ساخت چنین پست‌هایی، تولیدکنندگان محتوا عموما به سراغ برنامه‌های دسکتاپ یا بر پایه مرورگر می‌روند، اما اپلیکیشن‌های موبایلی زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت اینفوگرافیک استفاده کنید. برنامه‌هایی که 4 نمونه از آن‌ها را در پست امروز به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. Canva

Canva رابط کاربری ساده‌ای دارد که شما را یکراست سراغ اصل مطلب می‌فرستد و در عین حال امکانات زیادی به شما ارائه کرده تا بتوانید چیزی جذاب بسازید. کلی عکس‌های استاک در آن گنجانده شده، می‌توانید میان چندین فونت انگلیسی مختلف انتخاب کنید، المان‌های متنوعی برای جای گذاری در عکس در این برنامه موجود است و قالب‌های زیادی نیز هستند که از آن‌ها می‌توانید در اینفوگرافیک خود استفاده نمایید.

Canva

سادگی استفاده از Canva در کنار قالب‌های آماده متعدد، کار را برای هر کاربری ساده می‌کند. همچنین شما می‌توانید ابتدا یک قالب را انتخاب کرده و سپس به وسیله‌ی المان‌هایی که در برنامه گنجانده شده، آن‌ها را تغییر دهید. Canva یک نسخه مرورگر هم دارد که از نظر محتوا هیچ تفاوتی با این برنامه ندارد، اما از نظر ظاهر متفاوت است.

Canva

Canva رایگان است اما روی اینفوگرافیک شما یک واتر مارک کوچک به جا می‌گذارد که برای پاک کردن آن، باید نسخه پولی را تهیه کنید.

  1. Desygner

Desygner از بسیاری جهات شبیه به Canva است و امکاناتی مشابه دارد، اما رابط کاربری خلاقانه‌ی Desygner چیزی است که آن را متمایز می‌کند. قالب‌های طراحی شده در این برنامه در دسته‌‌بندی‌های متفاوت نمایان شده که ظاهری مدرن و جذاب دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.

Desygner

جدا از امکانات لازم برای ساخت اینفوگرافیک، Desygner ابزارهایی برای ساخت پوستر، آگهی و حتی کاور کتاب را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته منفی در این مورد، قالب‌های آن است که به دو دسته پولی و رایگان تقسیم شده و شما در نسخه پولی به قالب‌های Pro دسترسی خواهید داشت.

  1. Crello

اگر به دنبال یک برنامه‌ی ساخت اینفوگرافیک می‌گردید که در عین داشتن امکانات مناسب، استفاده از آن خیلی راحت باشد، باید به سراغ Crello بروید. این اپلیکیشن‌ محبوب قالب‌ها، عکس‌های استاک، فونت‌های انگلیسی زیاد و بسیاری المان‌های رایگان دیگر در خود دارد که کار با آن را بسیار لذت‌بخش خواهد کرد.

Crello

البته Crello نیز یک نسخه‌ی پولی گران‌قیمت دارد که دسترسی شما به مجموعه‌ی بسیار بزرگی از عکس‌های استاک و قالب‌های خیلی بیشتر را باز می‌کند، اما نسخه‌ی رایگان Crello نیز قالب‌ها و عکس‌های زیادی در خود داشته که در بسیاری از موارد برایتان کافی خواهد بود.

در مجموع Crello را باید یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست به حساب آورد که مهم‌ترین دلیلش، راحتی استفاده از آن بوده که کار کردن با Crello را برای هر کاربری با هر چقدر دانشی که از برنامه‌های مختلف دارد، ساده می‌کند.

  1. Adobe Spark Post

هر جایی که صحبت از کارهای گرافیکی شود، سر و کله‌ی ادوبی پیدا خواهد شد، حتی وقتی درباره برنامه‌های موبایلی صحبت می‌کنیم. ساختار Adobe Spark Post‌ بسیار جذاب و کارآمد بوده و ابزارهای متنوعی دارد که ساخت یک پست اینفوگرافیک عالی و کاملا منطبق با سلیقه شما را راحت خواهد کرد.

Adobe Spark Post‌

همچنین ابزارهای خیلی خوبی برای ساخت اینفوگرافیک‌های بدون عکس برای شما وجود دارد. برای مثال استفاده از ترکیب‌های رنگی پیشنهادی، به شما برای ساخت کارهای زیبا و جذاب کمک می‌کند.

Adobe Spark Post‌

اما این جا نیز شما مجموعه‌ای از قالب‌ها و عکس‌های رایگان را در کنار قالب‌ها و عکس‌های پولی خواهید داشت. اما در مورد Adobe Spark Post نیز باید گفت محتوای رایگان آن خیلی مناسب و پربار بوده و قالبا کار شما را راه می‌اندازد. همچنین ابزارهایی که برای ساخت اینفوگرافیک از پایه در اختیارتان خواهد گذاشت، یکی از بهترین‌ها در این حوزه است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *