در دنیای سریع و پر مشغله امروز، خیلی مهم است که بتوانید همه چیز را برنامه‌ریزی شده پیش ببرید. یکی از راه‌های قدیمی و موثر در این زمینه، یادداشت برداری است، اما دیگر زمان استیکرها و دفترچه‌های یادداشت گذشته است و شما به راحتی می‌توانید بر روی گوشی یا کامپیوتر خود، برنامه‌ای عالی نصب کرده و چیزهایی که می‌خواهید را یادداشت کنید.

اما برنامه‌های که امروز برای شما معرفی می‌کنیم، یک ویژگی‌ بسیار مهم دارند و آن هم این که نه تنها کارایی بالا و امکانات خوبی را در اختیار شما می‌گذارند، بلکه بر روی چند پلت‌فرم مختلف ارائه شده‌اند و به وسیله‌ی همگام سازی، یادداشت‌های شما در هر جایی و بر روی هر وسیله‌ای که کار می‌کنید در دسترس شما خواهند بود.

پس همراه ما باشید تا 5 نمونه از بهترین‌های این برنامه‌ها را به شما معرفی کنیم.

  1. Notion

یکی از ساده‌ترین و در عین حال بهترین برنامه‌های یادداشت برداری در میان اپلیکیشن‌های مختلفی که در این بازار وجود دارد، Notion است. نشانه‌ گذاری‌های بسیار خوبی برای کارهای مختلف در این برنامه در نظر گرفته شده و شما می‌توانید افراد مختلف را به لیست خود اضافه کنید و کارها را به شکلی عالی برنامه‌ریزی کنید. حتی با وارد کردن افراد مختلف، می‌توانید از آن‌ها نیز برای وارد کردن جزییات برنامه‌ی خود استفاده کنید.

Notion

  1. Evernote

Evernote یکی از معروف‌ترین برنامه‌های یادداشت برداری بر روی پلت‌فرم‌های مختلف است و دلیل آن نیز ظاهر بسیار عالی و در عین کار کاربری ساده‌ی برنامه‌ بوده که آن را مناسب هر کسی می‌کند. این اپلیکیشن هم امکانات پیچیده برای کاربران مختص به خود را دارد و هم کاربران عادی می‌توانند از ابزارهای ساده‌ی آن برای یادداشت برداری، به راحتی استفاده کنند. همچنین به غیر از بحث همگام سازی بر روی پلت‌فرم‌های مختلف، شما می‌توانید برنامه‌های جانبی همچون Gmail، گوگل درایو، اسلک یا MS Teams و … را به آن اضافه کنید و کاربران دیگر را نیز برای همکاری به لیست خود اضافه نمایید. این برنامه نسخه رایگان دارد که تنها عملکردهای پایه را برایتان به همراه خواهد داشت و برای ابزارهای کامل باید به سراغ نسخه پولی بروید.

Evernote

  • پلت‌فرم‌های دسکتاپ: ویندوز، مک، مرورگر
  • پلت‌فرم‌های موبایل: اندروید، iOS
  • قیمت: رایگان (به همراه نسخه پولی)
  1. OneNote

محسول جذاب مایکروسافت، مدت‌هاست که بر روی ویندوز خودنمایی می‌کند و کاربران زیادی از آن بهره می‌برند، اما نباید فراموش کرد که OneNote هم بر روی مرورگر ارائه شده و هم برای مک و کاربران iOS و اندروید نیز به خوبی می‌توانند از قلم‌های خود برای کار با این اپلیکیشن بهره ببرند. OneNote ساده است و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. مهم‌ترین چیزی که ممکن است به خاطرش OneNote را به برنامه‌های بالاتر ترجیح دهید، تماما رایگان بودن این برنامه بر روی تمامی پلت‌فرم‌هاست و اگر چه بعضی از ابزارهای حرفه‌ای را در آن نمی‌بینید، اما OneNote به نسبت نسخه‌های رایگان برنامه‌های دیگر، امکانات خیلی بیشتری دارد.

OneNote

  1. Apple Notes

اگر اهل محصولات اپل هستید و تنها از دستگاه‌های این شرکت استفاده می‌کنید، دلیلی ندارد به سراغ برنامه‌های دیگر بروید، چون Apple Notes امکانات بسیار خوبی را به صورت تماما رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و با توجه به استفاه آن از آیکلاود، بر روی تمامی دستگاه‌های شما همگام خواهد بود. البته شما می‌توانید از Gmail هم برای همگام سازی استفاده کنید یا از مرورگر برای کار با Apple Notes بهره ببرید، اما واقعیت این است که این برنامه تنها برای کاربران محصولات اپل مناسب است.

Apple Note

  1. Google Keep

و فکر نکنید که گوگل دستی در این داستان نیز ندارد، اتفاقا Google Keep یک ابزار بسیار عالی بر اساس ذخیره ابری است که می‌تواند به خوبی از پس کارهای مختلف بر بیاید. امکانات زیادی برای Google Keep در نظر گرفته شده که با توجه به رایگان بودنش، برای خیلی‌ها انتخاب اول خواهد بود، مخصوصا این که چند نفر به صورت همزمان می‌توانند یادداشت‌ها را ویرایش کنند. اما نکته مهم این است که اگر بر روی دسکتاپ بخواهید از Google Keep استفاده کنید، حتما باید به سراغ نسخه مرورگر بروید و هیچ برنامه‌ای برای این کار ارائه نشده، اما اگر روی گوشی اپلیکیشن‌های خیلی خوبی برای آن اضافه شده که امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد و خب در نهایت همه‌ی آن‌ها با هم همگام‌سازی خواهند شد و اطلاعات شما همیشه در دسترستان خواهد بود.

Google Keep

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *