صفحات فرود یکی از راه‌های بسیار قدرتمند در زمینه انتقال کاربران از صفحه معرفی محصول تا صفحه سفارش آن محصول است. در مقالات قبلی به بررسی اهمیت صفحه فرود و برخی از راه‌های بهینه‌سازی صفحات فرود برای کاربران پرداختیم که در این مقاله نیز به بررسی برخی دیگر از آنها خواهیم پرداخت.

استفاده از محتوای ویدیویی در صفحات فرود

آمار و ارقام حاصل از تحقیق و بررسی کاربران نشان می‌دهد که کاربران به ویدیو علاقه بیشتری نشان می‌دهند و در واقع ویدیوها جذابیت بیشتری برای کاربران دارند. در صفحات فرود خود در کنار تصاویر و متن‌ها سعی کنید از ویدیوهای مختلفی استفاده کنید تا کاربران را بیشتر به ماندن و کسب اطلاعات بیشتری در زمینه محصول تبلیغ شده تشویق کنید. امروز به لطف گسترش دنیای نرم‌افزارهای کامپیوتری و موبایل به راحتی می‌توانید ویدیوی موردنظر خود را بدون پرداخت هزینه به تیم متخصص ایجاد کنید و از آن در محتوای صفحات فرود خود استفاده کنید. همچنین اگر بتوانید تصاویر محصول خود را به صورت واقعی توسط خودتان تهیه کنید، این امر سبب می‌شود تا کاربران بهتر بتوانند به شما اعتماد کنند؛ البته توجه داشته باشید که کیفیت تصاویر یا ویدیوهای شما باید بسیار خوب باشند تا بتوانید حداکثر بازدهی را از آن دریافت کنید.

استفاده از ابزار کنترل صدا توسط کاربران در صورت استفاده از صوت

در صفحات فرود مختلف مشاهده می‌شود که برای افزایش جذابیت آن صفحه از صدا استفاده شده است اما ضعفی که در آن دیده می‌شود، عدم وجود ابزار کنترل صدا توسط کاربران است! گاهی ممکن است صدای ایجاد شده برای کاربران ناخوشایند باشد که آنها نیاز به قطع کردن آن داشته باشند یا بخواهند صدای آن را کم کنند؛ در اینصورت باید سعی کنید پیش از آنکه کاربران بخواهد صفحه فرود را به طور کامل ببندند، به ابزار کنترل صدا دسترسی داشته باشد تا به راحتی بتواند آن را تنظیم کند. همچنین باید توجه داشته باشید که این ابزار در کمترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار بگیرد تا آنها بتوانند نیاز خود را برطرف کنند! به طور مثال می‌توانید آن را به صورت شناور طراحی کنید که البته نباید سایز آن بیش از حد بزرگ باشد یا سبب کاهش سرعت بارگذاری صفحه شود که تمامی این موارد به بهینه‌ بودن کدهای صفحه فرود شما مربوط می‌شود.

گسترش کمپین تبلیغاتی و بازدهی آن با درج صفحات شبکه‌های اجتماعی در صفحه فرود

اگر صفحات فرود شما نقش یک تخفیف را دارند و یا می‌خواهید به کاربران خود هدیه بدهید، آدرس شبکه‌های اجتماعی را با استفاده از عنوانی جذاب در بخشی از صفحه فرود که در دید عموم قرار دارد، قرار دهید! استفاده از چنین مواردی سبب می‌شود تا بتوانید علاوه بر بازدهی صفحه فرود، به افزایش مخاطبان شبکه اجتماعی خود نیز کمک کرده باشید. آمار نشان‌دهنده آن است که دو شبکه‌اجتماعی فیسبوک و توییتر برترین شبکه‌ها برای گسترش کمپین تبلیغاتی هستند و با استفاده از آنها می‌توانید بازدهی صفحه فرود خود را افزایش دهید.

تشکر کردن از کاربران یا ارائه یک پاداش به آنها در قبال انجام کار

در صفحات فرود گاهی از فرم خبرنامه یا موارد دیگری استفاده می‌شود که از کاربران می‌خواهید تا کاری را برای شما انجام دهند که این کار می‌تواند وارد کردن ایمیل خود در بخش خبرنامه باشد. شما نیز می‌توانید با عضویت آنها در خبرنامه برای آنها یک فایل را به صورت رایگان برای آنها ایمیل کنید یا یک ایمیل تشکر برای آنها ارسال کنید! با اینکار حس بسیار خوبی در کاربران ایجاد می‌شود که همین احساس رضایت می‌تواند به افزایش فروش شما باتوجه به خشنودی کاربر از کار شما شود.

درج اطلاعات تماس و آدرس دفتر (شرکت) جهت افزایش اطمینان کاربران

اگرچه امروزه فضای آنلاین یک فضای مناسب برای  تهیه محصولات شما است، اما این مورد را در نظر بگیرید هنوز هم افرادی هستند که کمتر با این موضوع کنار می‌آیند و در حقیقت اعتماد کافی ندارند! در صفحات فرود خود سعی کنید اطلاعات تماس خود را جهت دریافت مشاوره به کاربران ارائه کنید؛ گاهی دیدن شماره تماس موجب ایجاد احساس امنیت در کاربر می‎شود که مطمئن می‌شود با یک کسب‌وکار حقیقی روبرو است! بسیاری از افراد پس از اطمینان حاصل کردن از کسب‌وکار آنلاین شما، آن را به نزدیکان و دوستان خود نیز پیشنهاد می‌‌دهند که می‌تواند در افزایش فروش شما بسیار موثر باشد.

استفاده از طراحی بصری یکپارچه و افزایش اعتماد کاربران

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید، قطعا می‌دانید که ظاهر بصری یک کار بسیار مهم است! اگر بتوانید بنر تبلیغاتی خود را هم‌خانواده با صفحه فرود (از نظر رنگ‌بندی، محتوا و…) طراحی کنید، حس رسمیت به کاربران دست می‌دهد که می‌توانند بیشتر به کسب‌وکار شما اعتماد کنند. به طور مثال فونت مورد استفاده در سایت و بنر بسیار مهم است که گاهی پیشنهاد می‌شود فونت مورد استفاده در این دو مورد نیز همخوانی کامل داشته باشند یا سایز فونت‌های مورد استفاده متناسب با یکدیگر انتخاب شوند. اعتماد کاربران از جمله مهم‌ترین مواردی است که یک کسب‌وکار برای افزایش فروش خود به آن احتیاج خواهد داشت و بدون آن کسب‌وکار پایدار نخواهد بود.

در این مقاله به بررسی برخی از راه‌های بهینه‌سازی صفحات فرود پرداختیم که در مقاله دیگر به تکمیل آن خواهیم پرداخت. امیدواریم مفاهیم مطرح شده در این مقاله مفید واقع شده باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *