در نظر گرفتن رنگ‌های معمولی برای پروژه طراحی وب می‌تواند کار ساده‌ای به نظر بیاید اما وقتی بحث ترکیب رنگ مناسب برای سایت به میان می‌آید، ممکن است کار کمی سخت شود. به همین دلیل است که استفاده از ابزارهای مناسب برای تم رنگی می‌تواند کار شما را در طراحی ساده‌تر کند.

برای این کار ما چند ابزار به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام می‌توانند، در این امر شما را یاری کنند.

Adobe Color CC

در گذشته این برنامه از مجموعه ادوبی با نام Adobe Kuler شناخته می‌شد که حالا با تغییراتی، Adobe Color CC نام گرفته و ابزاری عالی برای ترکیب رنگ‌ها به حساب می‌آید که نه تنها طراحان وب، بلکه برای طراحان گرافیک نیز ابزاری ارزشمند به حساب می‌آید. یکی از امتیازات Adobe Color CC این است که به صورت تحت وب نیز عرضه شده و می توانید به صورت رایگان از امکانات آن استفاده کنید.

Adobe Color CC

ColourLovers

ColourLovers یکی از سایت‌های ویژه بین هنرمندان است که محبوبیت بالایی داشته و خیلی‌ها برای پیدا کردن ترکیب‌های رنگی جذاب به سراغش می‌روند. این سایت، عکس‌های مختلف را نیز در خود به نمایش گذاشته و پالت رنگی آن‌ها را برای شما لیست می‌کند. ترکیب‌های رنگی محبوب روزهای اخیر، رنگ‌هایی در دسته‌بندی‌های مختلف برای استفاده و ترندهای جهانی تنها بخشی از ویژگی‌های این سایت به حساب می‌آید.

ColourLovers

Coolors

بر خلاف بزرگی دو گزینه‌ی قبلی، سایتی ساده اما کارآمد برای ساخت ترکیب‌های رنگی متفاوت است. شما با وارد شدن به این سایت، خیلی ساده می‌توانید یک ترکیب رنگی تصادفی یا بر اساس رنگی خاص بسازید و از کدهای رنگ داده شده استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از عکس به ترکیب‌های مختلف برسید و آن‌ها را نیز با کاربران در شبکه‌های اجماعی به اشتراک بگذارید.

Coolors

Color Snapper 2

Color Snapper 2 مختص به کاربران مک درست شده و استفاده کنندگان از محصولات اپل، می‌توانند به صورت رایگان از آن بهره ببرند. ابزاری برای گرافیست‌ها و طراحان وب که امکان تغییر، ترکیب، بهبود، ذخیره و گرفتن خروجی از رنگ‌های صفحه نمایش را خواهند داشت و به راحتی می‌توانند، این رنگ‌ها را از روی هر چیزی که می‌خواهند استخراج کنند. پس اگر از رنگی خوشتان آمد، آن را با Color Snapper 2 ذخیره کنید و بعدا از آن استفاده نمایید.

Color Snapper 2

Colordot

Colordot برنامه‌ی بسیار ساده‌ای است و برای سیستم عامل iOS عرضه شده و به وسیله‌ی آن می‌توانید، از روی رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، ترکیب‌های مختلف بسازید. برای این کار هم می‌توانید از روی عکس رنگی را انتخاب کنید و یا این که از طریق دوربین موبایل یا تبلت این کار را انجام دهید. Colordot به شما این امکان را می‌دهد تا ترکیب رنگی خود را بر اساس اثری واقعی بسازید.

Colordot

Cccolor

این ابزار ساده برای انتخاب رنگ، این امکان را به طراحان وب می‌دهد تا به سرعت، کد رنگی HEX، RGB یا HSL  رنگی را پیدا کنند. پیدا کردن رنگ مناسب به همراه تمامی کدهایی که به آن‌ها احتیاج خواهید داشت، از امتیازات Cccolor است و باعث می‌شود، پیشنهاد کنیم، همیشه این ابزار را دم دست داشته باشید و در طراحی‌های خود، از آن بهره ببرید.

Cccolor

Adobe Capture CC

دیگر ابزار ادوبی که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم، Adobe Capture CC است. هر عکسی که می‌خواهید را به این برنامه بدهید تا ترکیب رنگی آن عکس را استخراج و برایتان لیست کنید. از این برنامه برای ساخت براش و پترن بر اساس عکس نیز استفاده می‌کنند. Adobe Capture CC هم برای نسخه دسکتاپ و هم برای موبایل عرضه شده است.

Adobe Capture CC

LOL Colors

یکی دیگر از سایت‌های ساده‌ای که برایتان، ترکیب‌های رنگی مناسب را لیست می‌کند. این سایت دو ویژگی جالب دارد که یکی سیستم امتیاز دهی به ترکیب‌هاست که کمک می‌کند تا ترکیب‌های برتر، بهتر دیده شوند و دیگری کپی کردن ساده کد hex هر عکس با تنها کلیک بر روی آن است که به کار شما سرعت می‌بخشد.

LOL Colors

Gradients.io

بر خلاف گزینه‌هایی که تا الان برای شما لیست کردیم، Gradients.io برای انتخاب یک رنگ استفاده نشده و در واقع گرادیان‌های رنگی را به شما پیشنهاد می‌کند. این گرادیان‌ها با عنوان رنگ آغازین و رنگ پایانی لیست شده تا بتوانید، دقیقا چیزی که مشاهده می‌کنید را در طراحی خود بسازید. در میان سایت‌های متعددی که در زمینه ترکیب‌های رنگی فعال هستند، Gradients.io روشی جدید برای کمک به هنرمندان در پیش گرفته است.

Gradients.io

TinEye

این سایت به شما امکان استخراج رنگ‌های به کار رفته از میان 20 میلیون عکس سایت فلیکر را می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از رنگ یا تگ‌های مختلف جستجو کنید و این جستجوها را با هم ترکیب کرده تا به چیزی که مد نظر دارید برسید.

TinEye

Paletton

Paletton دقیقا برای طراحان وب درست شده تا آن‌ها بتوانند، بر اساس رنگی خاص، ترکیب مناسب را برای وبسایت و طراحی خود انتخاب کنند. این ابزار جذاب، ویژگی‌های متعددی دارد که در طراحی به شما کمک شایانی خواهد کرد و جدا از این که به طراحی شما رنگبندی بهتری می‌دهد، به کارتان سرعت هم خواهد بخشید.

Paletton

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *