اگر کسب و کاری دارید و به دنبال یک راه مطمئن برای افزایش فروش و تجارت آنلاین خود هستید، سئو مطمئن ترین راه است. سئو صفحات مختلف سایت در صورتی که به درستی و هدفمند انجام شود، می تواند تجارت شما را بهبود ببخشد. یکی از صفحات بسیار مهمی که در هر سایتی وجود دارد، صفحه دسته بندی است. در صفحه دسته بندی محتوای مشابه در یک حوزه خاص قرار می گیرد و به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای مشابه را در اختیار کاربران خود قرار دهید. جالب است بدانید که بسیاری از کاربران به دنبال چنین صفحاتی هستند و آن را در گوگل جستجو می کنند.

حال اگر صفحه شما در بخش نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ کاربران زیادی وارد سایت شما می شوند. در نهایت هم با بازاریابی درست می توانید آن ها را ترغیب به خرید محصولات و خدمات خود کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی نکات و اصول سئو صفحه دسته بندی سایت بپردازیم تا ببینید که چطور می توانید این صفحه را به رتبه های عالی در گوگل برسانید.

بهینه سازی اصولی صفحه دسته بندی سایت

بهینه سازی صفحه دسته بندی سایت به این معنی است که شما صفحات دسته بندی خود را به صفحات اول گوگل برسانید! هنگامی که این صفحات رتبه های اول گوگل را کسب کنند، به راحتی می توانید بهترین نتیجه را بگیرید و کاربرانی که به دنبال چنین محتوایی هستند را به سادگی جذب کنید. این در حالی است که بسیاری از سایت ها به صفحه دسته بندی اهمیت نمی دهند و تنها صفحه اصلی همان محتوا یا محصول را سئو می کنند. اگر شما بتوانید در کنار سئو صفحات اصلی سایت خود به سئو صفحات دسته بندی بپردازید، در مدت زمان کوتاهی بهترین نتایج را خواهید گرفت.

سئو صفحات دسته بندی کار سختی نیست اما نتایج خوبی از آن حاصل می شود! این صفحات هم مانند صفحات دیگر سایت اصول و شرایط خاص خود را برای سئو دارند که برای رسیدن به صفحه اول گوگل لازم است آن ها را رعایت کنید. به همین دلیل، در این مقاله سعی می کنیم به بررسی کامل اصول مهم و اساسی آن بپردازیم تا بتوانید بهترین نتایج را از آن بگیرید.

11 مرحله سئو صفحات دسته بندی

اگر تمام اصول سئو را در سایت خود رعایت کرده اید اما هنوز نتیجه عالی نگرفته اید، زمان آن رسیده است که به سراغ سئو صفحه دسته بندی محتوا بروید. ما در 11 مرحله تمام چیزهایی که لازم است در مورد آن رعایت کنید را بررسی می کنیم تا بتوانید صفحه دسته بندی خود را به بهترین رتبه ها در گوگل برسانید. این مراحل عبارتند از:

یک) درک اهمیت صفحه دسته بندی

پیش از آن که بخواهید کاری انجام دهید، اول باید ببینید که چرا چنین صفحاتی مهم هستند و چرا باید برای سئو آن اهمیت و ارزش زیادی قائل شد. صفحات دسته بندی به صفحاتی گفته می شود که محتوای مشابه را در خود جای داده است و در واقع به سازماندهی بهتر محتوای سایت شما کمک می کند. اهمیت آن هم برای زمانی است که کاربر در یک حوزه خاص به دنبال چند محتوای ارزشمند است. در این صورت می تواند وارد صفحه دسته بندی سایت شما شود و محتوای مورد نظر خود را پیدا کند. البته نه یک محتوا، بلکه چند محتوای ارزشمند در حوزه مورد نظر کاربر.

حال چرا وجود چنین صفحاتی برای گوگل ارزشمند هستند؟ دلیل آن این است که چنین صفحاتی به گوگل کمک می کند تا بتوانید بین صفحات و محتوای مشابه یک رابطه درست ایجاد کنید و نحوه تناسب آن ها را بهتر به گوگل نشان دهید. از این طریق گوگل به شما کمک می کند تا بتوانید چنین صفحات مشابهی را به بهترین شکل ممکن لینک کنید و در نهایت با کمک لینک سازی داخلی که به صورت خودکار انجام شده است، نتایج بسیار خوبی را بگیرید. صفحات دسته بندی تنها مربوط به مقالات سایت نیست، بلکه برای محصولات هم کاربر دارد.

دسته بندی محصولات سایت نه تنها از نظر سئو اهمیت دارد، بلکه از نظر تجربه کاربری هم ضروری هستند. چرا که اگر کاربر وارد یک سایت فروشگاهی شود، به جای آن که به دنبال محصول باشد به دنبال دسته بندی محصول است. در آن دسته بندی می تواند محصولات مشابه را ببیند و از بین ده ها برند و مشخصات مختلف بهترین محصول را انتخاب کند. تحقیقات نشان داده است که صفحات دسته بندی 19 درصد رتبه بهتری می گیرند، 413 درصد پتانسیل بیشتری برای دریافت ترافیک تخمینی دارند و در نهایت، اکثر سایت ها به صورت میانگین 32 درصد ترافیک بیشتری از طریق صفحات دسته بندی دریافت می کنند. این آمار عالی است و پیشنهاد می کنیم شما هم برای سئو صفحه دسته بندی سایت خود دست به کار شوید.

مرحله دوم) شروع به سئو صفحات دسته بندی سایت

اکنون که در مرحله قبل با اهمیت سئو صفحات دسته بندی سایت آشنا شدید، زمان آن می رسد که ببینید چطور شروع به سئو چنین صفحاتی در سایت خود کنید. اگر سئو صفحات دسته بندی را به صورت اصولی انجام دهید، در مدت زمان کوتاه تر نتایج بهتری دریافت می کنید. اولین قدم برای شروع سئو صفحات دسته بندی سایت این است که تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید! تحقیق کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که کاربران برای آن که یک محتوا یک صفحه را پیدا کنند، کلمه کلیدی مربوط به آن را در گوگل جستجو می کنند.

شما هم برای آن که بتوانید کاربران را وارد سایت خود کنید، باید صفحه دسته بندی را برای کلمه کلیدی مربوط به آن حوزه سئو کنید. البته انتخاب کلمات کلیدی هم بسیار مهم است و به همین دلیل است که باید تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید. چرا که اگر کلماتی را انتخاب کنید که کاربران آن را جستجو نمی کنند، عملاً سئو بی فایده است و رسیدن با آن کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل هم ارزشی نخواهد داشت. همچنین باید ساختار درستی برای این صفحه در نظر بگیرید. دلیل آن هم این است که اگر کاربر بخواهد در آن صفحه محتوایی را پیدا کند، برایش مشکل نباشد و به راحتی بتواند در صفحه پیمایش کند. استفاده از عنوان و زیرعنوان های واضح و حاوی کلمات کلیدی را هم فراموش نکنید.

همچنین لینک صفحات دسته بندی را هم در بخش های مختلفی نظیر فوتر و منو قرار دهید تا علاوه بر تجربه کاربری مناسب، بتوانید از لینک سازی داخلی برای بحث سئو هم بیشترین استفاده را ببرید. در بخش دسته بندی محصول هم فاکتورهای زیادی وجود دارد که می توانید بر اساس آن دسته بندی را انجام دهید. مثلاً اگر محصولات مختلفی دارید و به صورت تخصصی روی یک محصول کار نمی کنید، به راحتی می توانید دسته بندی های مختلفی نظیر پوشاک، الکترونیک، کالای خانگی و… استفاده کنید.

مرحله سوم) سلسله مراتب دسته بندی ایجاد کنید!

گاهی اوقات یک دسته بندی کافی نیست و باید سلسه مراتب ایجاد کنید. در واقع در برخی سایت ها دسته بندی ها بسیار ساده هستند و اگر یک دسته کلی ایجاد کنید، کافی است. در حالی که در برخی سایت ها دسته بندی ها متفاوت هستند و شامل چند زیردسته می شود. اگر سایت شما هم این طور است، بهتر است سلسه مراتب دسته بندی را ایجاد کنید. چرا که گاهی اوقات ایندکس شدن و رسیدن به رتبه های اول چالش های زیادی همراه خود دارد و شما می توانید با ایجاد دسته بندی های مختلف و همچنین زیردسته های مربوط به آن، سئو صفحات دسته بندی خود را بهبود ببخشید.

وجود سلسه مراتب دسته بندی به چند دلیل اهمیت بسیار زیادی دارد:

  • استفاده از این ترفند به گوگل کمک می کند تا بتواند ساختار سایت را بهتر درک کند.
  • این قابلیت به شما کمک می کند تا تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشید. بهبود تجربه کاربری در نهایت به افزایش رضایت مشتریان کمک زیادی می کند که در نهایت فروش کسب و کار اینترنتی شما را هم افزایش می دهد.
  • با ایجاد سلسه مراتب دسته بندی شما به راحتی می توانید به کاربران کمک کنید تا محصولات مورد نظر خود را در آن دسته بندی مورد نظر راحت تر پیدا کنند. این کار هم به بهبود تجربه کاربری کمک زیادی خواهد کرد!
  • در صورتی که صفحات دسته بندی سایت شما ساختار ضعیفی داشته باشد، باعث می شود تا آن صفحات توسط گوگل دیده نشود و در نهایت نتوانید آن نتیجه ای که نیاز دارید را بگیرید. در واقع ساختار ضعیف باعث می شود تا گوگل نتواند در سایت شما خزش کند و یک سایت به صورت کامل و راحت مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

حال برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را از این موضوع بگیرید، چند نکته ساده وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید عملکرد عالی داشته باشید:

  • به هر محصول یا محتوایی که در صفحه دسته بندی وجود دارد، لینک اختصاصی بدهید تا گوگل بتواند آن را به صورت جداگانه بررسی کند! در سیستم مدیریت محتوای استاندارد این موضوع به صورت خودکار انجام می شود اما در سایت های استاتیک باید خودتان لینک سازی را انجام دهید.
  • صفحات مختلف سایت خود را توضیح دهید! گاهی اوقات گوگل نمی تواند درک درستی از موضوع یا محتوای صفحات شما داشته باشد که در این صورت شما می توانید با توضیح دادن آن صفحه به گوگل کمک کنید. مثلاً می توانید عنوانی را با کلمه کلیدی مربوط به آن صفحه درج کنید و سپس با آن لینک دهید تا گوگل درک بهتری پیدا کند.
  • استفاده از محتوای یکسان را فراموش کنید! هر صفحه باید محتوای اختصاصی خود را داشته باشد و به صورت استاندارد نگارش شده باشد. اگر چند صفحه با محتوای یکسان دارید، بهتر است محتوای هر کدام را تغییر دهید و اختصاصی کنید. همچنین اگر صفحات کاملاً مشابه هم هستند، تمام آن ها را به یک صفحه تبدیل کنید و در نهایت از صفحات دیگر به آن لینک بدهید.

با رعایت این موارد به راحتی می توانید یک سلسه مراتب عالی ایجاد کنید و در نهایت به رشد سئو سایت خود کمک کنید.

مرحله چهارم) داده های متا خود را بهینه سازی کنید!

یکی از مهم ترین مسائلی که در سایت ها وجود دارد و حتماً با آن آشنا هستید، داده های متا هستند. هر صفحه ای که در سایت شما وجود دارد، حاوی داده های متا است. در واقع داده های متا، داده هایی هستند که به گوگل کمک می کند تا موضوع و محتوای آن صفحه را بهتر درک کند اما چگونه؟ شما در داده های متا توضیحاتی را در اختیار گوگل قرار می دهید که معمولاً کلمه کلیدی آن صفحه هم در آن قرار دارد. گوگل هم با بررسی کلمه کلیدی و توضیحاتی که درج می کنید، بهتر درک می کند که آن صفحه شامل چه موضوعی است. استفاده درست از داده های متا در سئو صفحات دسته بندی سایت ضروری است و باید حتماً به آن اهمیت دهید.

دو مورد از متا داده هایی که باید در صفحات سایت شما وجود داشته باشد، توضیحات و عنوان هستند. عنوان به گوگل نشان می دهد که صفحه شما حاوی چه موضوعی است و همچنین باید چه عنوان را در صفحه نتایج جستجوی گوگل به کاربر نشان دهد. در عنوان بهتر است کلمه کلیدی اصلی خود را به کار ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین در بخش توضیحات هم توضیحات مربوط به صفحه خود را درج کنید تا هم گوگل و هم کاربران بتوانند ببیند که محتوای آن صفحه دقیقاً چه چیزی است. بنابراین یکی از مراحل بسیار مهم در سئو صفحه دسته بندی استفاده درست و بهینه از داده های متا است.

تگ عنوان مناسب 3 ویژگی اصلی دارد:

  • عنوان مربوط به محتوای آن صفحه است.
  • کوتاه و جذاب است؛ در حد 60 کاراکتر.
  • توصیفی و به همراه استفاده از کلمه کلیدی است.

علاوه بر عنوان، توضیحات متا در موتورهای جستجو هم خلاصه از صفحه را ارائه می کند و کاربران کمک می کند تا اطلاعات خوبی راجع به صفحه شما کسب کنند. برای ایجاد

 توضیحات متا باید این موارد را در نظر بگیرید:

  • کوتاه و خلاصه باشد؛ در حد 155 کاراکتر یا کمتر.
  • توضیحات تقویت شده و همراه با کلمات کلیدی مرتبط باشد.
  • توضیحات متا باید به صورت منظم به روز رسانی شود.

با رعایت این موارد می توانید به بهبود سئو صفحه دسته بندی خود کمک کنید.

مرحله پنجم) طرح بندی منسجم ایجاد کنید!

یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی که در هر سایتی باید وجود داشته باشد، طرح بندی منسجم است. در واقع یکی از موضوعاتی که در کسب و کارها و سایت های اینترنتی وجود دارد، این است که هنگام بازدید کاربران از سایت آیا از شما خرید می کنند؟ در واقع اگر کاربران تجربه مثبتی از سایت شما داشته باشند و به محصول یا خدمات نیاز داشته باشند، احتمال خرید آن ها بسیار بالا است. با این وجود، تحقیقات نشان می دهد که کاربران همیشه از تجربه حضور در سایت ها راضی نیستند! برای درک بهتر این موضوع به این آمار توجه کنید:

  • تنها 28 درصد کاربران احساس می کنند که سایت ها اطلاعات کافی در مورد محصول یا خدمات خود ارائه می کنند و می توانند خریدار را متقاعد کنند.
  • تنها 24 درصد از کاربران با یک مرور کلی سریع می توانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • تنها 25 درصد کاربران توانستند توصیه های مفیدی برای محصول مورد نظر خود پیدا کنند.

بنابراین درصد بالایی از کاربران رضایت کافی از تجربه حضور در سایت ها ندارند و این موضوع با طرح بندی منسجم می تواند بهبود پیدا کند. حال برای آن که بتوانید رضایت مشتریان را جلب کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ یکی از راه های عالی است ایت که یک طرح بندی ثابت و بهینه در تمام صفحات دسته بندی سایت خود ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا کاربر خیلی راحت تر بتواند به دنبال آن چیزی که نیاز دارد، بگردد. در واقع راحت تر می تواند در سایت شما پیمایش انجام دهد و در نهایت محصول مورد نظر خود را پیدا کند.

برای آن که بتوانید طرح بندی منسجم داشته باشید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک رنگ اصلی انتخاب کنید و نهایتاً یک رنگ ثانویه داشته باشید! از این رنگ ها در تمام صفحات سایت به صورت یکسان استفاده کنید و تغییر ندهید.
  • از هدر و فوتر یکسان در تمام صفحات سایت خود استفاده کنید تا کاربران در تمام صفحات سایت شما متوجه شوند که آن صفحه مربوط به برند شما است.
  • از فونت یکسان در تمام صفحات سایت خود استفاده کنید و سعی کنید یک فونت استاندارد و خوانا انتخاب کنید.
  • محصولات خود را در تمام صفحات سایت به یک شکل سازماندهی کنید.
  • در صفحات سایت خود از کال تو اکشن مناسب استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در واقع شما باید از کاربران بخواهید کاری برایتان انجام دهند.
  • از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و اگر می توانید، تصاویر اختصاصی تهیه کنید.
  • مطمئن شوید که اطلاعاتی که در سایت شما وجود دارد، برای متقاعد کردن افراد به خرید کافی است.
  • توضیحات خود را با استفاده از کلمات کلیدی غنی کنید تا سئو صفحات دسته بندی شما افزایش و بهبود پیدا کند.
  • به سوالات متداولی که خریداران ممکن است از شما بپرسند، فکر کنید و پاسخ دهید.
  • توصیه های مفید و ارزشمند به کاربران ارائه کنید؛ مثلاً در کنار خرید موبایل می توانید وسایل جانبی مناسب هم به آن ها پیشنهاد کنید.

با رعایت همین اصول ساده به راحتی می توانید چیدمان سایت خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

مرحله ششم) هوشمندانه کپی کنید!

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مورد صفحات سایت وجود دارد، این است که فضای بسیار محدودی در اختیار شما قرار دارد، بنابراین باید هوشمندانه از آن استفاده کنید. کپی کردن ایرادی ندارد اما باید به صورت کاملاً هوشمندانه باشد. در واقع هوشمند بودن است که می تواند کسب و کار اینترنتی شما را از شکست به سوی موفقیت جلو ببرد. بنابراین اگر صفحات دیگر سایت ها یا سایت خود را کپی می کنید، حتماً باید آن را شخصی سازی کنید. نباید فراموش کنید که کاربران و مشتریان این روزها حواسشان هست و باید شما هم حواستان را جمع کنید.

برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید شما در محتوای سایت خود ایراد نگارشی دارید. شاید در نگاه اول این موضوع ایرادی نداشته باشد اما بر اساس تحقیقات 97.2 کاربران هنگامی که اشتباهات دستور زبان و نگارش را مشاهده می کنند، تاثیر مستقیم روی تصمیم گیری آن ها دارد. پس باید حواستان کاملاً به این موضوع باشد.

برای آن که با چنین مشکلاتی روبرو نشوید، مسائل زیر را رعایت کنید:

  • اگر کپی می کنید، محتوا را شخصی سازی کنید و از تصاویر کافی استفاده کنید.
  • لحن برند خود را پیدا کنید و در تمام صفحات سایت یا شبکه های اجتماعی از آن استفاده کنید.
  • مخاطبان هدف خود را درک کنید و مسائلی که نظر آن ها را جلب می کند، پیدا کنید.
  • مطمئن شوید که کال تو اکشن های شما قوی هستند و روی مخاطب تاثیر دارد.
  • عنوان و توضیحات جذاب بنویسید و استفاده کنید.
  • از ابزارهای اندازه گیری استفاده کرده و از آن برای بهبود سایت خود به بهترین شکل استفاده کنید.
  • سعی کنید احساسات مخاطبان را تحریک کنید و از داستان سرایی برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.

مرحله هفتم) به سوالات کاربران پاسخ دهید!

در سئو صفحه دسته بندی یکی از مهم ترین مسائلی که وجود دارد، ارائه اطلاعات به مشتریان است. ارائه اطلاعاتی که برای کاربران ارزشمند است، بسیار مهم است. حال چه اطلاعاتی ارزشمندتر از پاسخ دادن به سوالات کاربران وجود دارد؟ قطعاً سوالاتی که کاربران دارند، مهم ترین چیزهایی هستند که می خواهند در مورد آن اطلاعات کسب کنند. پس بخشی از صفحه موضوعات سایت را به سوالات متداول کاربران اختصاص دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. در این صورت کاربران به راحتی می توانند به شما اعتماد کنند؛ چرا که به سوالات آن ها پاسخ داده اید و برای آن ها ارزش قائل هستید.

البته منظور ما این نیست که به تمام سوالات کاربران در صفحه دسته بندی پاسخ دهید! برخی سوالات کاربران اختصاصی هستند و تعداد بسیار کمی از کاربران آن سوال برایشان پیش می آید. بلکه منظور ما پاسخ دادن به سوالات متداول است. سوالات متداول معمولاً سوال اکثر کابران است و نیاز دارند که پاسخ آن را دریافت کنند. پس سعی کنید به سوالات متداول پاسخ دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. سوالات متداول از چند دیدگاه اهمیت دارد! اول این که پاسخ سوال کاربران را می دهید. دوم این که محتوای ارزشمند به صفحه اضافه می کنید و می توانید لینک سازی انجام دهید. سوم این که چیزی بیشتر از مشتریان به دست می آورید، آن هم اعتماد مشتریان است.

تحقیقات نشان می دهد که پرسش و پاسخ می تواند تا 150 درصد تبدیل بیشتر برای شما ایجاد کند. در حال حاضر اضافه کردن پرسش و پاسخ نه تنها در همان صفحه اهمیت دارد، بلکه می توانید از طریق اسکیما آن را به نتایج گوگل هم اضافه کنید! هنگامی که کاربران اسکیما پرسش و پاسخ را در صفحه نتایج جستجوی گوگل روی سایت شما مشاهده می کنند، نظرشان جلب می شود و وارد سایت می شوند. این موضوع هم نشان دهنده کلیک و تبدیل بیشتر از طریق گوگل است.

مرحله هشتم) از تجربه کاربری در سئو صفحه دسته بندی غافل نشوید!

تجربه کاربری بسیار مهم است، آن هم در تمامی بخش های سایت! بنابراین در صفحه دسته بندی هم تجربه کاربری اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع صفحات دسته بندی نوعی صفحه فرود برای بازدیدکنندگان سایت محسوب می شود که کاربران از طریق آن می توانند وارد صفحات دیگر سایت شوند. صفحات دیگر هم می تواند مقالات سایت یا محصولات آن باشد. برای آن که بتوانید تجربه کاربری صفحه دسته بندی را بهبود ببخشید موارد زیر را رعایت کنید:

  • قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که صفحه سایت شما به سرعت بارگذاری می شود! در واقع کاربر نباید مدت زمان زیادی را منتظر لود شدن سایت بماند. برای این موضوع بهینه بودن تصاویر سایت خود را چک کنید و اگر باز هم سرعت پایین بود، می توانید از CDN استفاده کنید.
  • از سرفصل ها و زیرعنوان های واضح و تشریحی استفاده کنید! انجام این کار به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به سرعت بفهمند چه چیزی در صفحه شما وجود دارد. در واقع کاربران باید در همان لحظات اول متوجه شوند که صفحه مورد همان چیزی است که دنبالش هستند یا نه. در واقع باید ببینند که آن صفحه می تواند نیازشان را رفع کند یا نه.
  • مطمئن شوید که صفحه مورد نظر به خوبی سازماندهی شده است و به راحتی قابل پیمایش است. شما می توانید از فیلترها و گزینه های مرتب سازی مناسب استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند آن چه که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. با این کار تجربه کاربری بسیار عالی برای صفحات خود ایجاد می کنید و کاربران از بازدید چنین صفحاتی نهایت استفاده را می برند.
  • جرئیات مربوط به محصولات خود را درج کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید! کاربران به دنبال جزئیات هستند و شما باید آن را درج کنید. جزئیاتی مانند مشخصات فنی، رنگ، اندازه، حجم و… می تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد.

بنابراین یکی از وظایفی که شما دارید، این است که سعی کنید تجربه کاربری عالی در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا بتوانید وضعیت سئو صفحات دسته بندی سایت خود را بهبود ببخشید. استفاده از تصاویر جذاب و اختصاصی هم می تواند نظر بازدیدکنندگان را کاملاً جلب کند.

مرحله نهم) استفاده از تصاویر با کیفیت بالا

استفاده از تصاویر باکیفیت همیشه ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد؛ آن هم در تمام صفحات سایت. اگر می خواهید نرخ پرش سایت را کاهش دهید و کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید، روی تصاویر تمرکز کنید. البته تصاویری که جذاب هستند و کیفیت بالایی دارند. تصاویری که کیفیت پایینی دارند، نظر کاربران را به خود جلب نمی کند و در نهایت، تنها بخشی از صفحات سایت شما را اشغال می کند. به خصوص که اگر صفحه دسته بندی مربوط به یک محصول خاص است، حتماً از تصاویر باکیفیت و جذاب استفاده کنید. چرا که اولین چیزی که خریداران محصول به آن دقت می کنند، تصاویر آن است و سپس به سراغ ویژگی های آن می روند.

بنابراین در انتخاب تصاویر سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که کیفیت بالایی دارد. همچنین تعداد آن را هم به نحوی انتخاب کنید که برای کاربران کافی باشد. استفاده از محتوای بصری (یا همان تصاویر) باعث می شود تا کاربران راحت تر تصاویر را درک کنند، راحت تر روی موبایل دیده شود و در نهایت راحت تر در ذهن کاربر باقی بماند.

مرحله دهم) بهینه سازی تبدیل را فراموش نکنید!

یکی دیگر از نکاتی که در سئو صفحه دسته بندی اهمیت دارد، بهینه سازی تبدیل است. در ابتدای کار شما باید بررسی کنید و ببینید که کاربران موبایل بهتر تبدیل می شوند یا کاربران دسکتاپ. سپس می توانید روی موارد زیر سرمایه گذاری کنید:

  • از هر راهکاری می توانید برای افزایش نرخ تبدیل و بهینه سازی آن استفاده کنید! مانند استفاده از خبرنامه یا حتی مشاوره رایگان.
  • هرچقدر مشتریان بیشتر تبدیل شوند، درآمد شما هم بیشتر است و برای کسب و کارتان بسیار مهم خواهد بود.
  • از ترافیک سایت خود استفاده کنید و بازگشت سرمایه را به حداکثر برسانید! این کار باعث می شود تا سرمایه گذاری شما سود دهی بیشتری داشته باشد و رضایت کافی از آن داشته باشید.
  • وفاداری مشتریان را نسبت به کسب و کارتان بیشتر کنید! این کار باعث می شود تا مشتریان بارها و بارها به سایت شما برگشته، از شما خرید کرده و طول عمر مشتری شما هم بیشتر شود.

سئوی بهتر برای صفحات دسته بندی می تواند به این موارد کمک کند و در نهایت تبدیل های بیشتری داشته باشید.

مرحله یازدهم) از تکرار دوری کنید!

گوگل محتوای تکراری را دوست ندارد و در صورت استفاده از محتوای تکراری نمی توانید به سئو صفحه دسته بندی فکر کنید. بنابراین همیشه باید محتوای اختصاصی در صفحات خود درج کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر محتوای چند صفحه یکسان است، آن صفحات را ادغام کنید و صفحات تکراری را به صفحه ای که همه صفحات را ادغام کرده اید، ریدایرکت کنید.

نتیجه گیری

صفحه دسته بندی ارزش و اهمیت زیادی دارد و می تواند به رشد کسب و کارتان کمک زیادی کند! اگر به آن اهمیت دهید، می توانید نتایج بسیار خوبی از آن بگیرید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی هر نکته ای که لازم است در مورد سئو صفحه دسته بندی بدانید، پرداختیم. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *