تبلیغات آنلاین یکی از بخش‌های بسیار مهم دنیای امروز را تشکیل می‌دهد و آشنایی با آن می‌تواند بازدهی کسب‌وکار شما را تا چندین برابر افزایش دهد. در مقاله قبلی به بررسی برخی از مزیت‌های تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه مزیت‌های این روش بپردازیم و شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

در زمان بسیار کوتاه آگهی خود را به کاربران زیادی نمایش دهید

 

در روش تبلیغات سنتی شما پس از آنکه تبلیغات خود را نصب می‌کنید، مدت زمانی را باید منتظر بمانید تا افراد آگهی شما را مشاهده کنند؛ این موضوع ممکن است زمان زیادی را برای دیده‌شدن آگهی توسط کاربران از شما بگیرد! جالب است بدانید در فضای آنلاین می‌توانید در زمان بسیار کوتاه و کمتر از چند ساعت آگهی خود را به میلیون‌ها نفر نمایش دهید که این امر در تبلیغات سنتی کاملا غیرممکن است. در دنیای امروزی و به خصوص برای کسب‌وکارهای مختلف، زمان عامل بسیار مهمی به شمار می‌آید و اگر بخواهید درباره این موضوع آزمون و خطا انجام دهید، رقیبان زیادی از شما جلوتر خواهند بود و گاهی نادیده گرفتن این امر منجر به شکست کسب‌وکار کاربران می‌شود. بنابراین استفاده از تبلیغات اینترنتی نه تنها باعث دیده‌شدن آگهی شما توسط میلیون‌ها کاربر می‌شود، بلکه در زمان شما نیز صرفه‌جویی خواهد کرد.

 

قرارگیری اطلاعات جامع‌تر در روش تبلیغات آنلاین

 

یکی از مشکلات بسیار مهمی که در روش تبلیغات سنتی به چشم می‌خورد، محدودیت در ارائه اطلاعات به کاربران است! بنابراین فرد آگهی‌دهنده باید از بسیاری از اطلاعات که ممکن است کاربران زیادی جذب کند را حذف نماید. در روش تبلیغات آنلاین افراد می‌توانند یک بنر تبلیغاتی را به کاربران نمایش دهند و آنها را برای اطلاعات جامع به یک صفحه اینترنتی انتقال دهند تا کاربران از اطلاعات بسیار جامع و تمامی مزیت‌های محصولات آنها مطلع شوند؛ به طور مثال اگر قصد فروش یک محصول را دارید، در روش تبلیغات سنتی تنها یک یا دو تصویر از آن را می‌تواند در معرض دید کاربر قرار دهید اما در روش تبلیغات آنلاین می‌توانید یک تصویر را به کاربر نمایش دهید و آنها را برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت خود دعوت کنید. همچنین ویژگی‌های محصول خود را می‌توانید به صورت مفصل و جذاب‌تر در صفحه وبسایت خود نمایش دهید تا کاربران بتوانند با خیالی آسوده محصول شما را سفارش دهند.

استفاده از روش پرداخت آنلاین و تکمیل سفارشات کاربران بدون نیاز به نیروی انسانی

در فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای سنتی بخش‌های زیادی برای مدیریت آن نیاز دارید که مهم‌ترین آنها بخش حسابداری و سفارش‌گیری است. این مشکل نه تنها هزینه زیادی را برای شما در بر خواهد داشت، بلکه زمان زیادی را نیز از شما می‌گیرد؛ اما در کسب‌وکار آنلاین این موضوع بسیار بهتر است و با استفاده از سیستم‌های مدیریت به راحتی می‌توانید بدون نیروی انسانی و به صورت خودکار آن را مدیریت کنید. در تبلیغات آنلاین نیز این موضوع وجود دارد! در روش تبلیغات سنتی شما باید هزینه مربوط به جایگاه تبلیغاتی را بدهید و برای مدیریت تبلیغ تفاوتی ندارد که محصول یا سرویس شما چقدر فروش داشته باشد. در روش تبلیغات آنلاین و اینترنتی شما می‌توانید هزینه‌های تبلیغات را بر اساس موارد مختلفی نظیر تعداد فروش، تعداد کلیک، تعداد نمایش، نرخ تبدیل و… پرداخت و بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. این موضوع ارتباط مستقیمی با صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارد و به نوعی به اقتصاد تبلیغاتی شما کمک می‌کند.

قابلیت ایجاد تغییرات در تبلیغات آنلاین پس از انتشار محتوای تبلیغاتی

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم تبلیغات آنلاین قابلیت ایجاد تغییرات در تبلیغات آنلاین حتی پس از انتشار محتوا است! اما فرض کنید شما به یک نشریه تبلیغات داده‌اید که اشتباهی در آن رخ داده است؛ در اینصورت حتی اگر اشتباه از طرف نشریه باشد حاضر نیست تمامی مجلات خود را مجددا برای اصلاح تبلیغات چاپ کند و این موضوع حتی در هنگامی که مجلات در میان مردم منتشر نشده‌ است نیز وجود دارد. در روش تبلیغات آنلاین شما می‌توانید در هر لحظه که بخواهید تبلیغات خود را تغییر دهید و مشکلات آن را اصلاح کنید.

دریافت بازخوردهای کاربران و مشتریانی که تبلیغات را مشاهده کرده‌اند

یکی دیگر از مزایای جالب تبلیغات آنلاین، قابلیت دریافت بازخورد از مشتریان است! بسیاری از افرادی که تبلیغات شما را در اینترنتی مشاهده می‌کنند با ارتباطات مجازی نظیر ارسال ایمیل یا ارسال پیام از طریق پیام‌رسان‌ها آشنا هستند و با درج یک آدرس ایمیل یا صفحه تماس می‌توانید به آنها اجازه ارتباط بدهید! اما در تبلیغات سنتی حتی اگر شما ایمیل خود را درج کنید، ممکن است بخش عظیمی از کاربران حتی قادر به ارسال ایمیل به شما بدلیل عدم آشنایی با آن نباشند. همچنین می‌توانید از یک سیستم پشتیبانی آنلاین برای پشتیبانی و پاسخ به سوالات کاربران استفاده کنید.

شناسایی هویت توسط کاربران و برندسازی نام تجاری شرکت شما

یکی از مسائل بسیار مهم برای فعالیت در فضای آنلاین مباحث برندسازی و شناساندن هویت خود به کاربران است.با ارائه تبلیغات در فضای آنلاین و اینترنت به راحتی می‌‍توانید هویت تجاری خود را به کاربران زیادی نمایش دهید و یک برند تجاری از خود در ذهن آنها به جای بگذارید؛ این مسئله در تبلیغاتی سنتی نیز دیده می‌شود اما باتوجه به تعداد کاربران فضای مجازی، در تبلیغات آنلاین این اتفاق گسترده‌تر خواهد بود.

نتیجه‌گیری: تبلیغات آنلاین یکی از مفاهیم بسیار گسترده است که در سال‌های اخیر رواج زیادی در میان صاحبان کسب‌وکار و بازاریاب‌های امروز پیدا کرده است. همچنین این روش مزیت‌های زیادی نسبت به نوع سنتی خود دارد که در دو مقاله به بررسی کامل مزیت‌های این دو مورد پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *