باز هم اینستاگرام یک قابلیت جذاب و عالی برای ریلز ارائه کرد . تمپلیت یا همان طرح‌های آماده ریلز برای اینستاگرام، قابلیتی عالی برای کاربران عادی‌ست اما کار را برای تولیدکنندگان محتوا فوق‌العاده راحت کرده و صرفه‌جویی زیادی برایشان به ارمغان خواهد آورد.

با کمک این قابلیت، شما خیلی راحت می‌توانید از زمان‌بندی‌هایی که از قبل آماده شده استفاده کرده و خیلی سریع، ریلز بسازید و منتشر کنید.

تمپلیت‌های ریلز اینستاگرام (Instagram Reels Templates)

این قابلیت دقیقا همان‌طور که از اسمش پیداست عمل می‌کند و یک سری زمان‌‌بندی‌های آماده برای ساخت ریلز به حساب می‌آید. این تمپلیت ها در قالب چند بخش در اختیار شما قرار داده شده و باید کلیپ‌های خود را در قاب‌های تعیین شده قرار دهید.

قبل از این، باید طول کلیپ‌ها را به صورت دستی تنظیم کرده تا در نهایت با موزیکی که روی کار اضافه می‌کردید، سینک می‌شد. این کار برای کلیپ‌های کوتاه نیز زمان زیادی می‌برد اما حالا با استفاده از تمپلیت‌های ریلز، خیلی راحت امکان تلفیق عکس و ویدیو را خواهید داشت و نگران زمان بندی نیستید. این امکان اگر چه کار را برای کاربران عادی راحت می‌کند اما بیشتر، تولیدکنندگان محتوا هستند که از آن قابلیت بهره می‌برند و انتشار کارهایشان، سرعت بیشتری می‌گیرد.

یکی از دلایلی که اینستاگرام قابلیتی این چنینی را اضافه کرده، این است که این شبکه اجتماعی، ترجیح می‌دهد تا کاربران ویدیوهای اورجینالی که روی اینستاگرام می‌سازند را روی صفحه خود منتشر کنند تا این که ویدیوهایی که در جاهای دیگر مثل تیک تاک می‌سازند را در ریلز، بازنشر نمایند.

البته ممکن است هنوز این قابلیت برای شما فعال نشده باشد چون مثل همیشه، اینستاگرام قابلیت‌های جدید را به مرور برای کاربران نقاط مختلف جهان ارائه خواهد کرد، پس باید صبر کنید.

چطور از تمپلیت‌های ریلز استفاده کنیم

خبر خوب این که، استفاده از تمپلیت‌هایی که اینستاگرام برای ریلز در نظر گرفته، بسیار آسان است. شما در دو حالت می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید. اول این که بخواهید از تمپلیت‌ها به همراه ویرایشگر ویدیویی استفاده کنید یا این که ریلزهایی که از قبل ساخته‌اید را مجددا استفاده نمایید.

استفاده از تمپلیت‌ها به همراه ویرایشگر ویدیویی

به برگه ریلز بروید و سمت راست اسلاید را کلیک کنید یا روی تمپلیت در پایین صفحه بزنید تا به آن بخش بروید.

لیستی از تمپلیت‌های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. بعد از این که از لیست مورد نظر،ایده‌ی محبوب خود را پیدا کردید، روی Use Template بزنید. حالا بخش‌بندی‌های ویدیو برای شما نمایش داده می‌شود که باید در هر کدام از آن‌ها، کلیپ یا عکسی که مد نظر دارید را اضافه کنید.

در نهایت روی Next بزنید. اینستاگرام تا حد ممکن سعی کرده تا استفاده از این ابزار را برای کاربرانش ساده کند.

استفاده مجدد از ریلزهای ساخته شده

برای کاربرانی که تمپلیت‌ها در ریلزشان فعال شده، وقتی یکی از ریزلهای ساخته شده را باز می‌کنید.، استیکر “Use template” در بالای اسم کاربر وجود دارد که در عکس زیر می‌بینید.

همچنین می‌توانید روی سه نقطه زده و از منو Use as template را انتخاب نمایید.

همان طور که می‌بینید، کلیپ‌ها به صورت مجزا ذخیره می‌شوند و شما هر زمان که خواستید، می‌توانید بخش‌های مختلف را با عکس‌ها و ویدیوهای جدید جایگزین کنید.

در نظر داشته باشید که تنها ریلزهایی که از چند کلیپ در آن استفاده شده باشد به این صورت امکان استفاده مجدد خواهد داشت . اگر ویدیو شما به طور کامل، خارج از اینستاگرام ادیت شده باشد، در ریلز به صورت ویدیو تکی نمایش داده شده و از طرف اینستاگرام قابل شناسایی به عنوان تمپلیت نخواهد بود.

یکی از نکات مهمی که تولیدکنندگان محتوا باید درباره اینستاگرام بدانند، این است که این شبکه اجتماعی به خاطر سوق دادن کاربرانش، برای استفاده از ریلز، این ویدیوها را به کاربران بیشتری نمایش داده و محتوایی که ساخته‌اید، بهتر دیده می‌شود. پس حتما باید از ریلز استفاده کنید تا با سرعت بیشتری پیشرفت کنید. ریلز در واقع جوابی به ویدیوهای تیک تاک و همچنین ویدیوهای کوتاه یوتیوب بوده و به خوبی توانسته کاربران اینستاگرام را در همین شبکه اجتماعی نگه دارد.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *