اسپاتیفای در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین پلت‌فرم پخش موزیک فعالیت می‌کند که در کنار حالت رایگان، با خرید اشتراک ماهانه می‌توانید به گوش دادن آزادانه به موزیک‌ها و امکانات بسیاری که این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد، دسترسی داشته باشید. اما همانطور که می‌دانید، اسپاتیفای یک سرویس آنلاین است و تنها با دانلود آهنگ‌ها می‌توانید به صورت آفلاین به آن‌ها گوش دهید.

پیش‌نیازها برای دانلود موزیک‌های اسپاتیفای بر روی موبایل

قبل از هر چیز باید بدانید که برای دانلود موزیک‌های اسپاتیفای، حتما باید اشتراک پولی این سرویس را خریداری کرده باشید. متاسفانه کاربران رایگان تنها قادر به دانلود کردن پادکست‌ها بر روی موبایل خود خواهند بود.

با اشتراک ماهانه شما می‌توانید موزیک‌ها را به صورت تکی، یک آلبوم کامل یا یک پلی لیست را به صورت یک جا دانلود کنید. سپس این امکان را دارید تا بدون نیاز به اسپاتیفای و در حالت آفلاین به آهنگ‌ها گوشی کنید. در حال حاضر محدودیت دانلود 10 هزار آهنگ را دارید که به نظر کافی می‌آید.

آموزش دانلود موزیک‌های اسپاتیفای

برای شروع، ابتدا مطمئن شوید در اکانت پریمیوم خود لاگین کرده‌اید چون در حالت رایگان، گزینه‌ی مورد نظر برای شما به نمایش در نخواهد آمد. حالا به مسیر آلبوم یا پلی لیست مورد نظر خود بروید. کاربران اندروید باید سوییچ جلوی گزینه‌ی دانلود را روشن کنند تا آهنگ‌ها شروع به دانلود شوند و کاربران iOS نیز باید روی آیکون فلش رو به پایین لمس نمایند. در iOS وقتی دانلود به پایان رسید، فلش مورد نظر برایتان به رنگ سبز نمایش داده خواهد شد.

البته اسپاتیفای بعد از اتمام دانلود تمامی فایل‌ها شما را از طریق نوتیفیکیشن‌، مطلع خواهد کرد.

حالت آفلاین و مدیریت موزیک‌ها در اسپاتیفای

اگر تنها می‌خواهید موزیک‌ها را وقتی به اینترنت دسترسی ندارید، روی همان دستگاهی که در آن هستید گوش کنید، کافی است حالت آفلاین را روشن کنید. برای این کار به تنظیمات اسپاتیفای رفته و در بخش Playback گزینه‌ی Offline mode را فعال کنید. وقتی حالت آفلاین فعال شد، اسپاتیفای به شما می‌گوید که شما بدون اینترنت به کدام آهنگ‌ها دسترسی دارید. در واقع به این شکل، آهنگ‌هایی که قبلا دانلود کرده‌اید درون گوشی باقی می‌مانند تا بتوانید بعدا آن‌ها را بدون نیاز به بارگیری مجدد، اجرا نمایید.

به این ترتیب آن‌هایی که دانلود نکرده‌اید به صورت طوسی در خواهند آمد و تنها آهنگ‌های در دسترس و دانلود شده، قابل اجرا هستند. همچنین اگر نیاز بود که آهنگی را از لیست دانلود‌ها حذف کنید تا فضای دستگاهتان خالی شود، کافی است دوباره به مسیر آلبوم یا آهنگ رفته و یا سوییچ دانلود را خاموش کنید یا روی دستگاه‌های iOS دوباره آیکون فلش را لمس نمایید.

البته این را مد نظر داشته باشید که در این روش، شما تنها از طریق خود اسپاتیفای دوباره به آهنگ‌های دانلود شده دسترسی دارید و نمی‌توانید آن را به دستگاه دیگری یا برنامه‌ی دیگری منتقل کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *