اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد تاثیر شادوبن اکانت اینستاگرام را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید از شادوبن خارج شوید یا اگر محدود نشده‌اید، محدود نشوید!

استفاده از هشتگ‌ها را رعایت کنید!

حتماً با هشتگ اینستاگرام آشنا هستید و می‌دانید که به رشد صفحه کمک زیادی می‌کنند. مهم‌ترین مزیت هشتگ‌های اینستاگرام، بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است؛ زیرا باعث می‌شود پست‌های شما در صفحه مربوط به هشتگ‌هایتان هم نمایش داده شوند و تعامل کاربران افزایش پیدا کند. شما تنها ۳۰ هشتگ را می‌توانید در پست خود قرار دهید؛ البته ممکن است تجربه قرار دادن بیش از ۳۰ هشتگ را هم داشته باشید اما منظور ما این است که اینستاگرام فقط ۳۰ هشتگ اول را مهم می‌داند و به بقیه اهمیت نمی‌دهد. مثلاً بسیاری از کاربران ۳۰ هشتگ در کپشن قرار می‌دهند و ۳۰ هشتگ دیگر را در اولین کامنت همان پست قرار می‌دهند و فکر می‌کنند پست مربوطه در تمام این ۶۰ هشتگ نمایش داده می‌شود! این در حالی است که پست آن‌ها تنها در ۳۰ هشتگ اول (که در کپشن درج شده است) نمایش داده می‌شود و هشتگ‌های بخش کامنت فایده‌ای برای آن صفحه نخواهند داشت.

با توجه به میلیون‌ها کاربر فعال که در اینستاگرام وجود دارند، کنترل آنچه به اشتراک می‌گذارند و یا هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، برای اینستاگرام کاری سخت و طاقت فرسا است. بسیاری از مواقع هشتگ‌های عادی و بی‌ضرر از طریق اکانت‌های فیک و یا ربات‌ها، با استفاده از محتوای نامناسب مورد تهاجم قرار می‌گیرند. گاهی یک هشتگ عادی و بی‌ضرر مانند beautyblogger# می‌تواند به طور انبوهی در محتواهای نامناسب مثل اسپم‌ها یا تصاویر نژادپرستانه استفاده شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و اینستاگرام هم متوجه این رخداد می‌شود، آن‌ها یا این هشتگ را به طور کامل حذف کرده یا کاربرد آن را به شدت محدود می‌کنند. وقتی شما از یکی از این هشتگ‌ها در عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کار سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های شما «منقضی» شده و در نتیجه برای هیچکدام از هشتگ‌هایتان نتیجه نگیرید.  استفاده‌ی یکی از این هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) و بلک لیست مثل followforfollow ، می‌تواند یک پست را غیر قابل دیدن و اکانت را شدوبن کند. بعضی اوقات نگه داشتن این هشتگ‌ها، زیر پست‌های قدیمی باعث ایجاد این مشکل می‌شود و همچنین برداشتن آن‌ها می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. هشتگ‌های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از آن‌ها بن شده (ممنوعه) نباشد. برای این کار، هشتگ‌ها را روی اینستاگرام جستجو کنید. اگر فقط پست‌های برگزیده به نمایش در آمد و نه چیز دیگری، می‌تواند دلیلی بر شدوبن بودن هشتگ باشد.

در کپشن و کامنت پست ۶۰ هشتگ می‌گذارید؟ آیا از بات و اپلیکیشن‌های خودکار فالو و آنفالو استفاده می‌کنید؟ به گروه‌های تعامل یا پاد پیوسته‌اید؟ (پاد: گروه‌هایی هستن که در صورت اشتراک گذاری پست در آن‌ها ، افراد ملزم به لایک کردن و یا اشتراک گذاری پست هستند.) دست نگه دارید! این موارد ممکن است در اکثر اوقات به کار آیند، اما هنگامی که شدوبن شوید، دیگر کارساز نیستند و حتی باعث ضرر شما می‌شوند. در جهت اثبات بر حقیقی بودن اکانتتان، اقداماتی در جهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام می‌تواند بسیار تاثیرگزار باشد. بر اساس تحقیقات تیم جورچین، اعلام اکانت‌های اسپم ، ریپورت هشتگ‌های نامناسب و گزارش عکس‌های نامرتبط با هشتگ‌ها می‌تواند به رفع شدوبن کمک کند. اگر از اینستاگرام به صورت واقعی استفاده می‌کنید، از سرویس‎های اتوماتیک یا خودکار استفاده نکنید، و هشتگ‌های خود را چک کنید. همیشه احتمال کمی برای شدوبن شدن وجود دارد. همچنین الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است، و هر روز یک تله‌ی جدید می‌گذارد تا از نقض قوانین جلوگیری کند. پس شرایط هر روز تغییر می‌کند، با احتیاط به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهید.

افراد محدودی را منشن یا تگ کنید!

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که اینستاگرام برای صفحات مختلف در نظر گرفته است، محدودیت تگ کردن کاربران در پست است. حتماً می‌دانید که هنگام پست گذاشتن می‌توانید تعدادی از کاربران را تگ کنید! مثلاً اگر با دوست خود عکس گرفته‌اید و می‌خواهید منتشر کنید، می‌توانید صفحه آن کاربر را هم تگ کنید تا فالوورهای شما با کلیک بر روی آن وارد صفحه دوستتان شوند. اینستاگرام محدودیت ۲۰ نفر را برای تگ کردن کاربران مشخص کرده است که نمی‌توانید بیشتر از این تعداد تگ کنید.

برخی از کاربران سعی دارند با منشن کردن دوستان خود در بخش کپشن این محدودیت را از بین ببرند اما توجه داشته باشید که با این کار احتمال شادوبن اینستاگرام شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ این در حالی است که تگ کردن تعداد زیادی از کاربران تاثیر پست را کم می‌کند و از جذابیت آن می‌کاهد. در بخش استوری اینستاگرام هم می‌توانید تنها ۱۰ نفر را تگ کنید و این محدودیت باعث می‌شود تا بتوانید کیفیت استوری‌های خود را افزایش دهید.

جالب است بدانید اصطلاح «شدوبن یا ممنوعیت در سایه» را حدودا سال ۲۰۰۶ برای اولین بار توییتر استفاده کرد. توییتر اعلام کرد توییت‌هایی که توهین آمیز باشند دارای یک وقفه موقت شده و در نتیجه کاربرانی که قوانین توییتر را بشکنند، توییت‌های آنها فیلتر می‌شود. البته توییتر برخلاف اینستاگرام کاربران خود را مطلع می‌کند!  اما بر روی پلتفرم اینستاگرام وقتی شدوبن اتفاق می‌افتد، کاربر مطلع نمی‌شود. آن‌ها پست‌های شما را از کاربرانی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کنند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود. زیرا افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن شکست می‌خورد. اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *